اخبار جامعه

تغییرات آب‌وهوایی، فرودگاه‌های ساحلی را در معرض خطر سیل قرار می‌دهد

خبر فوری / خراسان رضوی دانشمندان اکنون دریافتند که 269 فرودگاه در معرض خطر طغیان ساحل قرار دارند (خشکی سطحی هنگام طغیان آب دریا اتفاق می افتد).

طبق ScienceDaily ، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که تا سال 2100 ، گرم شدن کره زمین در نتیجه گرم شدن کره زمین ، 100 فرودگاه زیر سطح دریا و 364 فرودگاه را در معرض خطر طغیان قرار خواهد داد.

تا سال 2100 ، عدم سازگاری مناسب منجر به ایجاد اختلالات اساسی خواهد شد ، به این معنی که اگر این افزایش میانگین دمای جهانی بیشتر از این باشد ، بیش از 572 فرودگاه در معرض خطر قرار می گیرند.

دانشمندان دانشگاه نیوکاسل استرالیا با افزایش سطح دریا در نتیجه افزایش خطر طغیان ، خطر ایجاد اختلال در مجاری هوایی را الگوی خود قرار داده اند.

استادان ریچارد داوسون و آرون یوسودیان ، از دانشکده مهندسی دانشگاه نیوکاسل ، محل بیش از 14000 فرودگاه در سراسر جهان و تأثیر آنها در طوفان ها را برای سطح فعلی و آینده دریا بررسی کردند.

محققان همچنین به اتصال فرودگاه و سطح نظارت بر پرواز و محافظت از سیل قبل و قبل از منفجر شدن Covid-19 پرداختند.

آنها به دلیل افزایش شدید سطح دریا و خطر طغیان و اثرات اختلالات پرواز ، رتبه بندی کلی فرودگاه های افزایش سطح دریا را به اتمام رسانده اند.

فرودگاه های اروپا ، آمریکای شمالی و اقیانوسیه در معرض خطر هستند ، آسیای شرقی و جنوب شرقی و اقیانوس آرام در میان 20 کشور برتر قرار دارند.

فرودگاه بین المللی بانکوک سوارنابومی (BKK) در تایلند و شانگهای پودونگ چین (PVG) در بالای لیست قرار دارند و فرودگاه شهر لندن در بالای انگلیس قرار دارد.

پروفسور داوسون گفت: “این فرودگاه های ساحلی برای شبکه هواپیمایی جهانی بسیار مهم هستند و تا سال 2100 بین 10 تا 20 درصد از تمام مسیرها قطع می شوند.” “بنابراین ، افزایش سطح دریا باعث خسارت قابل توجه و هزینه های مختل می شود ، و این امر خطر جدی برای مسافران و حمل و نقل جهانی است.”

علاوه بر این ، بعضی از فرودگاه ها ، به عنوان مثال ، در جزایر پایین ، نقش مهمی در زندگی اقتصادی ، اجتماعی و پزشکی مردم دارند.

سازگاری در فرودگاه های ساحلی شامل حفاظت از سیل ، افزایش زمین و جابجایی است. پروفسور داوسون افزود: “در زمینه هزینه های زیرساخت های جهانی ، هزینه سازگاری پایین خواهد بود.” “با این حال ، افزایش سطح دریا ، منابع اقتصادی محدود یا فضای کافی در برخی مناطق در برخی از فرودگاه ها برای برخی از مکانهای جایگزین کار نخواهد کرد.”

یافته ها در مجله Climate Risk Management منتشر شده است.

انتهای پیام