اخبار عمومی

وضعیت خطرناک کرونا در ایلام/کنترل از دست مسئولان خارج شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها: وضعیت تاج ولایت به قدری جدی و بحرانی شده است که در طی روزهای اخیر چهار مورد مرگ در نتیجه تاج در استان ثبت شده است.

تعداد افراد بستری و آلوده هر روز در حال افزایش است و مصوبات برای اعمال محدودیت در محل اقامت کرونا هیچ جایی نداشته اند.

به گفته مسئولان بهداشت استان ، حجم بالای سفر عامل اصلی وضعیت خطرناک و بحرانی تاج استانی است.

گردهمایی ها ، عروسی ها و مراسم عزاداری ، توریست بودن و مسافر بودن در طبیعت وضعیت استان را بدتر کرده است.

سفر عامل اصلی در وضعیت خطرناک تاج ولایت است

در همین رابطه ایلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: امروز به دلیل سفرهای بی شمار و کنترل نشده شاهد وضعیت بسیار جدی در بحث تاج استانی هستیم.

جمیل صادقی فر افزود: “بیشتر افراد مبتلا به بیماری کرونا قلب در استان افرادی هستند که به خارج از استان نقل مکان کرده اند.”

وی افزود: این افراد عیلامی های دیگر را آلوده کرده اند.

صادقی فر با بیان این مطلب گفت: آبدانان ، دهلران ، بدره ، سیروان ، هیلیلان ، دره شهر ، ایوان ، این افراد بیشتر از سایر مناطق استان هستند.

وی گفت: سفر منشا اصلی بیماری عروق کرونا قلب در استان به ویژه در این شهرستانها بوده است.

صادقی فر با بیان اینکه وضعیت استان به هیچ وجه خوب نیست اظهار داشت: در پنج روز گذشته چهار مورد مرگ ناشی از تاج در استان ثبت شده است.

وی افزود: بیش از 70 نفر از بیماران بستری در کرونا در معرض خطر جدی قرار دارند و این تعداد طی روزهای آینده به بیش از 90 نفر خواهد رسید.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: آمار روزانه بیماری عروق کرونا قلب در استان از 20 نفر به بیش از 100 نفر رسیده و همه آمارها وضعیت بحرانی بیماری عروق کرونا قلب در استان را نشان می دهد.

لزوم برخورد با متخلفان

وی گفت: برای کنترل این بیماری باید حساسیت در بین مردم و مسئولان استان ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه یک هفته از تعطیلات می گذرد و لازم است محدودیت های ترافیکی به ویژه از جنوب به استان کنترل شود ، افزود: یکی از مهمترین عوامل در عروسی های تاج رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی است و باید کنترل شود همچنین.”

صادقی فر گفت: تشریفات و جلسات باید بدون رعایت پروتکل بهداشتی به ویژه مغازه های واقع در طبیعت انجام شود.

وی افزود: ویروس جهش یافته در سراسر استان شیوع یافته و با تمام قدرت در حال وقوع است و آزمایشات PCR مثبت 60٪ کل آزمایشات را پشت سر گذاشته است.

ایلام آماده باش

استاندار ایلام روز پنجشنبه از سفر به شهرستان دهلران و تلاش جدی برای كنترل تاج استان خبر داد كه وضعیت تاج این شهر را مورد بررسی قرار داد و گفت كه در مرز مناطق تحت تأثیر بحران تاج قرار دارد ، مانند عراق و در خوزستان ، تمهیدات ویژه ای برای کنترل بیماری در نظر گرفته شده است ، و من امیدوارم که مردم در پیروی از پروتکل های بهداشتی همکاری و همکاری بیشتری داشته باشند.

محمد نوذری اظهار داشت: در ابتدا وقتی اولین اخطارها اعلام شد ، کلیه عوامل و کارکنان ستاد تاج ولایت در حالت آماده باش هستند و بلافاصله 5 جلسه فوق العاده در شهرهای ایلام ، ایوان ، چرداول ، آبدانان و دهلران و اقدامات لازم انجام شد. به حاشیه تاج برده شدند.

نوذری از بازدید از مکانهایی که مقامات استانی تمایل به افزایش تاج دارند گزارش داد و افزود: معاون امور عمرانی وزیر امور خارجه به شهرستانهای دره شهر و آبدانان ، معاون سیاسی وزیر امور خارجه به شهرستانهای چارداول و سیروان سفر کرد و معاون اقتصادی از شهرستان ایوان بازدید کرد . وضعیت تاج.

رئیس ستاد استانی برای مبارزه با ولیعهد استان از همه مردم استان خواست كه از پروتكل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد تاجگذاری پیروی كنند ، از مسافرت ، مسافت اجتماعی ، چادر زدن ، عدم حضور در جلسات ، برگزار نشدن اجتماعات و شرکت نکردن در مراسم عزاداری. از آنجا که غلظت بالایی دارند ، به سلامتی و خانواده خود کمک می کنند و لحظه ای مهم در کنترل و کنترل بیماری عروق کرونا قلب در این زمان حساس دارند.