اخبار ورزشی

منتقدان «آناتومی یک سقوط» را دوست داشتند

امتیازات اولیه منتقدان به فیلم «آناتومی یک سقوط» نشان می‌دهد که این فیلم اروپایی، یکی از آثار مهم سال جاری میلادی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، منتقدان شناخته شده دنیای هنر هفتم، نمرات اولیه خود به فیلم فرانسوی «آناتومی یک سقوط» را در سایت‌های معتبر امتیازدهی به ثبت رساندند. مجموع نقد‌ها و امتیازات، از استقبال خوب منتقدان و خبرنگاران سینمایی از این فیلم اروپایی خبر می‌دهد.

فیلم ۱۵۰ دقیقه‌ای «آناتومی یک سقوط» به کارگردانی ژوستین تریه و بازی زاندرا هولر، سوان آرلود، ساموئل تِیس، جنی بث، پس از برنده شدن نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن، حالا به یکی از فیلم‌های مهم روز سینما تبدیل شده و بسیاری از دوستداران آثار هنری به دنبال تایید یا عدم تایید منتقدان شناخته شده از این اثر هستند.

این فیلم در سایت روتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) توسط ۲۴ منتقدی که فیلم را دیدند، امتیاز گرفته. نکته قابل توجه این است که تمامی این منتقدان نمره کامل ۱۰۰ درصد را به آن اختصاص داده‌اند. اتفاقی که در سال‌های اخیر برای کمتر فیلم یا سریالی رخ داده و این نمره کامل، بدون شک باعث جذب مخاطبان فراوانی برای اثر خواهد شد.

در سایت متاکریتیک (Metacritic) دیگر مرجع فیلمبازان برای مشاهده نظر منتقدان دررابطه با آثار نمایشی، این فیلم فرانسوی توسط ۱۰ منتقد از رسانه‌های مهم دنیا، امتیاز گرفته است. در اینجا نیز اکثر نظرات درباره فیلم مثبت است، البته نه شبیه به سایت قبلی. امتیاز «آناتومی یک سقوط» در متاکریتیک ۸۸ درصد است. کمترین امتیاز مربوط به سه منتقد است که ۸۰ درصدی بوده و بیشترین امیتاز هم سه منتقد صد امتیازی.

داستان این فیلم در خصوص یک زن نویسنده (با بازی ساندرا هولر) است که به همراه همسر و پسرش (که دارای مشکلات بینایی است)، برای مدتی در یک مکان کوهستانی دورافتاده زندگی می‌کنند. روزی جسد همسر این زن، در خارج از خانه پیدا می‎شود و به دنبال آن، تحقیقات پلیس برای بررسی علت مرگ آغاز می‌گردد. در میان بلاتکلیفی، این زن به قتل همسرش متهم می‌شود؛ یک سال بعد و در حالی که هنوز واقعا مشخص نشده که آن واقعه یک خودکشی یا قتل بوده، فرزند این زوج باید در دادگاه مادرش شرکت کند، دادگاهی که به معنای واقعی کلمه یک کالبد شکافی از رابطه والدینش است.

این فیلم که یکی از آثار مورد انتظار اکران عمومی است، روز اول شهریور ماه اکران خود را در فرانسه و سایر نقاط دنیا آغاز می‌کند.