اخبار جامعه

کشور به ساخت قطار ملی با داخلی سازی ۸۵ درصدی دست یافت

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه این دو ایستگاه در میرداماد و حقانی در سال 1956 به زمین افتادند اما هنوز هم واقعاً م effectiveثر نیست گفت: این کشور با 85 درصد بومی سازی ساخت قطار ملی را به دست آورد.

به گزارش خبر فوری ، محسن هاشمی رفسنجانی در مراسم امضای تفاهم نامه “بازسازی کامل 31 قطار مترو رام در تهران” ، “برنامه تمدید 10 هزار تاکسی فرسوده در تهران” و “اتمام خرید 105 قطار مترو” بود. “او گفت:” شبکه مترو یک شبکه است. اگر ساخت و ساز آغاز شود ، نمی تواند متوقف شود ، اگر متوقف شود ، زیرا سرمایه گذاری های انجام شده به هدر می رود.

وی ادامه داد: توقف توسعه شبکه مترو ضررهایی را به دنبال دارد و سودآوری ندارد و اگر نتوانیم سیستم پیشرانه آن را روی ریل قرار دهیم تمام هزینه ها هدر می رود.

هاشمی ادامه داد: ایستگاه های مترو میرداماد و حقانی در سال 56 زمین گیر شدند و تاکنون نتوانسته اند به بازده اصلی خود برسند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: خطوط ششم و هفتم مترو نیز با هزینه زیادی راه اندازی شد ، اما روزانه بین 20 تا 30 هزار مسافر ، حداقل 500 هزار یا یک میلیون مسافر در روز پذیرایی می کند.

وی با استناد به طراحی و ساخت قطار ملی و آزمایش آن ، امیدوار است که قطار بتواند خطوط را به خوبی کار کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح کشور را قادر به طراحی و ساخت 85 درصد واگن های قطار کرده است. اگرچه این پروژه سودآوری نداشت ، اما دستیابی به این قابلیت در کشور ضروری بود.

وی ایجاد 25000 شغل را از دیگر دستاوردهای این پروژه برشمرد و گفت: “با امضای قرارداد طراحی و ساخت 105 واگن نسل چهارم ، یکی دیگر از اقدامات ما تأمین اعتبار است.

هاشمی توسعه خطوط ملی سبب کاهش آلودگی در تهران شد و افزود: در این راستا توسعه اتوبوس های برقی ضروری است و ما به 9 هزار اتوبوس برقی در تهران نیاز داریم.

انتهای پیام