کسب و کار خبر فوری

تفاوت شاهین S و شاهین G چیست؟

تفاوت شاهین S و شاهین G 

تفاوت شاهین اس و جی در آپشن های این دو خودرو است و از نظر فنی تفاوتی بین آنها نیست. خودروهای شاهین تولید شرکت سایپا طرفداران زیادی دارد. این شرکت در سال 1400 امکانات بیشتری به خودروی معمولی شاهین اضافه کرد و با تولید شاهین جی توانست آن را با قیمت بالاتری به فروش برساند.

شاهین جی گزینه های بیشتری نسبت به شاهین اس دارد و می توانیم این قابلیت ها را در چهار قسمت بررسی کنیم. از نظر ظاهری، شاهین جی با دریچه عرضه می شود و باید به عنوان اولین نسخه در مقایسه با شاهین سی در نظر گرفته شود. سیستم تهویه اتوماتیک که در نسخه های اولیه شاهین (یعنی شاهین S) وجود داشت، اکنون حذف شده است. با و این گزینه فقط در نسخه آپشن شاهین جی قابل مشاهده است.

از طرفی کنترل یونیت اضافی روی داشبورد و دکمه های کنترلی روی استریو از جمله آپشن هایی هستند که سایپا روی مدل های بیشتری قرار داده و در شاهین اس هیچ خبری از آن ها نیست جدا از این چند آپشن و چیزها. مانند پخش کننده ویدیوی داخل اتاق، تفاوت زیادی بین فالکون جی و فالکون اس، حتی از نظر مشخصات، وجود ندارد. به عنوان مثال هر دو مدل از موتور معروف M15 سایپا استفاده می کنند که البته شامل شارژر برقی می شود و در سایر جنبه های فنی مانند مصرف سوخت و سرعت تفاوتی وجود ندارد.

این موضوع باعث شده تا خریداران و دلالان خودرو تصور کنند این خودروها با یکدیگر تفاوت دارند. در غیر این صورت، تنها چیزی که متفاوت است، اضافه شدن آپشن هایی مانند سانروف یا صفحه نمایش به خودروهای استاندارد شاهین جی است. برای آشنایی بیشتر با تفاوت این دو مدل، بهتر است جزئیات هر مدل را درک کنید. در کارمادیو بمانید.

مشخصات شاهین جی

شاهین جی که در بین خریداران بسیار محبوب شده است یکی از مدل های ساخت شرکت خودروسازی سایپا در سال 1400 می باشد. این خودرو از نوع دیفرانسیل جلو 5 دنده است. انواع دیگر شاهین جی عبارتند از:

سیستم تنفسی

سقف خورشید

چند رسانه ای 7 اینچی

پنل کنترل با سیستم صوتی

دوربین دید عقب

خودروی شاهین g دارای چهار سیلندر با توربوشارژ m15t و حجم موتور 1.5 لیتر می باشد. با توجه به اینکه شاخص های فنی این خودرو بسیار خوب است، می توان گفت قدرت آن 110 اسب بخار و 178 نیوتن متر گشتاور است.

شتاب خودرو شاهین جی 13.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن 190 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این خودرو 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است. اندازه بدنه و اندازه شاهین برای نوع سدان بسیار جمع و جور است. نوع شاسی این خودرو یکپارچه بوده و ظرفیت باک آن 47 لیتر است. یکی از ویژگی هایی که باعث محبوبیت بیشتر شاهین جی نسبت به تیپ S می شود این است که این خودرو در مقایسه با خودروی شاهین اس آپشن های بیشتری ارائه می دهد.

ویژگی های شاهین اس

از نظر فنی مشخصات شاهین اس کاملا مشابه شاهین جی است که در قسمت قبل ذکر شد اما تفاوت این دو خودرو در آپشن های جدید اضافه شده به شاهین جی مانند سانروف است. ، چند رسانه ای. و دوربین دنده عقب گفت که در شاهین اس وجود ندارد.

این موارد جزو آپشن هایی هستند که در خودروهای شاهین اولیه که شاهین s هستند وجود ندارد اما از نظر ظرفیت باک خودرو، نوع موتور، حجم و قدرت موتور شباهت های زیادی به یکدیگر دارند. .

موتور توربوشارژ شاهینی 1500 سی سی حجم و 110 اسب بخار قدرت دارد. از نظر تجهیزات و سایر امکانات ایمنی مانند ایربگ، کمربند ایمنی نصب شده برای سرنشینان جلو و دارای شارژر، هشدار کمربند ایمنی راننده و سایر امکانات، این دو خودرو مطابق با استانداردهای اروپایی ساخته شده و دارای تعویض گیربکس می باشند. سیستم های هشدار دهنده

ویژگی های Auto Falcon

شرکت خودروسازی سایپا مشخصات فنی CVT شاهین اتوماتیک را منتشر کرد. نسخه جدید شاهین که در سال 1402 روانه بازار می شود، مجهز به گیربکس جدید CVT است و قابلیت تعویض دنده تیپ ترونیک 7 سرعته را دارد.

