اخبار حوادث

خالی کردن حساب با پیامک جعلی ابلاغیه قضایی

رئیس پلیس ویژه فتای شرق استان تهران از دستگیری کلاهبردار فیشینگ که با ارسال پیامک جعلی با عنوان اطلاعیه دستگاه قضایی اقدام به کلاهبرداری از مردم می کرد، خبر داد.

به گزارش خبر فوری، سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی خود، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای غرب استان تهران قرار گرفت. .

سلطان آبادی با اشاره به اظهارات شکات افزود: با توجه به اظهارات شاکیان، پس از دریافت پیامک جعلی تحت عنوان ابلاغ الکترونیک از سامانه ثنا، برای مشاهده متن اطلاعیه، روی لینک ارسال شده در پیامک کلیک کردند. ، جایی که از آنها خواسته شد وضعیت ابلاغیه را به آن افراد اعلام کنند و باید مبلغی را پرداخت کنند و به بهانه آن وارد درگاه بانک جعلی شده و اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کردند. این افراد پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود متوجه سرقت اطلاعات و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها شدند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و روش های پلیسی هویت متهم را شناسایی کردند، تصریح کرد: در ادامه ماموران با هماهنگی مقام قضایی این فرد را در مخفیگاهش دستگیر و با خود بردند. پلیس فتا

رئیس پلیس ویژه فتای استان تهران با اشاره به بازجویی از متهم گفت: متهم در بازجویی ابتدا منکر ارتکاب ارتکاب جنایت شد اما پس از مواجهه با اسناد و مدارک جمع آوری شده اعتراف کرد و با سوء استفاده به جرم خود گفت. در پی عدم صحت افراد، سامانه ثنا اقدام به ارسال پیامک تحت عنوان کرد و پس از هدایت افراد فریب خورده به صفحات جعلی بانکی، اطلاعات کارت بانکی آنها را سرقت و بدون اجازه آنها از حساب آنها خارج کرد.

سلطان آبادی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده گفت: این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم همراه با تکمیل پرونده به دادسرا اعزام شد.

وی به مردم هشدار داد: ارسال هرگونه پیامک حاوی اطلاعات اخطاریه قضایی سامانه ثنا و غیره تنها یک ترفند برای کلاهبرداری از مردم با شماره تلفن های شخصی است، لذا مردم باید به شماره پیامکی که ارسال می کنند توجه کنند. شما پیام هایی با لینک های تغییر مسیر دارید.

انتهای پیام