اخبار فرهنگی

از پخش زخم‌کاری۳ و جوکر۲ تا پیشنهادهایی برای سفر

اکران همزمان «مست عشق» در ایران و ترکیه، انتشار فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران، اهمیت تقوای اقتصادی در سازمان اوقاف، گزارشی از جزییات حضور ایران در دوسالانه ونیز، چند پیشنهاد برای سفر در تعطیلات عید فطر، همکاری مجدد علی رهبری با دو ارکستر سمفونیک چین و… از جمله اخبار امروز فرهنگی هنری خبر فوری بودند.

به گزارش خبر فوری، مراسم ترحیم و یادبود زنده‌یاد رضا داودنژاد با حضور جمعی از سینماگران و مدیران فرهنگی برگزار شد.

گزارش تصویری مراسم یادبود مرحوم رضا داودنژاد

اکران همزمان «مست عشق» در ایران و ترکیه

پخش‌کننده فیلم «مست عشق» از برنامه‌ریزی برای اکران همزمان این فیلم در ایران و ترکیه و رایزنی برای حضور بازیگران خارجی آن در کشورمان خبر داد.

فاطمه نقوی و ۴۵ سال حضور روی صحنه

فاطمه نقوی این روزها مشغول تمرین تازه‌ترین نمایشی است که قرار است در آن بازی کند، بازیگری که بیش از ۴۵ سال از حضور او بر صحنه تئاتر می‌گذرد.

انتشار فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران

فراخوان چهل‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران توسط انجمن سینمای جوانان ایران منتشر شد و بر اساس آن، این رویداد از ۲۷ مهرماه تا ۲ آبان‌ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار خواهد شد و دو بخش هوش مصنوعی و واقعیت مجازی هم در این فراخوان اضافه شده است.

از مرگ سینما تا جشنواره سیاسی در گفتگو با مدیر کَن

در فاصله چند روز به اعلام فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴، «تیری فرمو» مدیر این رویداد سینمایی در گفتگویی به پرسش‌های گوناگون پیرامون دوره آتی کن پاسخ داده است.

تربیت ۱۰میلیون حافظ بدون بودجه محقق نمی‌شود

سلیمانی با اشاره به طرح قرآنی مسطورا گفت: طرح زندگی با آیه‌ها و حفظ ۳۰ آیه در قالب طرح مسطورا افراد را به این باور می‌رساند که حفظ قرآن سخت نیست و این مقدمه‌ای برای حفظ کل قرآن است.

اهمیت تقوای اقتصادی در سازمان اوقاف

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تقوا، قدرت اعطایی خداوند به بنده مومن است، گفت: در حوزه سازمان اوقاف تقوای اقتصادی بسیار مهم است و باید بسیار بالا باشد.

مردی که غذاهای مشکوک نمی‌خورد

منوچهر ستوده ۱۰۳ سال عمر کرد و راز عمر خود را در ۹۹ سالگی نخوردن غذای مشکوک عنوان کرده و گفته بود: «هنوز کالباس، سوسیس، پیتزا و «غذاهای مشکوک» نخورده‌ام و از شهر تهران هم گریزان هستم.»

گزارشی از جزییات حضور ایران در دوسالانه ونیز

ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز شرکت می‌کند و عنوان پاویون ایران برگرفته از مصرع شعر معروف سعدی ـ «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند» ـ است.

همکاری مجدد علی رهبری با دو ارکستر سمفونیک چین

به دعوت مجدد کشور چین، علی رهبری (رهبر ارکستر و آهنگساز بین‌المللی ایرانی) با دو ارکستر سمفونیک جدید در شهرهای «کینگ داوو» و «گویانگ»، با آثاری از آهنگسازان روس روی صحنه خواهد رفت.

مخاطرات فرونشست در بناهای تاریخی هنوز پایش نشده است

انتشار تصاویری از عمیق‌تر شدن بحران فرونشست در حوالی «نقش رستم» و «تخت جمشید» در ماه‌های اخیر و حالا گزارش هشداردهنده رییس بخش زلزله‌شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی درباره نرخ سرسام‌آور فرونشست در ایران، نگرانی درباره وضعیت بناها و محوطه‌های تاریخی را که در معرض این بحران قرار گرفته‌اند، تشدید کرده و این پرسش را پیش آورده است که آیا میزان مخاطرات فرونشست در بناها و محوطه‌های تاریخی سنجیده شده و تدبیر در این‌باره چه بوده است؟

چند پیشنهاد برای سفر در تعطیلات عید فطر

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، تعدادی از استان‌های دارای ظرفیت اقامت برای سفر در تعطیلات عید فطر را معرفی کرد.

تلویزیون با آوردن سلبریتی‌ها خودش را نقد کرد

محمدتقی فهیم، منتقد با سابقه سینما و تلویزیون با اعتقاد بر اینکه تلویزیون امسال به لحاظ کمی پُر و پیمان‌تر از هر سال نوروز و رمضان را گذراند، در عین حال از عملکرد مدیران صداوسیما در بخش خلاقیت در برنامه‌سازی هم انتقاد کرد. فهیم از «مهمانی» ایرج طهماسب به عنوان بهترین برنامه امسال نام برد.

معجونی به نام «کلاه‌قرمزی» و «مهمونی»

تلویزیون در آغاز سال ۱۴۰۳، برای نخستین بار ترکیبی از یک محصول تلویزیونی و یک محصول نمایش خانگی را روی آنتن برد؛ مخلوطی از برنامه‌های عروسکی با محوریت ایرج طهماسب که به گواه نظرات ثبت‌شده در شبکه‌های اجتماعی، اثری محبوب از آب درآمد و دیده شد.

«زخم کاری ۳»، «پدرخوانده ۳» و «جوکر ۲» مجوز انتشار گرفتند

برخی برنامه‌ها و سریال‌هایی که از ساترا مجوز پخش گرفتند، به‌زودی در سبد محتوایی شبکه نمایش خانگی قرار خواهند گرفت.

گزارشی که رسانه‌های خارجی از عملیات «کربلای۸» دادند

تلاقی زمان‌ عملیات‌ کربلای‌۸ با برگزاری‌ مراسم‌ چهل‌ و هشتمین‌ سالگرد تشکیل‌ حزب‌ بعث، موجب‌ شد که‌ عراق‌ بلافاصله‌ به‌ منظور تحت‌الشعاع‌ قرار دادن‌ بازتاب‌ این‌ عملیات، به‌ تاسیسات‌ نفتی جزیره‌ «سیری» ‌ که‌ یکی از مبادی‌ صادرات‌ نفت‌ ایران‌ بود، حمله‌ کرده‌ خسارات‌ قابل‌ ملاحظه‌ای‌ را به‌ آن‌ وارد آورد، به‌ گونه‌ای‌ که‌ تا ساعت‌ها بهره‌ برداری‌ از اسکله‌ مذکور امکان‌ پذیر نبود.

پیشنهادهایی برای خواندن:

روایت اصغرزاده از شاگردی «حاتمی‌کیا» و وابستگی به «شهید آوینی»

دعا را برای کسب آگاهی بخوانید نه ثواب

خزاعی خبر داد: موضوع بازنشستگی هنرمندان مرتفع شد

کشف بی‌سابقه در شهر باستانی ترکیه

صحنه‌ای از یک آشپزخانه که شاهکار هنری شد!

مرور زندگی شهید محمدحسن طوسی

انتهای پیام

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.