CVT Falcon از نظر فنی نسبت به G Gear Falcon بدون تغییر است و وزن کلی آن تنها حدود 50 کیلوگرم افزایش یافته است. علاوه بر این مصرف ترکیبی خودرو که در فالکون برابر با 7.5 لیتر بود، در فالکون CVT به 7.2 لیتر رسید. تمامی امکانات به کار رفته در شاهین جی برای CVT شاهین نیز به کار می رود، اما جدای از این موارد، سایپا گزینه های جدیدی را در شاهین CVT اضافه کرده است که به شرح زیر است:

تزئینات کرومی بدنه و کابین

طبقه سه بعدی

صفحه نمایش 10 اینچی جدید

سیستم کنترل کشش یا TCS

سیستم کنترل پایداری یا ESC

سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی ወይም HSA

معایب ماشین های شاهین

در واقع افراد زیادی هستند که عاشق ماشین های شاهین هستند اما قبل از خرید ماشین های مختلف. اطلاعات در مورد مزایا باید کافی باشد. ویژگی ها و معایب، بنابراین شما می توانید هر ماشینی را با ذهن باز خریداری کنید.

خودروی شاهین یکی از خودروهای سایپا است که در ابتدا با نام رهام تولید می شد، اما به دلیل درخواست سازمان های حفاظت محیط زیست و شباهت این خودرو به شاهین، نام آن را به شاهین تغییر دادند.

این دستگاه اولین بار در سال 1397 تولید و اختراع شد اما از سال 1400 وارد بازار شد. خودروی شاهین نمونه خوبی در بین سدان های دیگر است اما نمی توان گفت نمونه کاملی است. این قسمت به بررسی خودرو شاهین از نظر کاستی ها و مشکلات آن می پردازد.

نقص های ظاهری

یکی از نقاط ضعف خودرو شاهین فرم بدنه ضعیف و کیفیت رنگ پایین آن است. علاوه بر این مواد به کار رفته در ساخت فضای داخلی کابین مانند داشبورد از کیفیت پایینی برخوردار است.

خطاهای فنی

از دیگر کاستی های شاهین می توان به مشکلات فنی اشاره کرد که کم است. یکی از این ایرادات مربوط به محفظه باتری خودرو شاهین و دنده عقب آن است. علاوه بر این، سیستم صوتی این خودرو کمی ضعیف است و برخی از کاربران در باز کردن صندوق عقب با مشکل مواجه می شوند.

سیستم اتوماتیک شاهین برای فعال شدن چراغ خودرو نیز در مواردی اشکالاتی را نشان می داد. صدای زیاد موتور شاهین و شتاب کم به دلیل موتور توربوی آن از جمله نقاط ضعفی است که برخی افراد از آن چشم پوشی می کنند.

هزینه مصرف سوخت

برخی از کاربران خودروهای شاهین از مصرف بالای سوخت گلایه دارند. همچنین عده ای از خودروهای شاهین ناراضی هستند زیرا افزایش قیمت بالاست. البته بر خلاف ویژگی های خوب این خودرو می توان گفت در کل خودرو خوبی است.

آیا شاهین جی هنوز گزینه های زیادی دارد؟

از جمله آپشن های موجود در شاهین جی که آن را از خودروی شاهین اس متمایز می کند موارد زیر است.

شاهین جی مجهزتر از شاهین اس است و دارای سانروف است.

این خودرو دارای سیستم تهویه مطبوع است که از خودروهای مدل S حذف شده است.

افزودن مانیتور به داشبورد شاهین جی و استفاده از کنترل های فرمان از جمله آپشن های جدید شاهین جی است.

یک کنسول هم به شاهین جی وسط اتاق ماشین اضافه شد.

در واقع از نظر نوع موتور که سایپا M15 معروف است و مجهز به سیستم توربوشارژ است، تفاوت چندانی بین این دو خودرو وجود ندارد. سایر نکات فنی مصرف سوخت و سرعت آنها مشابه یکدیگر است. تفاوت شاهین جی و شاهین اس تنها به ویژگی های جدید آنها مربوط می شود.

بنابراین می توان گفت این دو خودرو از نظر فنی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. تولید شاهین اس در کارخانه سایپا متوقف شده است اما مدل های دست دوم همچنان در بازار موجود است. بنابراین می توانید تفاوت قیمت این دو خودرو را مشاهده کنید و تصور کنید که تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. در حال حاضر یکی از تفاوت های اصلی شاهین جی و اس قیمت آنهاست که حدود 10-15 میلیون تومان با یکدیگر تفاوت دارند.

سخن پایانی

خودرو شاهین یکی از بهترین مدل های تولید شده توسط شرکت سایپا با امکانات عالی می باشد. درست است که هر خودرویی ایرادهایی دارد، اما می توان به زیبایی آن توجه کرد و ویژگی های خوب آن را نامرئی کرد. اگر شما هم از خودروی شاهین استفاده می کنید، می توانید نظرات خود را در مورد ویژگی های این خودرو، مزایا و معایب آن به اشتراک بگذارید.