اخبار عمومی

تدارک ۴۶۷ پایگاه فعالیت تابستانی در زنجان  – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حسین میرزایی، ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده استان زنجان اظهار کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به منظور رشد همه جانبه شخصیت آنان و ارتقای سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد.

وی تقویت هویت دینی و ملی دانش‌آموزان را از دیگر اهداف مهم برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت برشمرد و گفت: این ایام فرصت آموزش مهارت‌های فردی در راستای کارآموزی و کارآفرینی را فراهم و روحیه خودباروی، همیاری و مسئولیت‌پذیری را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: فعالیت‌های تابستانی در ۶ محور با توجه به ۶ ساحت تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین پیش‌بینی شده و در آن فعالیت‌های اجتماعی و محله‌محور، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی و برنامه نخبگانی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: در بعد اعتقادی، عبادی و اخلاقی برنامه‌هایی همچون آموزش قران، آشنایی با زندگانی ائمه اطهار (ع)، فراگیری احکام، برگزاری مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه، اردوهای زیارتی و آشنایی با مهدویت و انتظار تدارک دیده شده است.

میرزایی نحوه فروش کتاب و تولیدات فرهنگی، طراحی لباس و کفش چرمی، آموزش خیاطی، قالی بافی، شیرینی‌پزی، تعمیر دوچرخه و پرورش طیور را از برنامه‌های محور اقتصادی و حرفه‌ای خواند و افزود: در محور زیباشناختی و هنری نیز آموزش نقاشی، خطاطی، بازیگری، جشنواره‌های فرهنگی، هنرهای آوایی و جشنواره‌های بومی و محلی را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: آموزش رباتیک، تعمیر لوازم الکترونیکی، طراحی‌های گرافیکی و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، راه‌اندازی کارگاه‌های مهارتی، خلاقیت و تولید محتوای آموزشی از برنامه‌های محور علمی و فناورانه است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد: آموزش و برگزاری مسابقات ورزشی و دوره‌های اموزشی بهداشت و سلامت در محور تربیت زیستی و بدنی و برگزاری گفتمان‌های دانش‌آموزی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و برگزاری کارگاه‌های اجتماعی و مهارت زندگی نیز در محور اجتماعی و سیاسی گنجانده شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۶۷ پایگاه فعالیت‌های تابستانی تدارک دیده شده که پیش‌بینی می‌شود ۷۶ هزار و ۹۴۳ نفربرنامه در آن شرکت کنند.