اخبار فرهنگی

مهم‌ترین عوامل بی‌توجهی جوانان نسبت به نماز چیست؟

خبر فوری/ قم استاد حوزه علمیه در خصوص مهم ترین عواملی که جوانان در نماز به آن توجه نمی کنند، گفت: بی توجهی والدین به نماز یکی از مهم ترین عواملی است که باعث کم توجهی فرزندان می شود. والدینی که به نماز پدر و مادر و فرزندان خود اهمیت نمی دهند از جمله عواملی هستند که بر سستی نماز جوانان تأثیر می گذارد.

حجت الاسلام مسلمانی با اشاره به تفسیر آیات 238 و 239 سوره بقره در شبستان رفیعی امام خمینی (ره) گفت: قناتین (آیه 238 – سوره بقره) ظهور کرد. آن هدف

منظور از «حافظوا» این است که انسان نماز را سبک و ذلیل ندانسته و با تند خواندن: «رابطه ما با نماز یک طرفه است.

وی مهمترین عواملی را که جوانان در نماز به آنها توجه نمی کنند اشاره کرد و گفت: بی توجهی والدین یکی از مهم ترین عواملی است که باعث کم توجهی فرزندان می شود. والدینی که به نماز پدر و مادر و فرزندان خود اهمیت نمی دهند از جمله عواملی هستند که بر سستی نماز جوانان تأثیر می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی رفتار نامناسب والدین نمازگزار با فرزندان را یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر ظلم و بی اخلاقی آنان در نماز جوانان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: عدم آگاهی از فلسفه نماز. . این خیلی مهمه؛ باید توجه داشت که دعای آرامش دهنده انسان را از آلودگی ها پاک می کند. با تحکیم روابط دو جانبه عبد و مولا، نماز بزرگترین مانع در راه پیشبرد فحشا و منکر است.

وی با اشاره به برخی اظهارات نادرست از موازین اسلامی در فضای مجازی خاطرنشان کرد: کندی عمل به احکام، بهانه جویی و رویکرد تجاری به نماز و نیز اعمال بد برخی از نمازگزاران از عواملی است که بر تنبلی جوانان در نماز تأثیر می گذارد. . . .

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به برخی از عواقب تنبلی در نماز در زندگی اشاره کرد و ادامه داد: زندگی بدون نماز برکت ندارد و دعای او مستجاب نمی شود. بدون نماز ذلت می گذرد و سایر اعمال او پذیرفته نمی شود.

وی حضور و نگرش صحیح قلب، دقت، تأمل و تدبر در نماز در ذکر و جماعت را از مصادیق پاسداشت نماز عنوان کرد و گفت: نباید مشکلات و مشکلات زندگی را با نماز و دین مرتبط بدانیم؛ بلکه در نماز و جماعت نماز را مصون داریم. نماز بر اساس قلب و حفظ نماز; این روح دعا را تجسم می بخشد که محافظت خداوند است.

این استاد حوزه‌های علمیه با اشاره به فرزهایی از آیات سوره بقره، آیه شریفه «فَإِنْ خِفْتُمْ فَرِجَالًا أَوْ رُکْبَانًا فَإِذَا أَمِنْتُمْ فَاذْکُرُوا اللَّهَ کَمَا عَلَّمَکُمْ مَا لَمْ تَکُونُوا تَعْلَمُونَ» (آیه ۲۳۹ سوره بقره) را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: نماز تنها عبادی است که او به هیچ وجه ترک نکرده است و انسان به هیچ وجه نمی تواند نماز را ترک کند.

وی گفت: موضوع نماز در سوره بقره در میان آیات شریفه در مورد طلاق و عدد و خانواده مطرح شده است. او برخاسته است؛ این مضمون حاکی از اهمیت و جایگاه نماز و تأثیر آن در موضوعات گوناگون است.

وی با تاکید بر اینکه نماز با برکت است، در عین آرامش فطرت انسان، لطیف و پسندیده است، خاطرنشان کرد: نماز ستون دین و عامل رشد و تکامل انسان است؛ و در عین حال، نماز، رکن دین است و موجب رشد و نمو انسان می شود. این فریضه الهی با تأکید بر اینکه خداوند متعال به هیچ وجه نباید نماز را منتفی کند، حکایت از جایگاه مؤثر او در سعادت عالم انسانی و جهان دیگر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه نماز محفوظ موجب نظم، تدبیر و مدیریت در زندگی می شود، تاکید کرد: حضور چشمگیر جوانان در شعائر و مناسبات دینی نشان از اهمیت تکالیف الهی در بین مردم به ویژه جوانان ما دارد. کشور.” .

وی با اشاره به اینکه عملکرد مسئولان نظام اسلامی در دین مردم تاثیرگذار است، افزود: ضمن احترام به اختیاراتی که به مردم داده شده است؛ از مسئولان می‌خواهیم که در مورد نابسامانی‌های اقتصادی و هزینه‌های نامتناسب این روزها صادقانه و یکسان فکر کنند. باید مردم را از جزئیات برنامه ها مطلع کنیم و به ته جامعه برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: بخشی از نابسامانی های اقتصادی کشور معطوف به برنامه های قبلی دولت، رویدادهای بین المللی و آثار استکبار جهانی، تقویت نظارت است.

انتهای پیام/