اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

معایب کم اهمیت تخت بادی

تخت خواب بادی در منزل، مسافرت و حتی بیمارستان ها به راحتی باز و بسته می شود از طرفی به سادگی قابل حمل است. همچنین نسبت به انواع تخت خواب های چوبی و فلزی بسیار باصرفه تر است. امروزه این نوع تخت خواب ها جزو تخت طبی محسوب می شوند پس برای کاهش درد در افراد مبتلا به بیماری‌های مفصلی و دیسک کمر کاربردهای مفیدی دارند. اگر می خواهید با این نوع مدرن بیشتر آشنا شوید در ادامه این مقاله از وبسایت آرام چوب ما را همراهی کنید.

تخت خواب بادی چیست؟

تخت خواب های بادی یکی از مدرن ترین تختخواب های 1 نفره و 2 نفره است که جنس آن از پی وی سی یا همان پلاستیک مقاوم است. اما برای اینکه رویه آن مانع از تعرق شما شود جنس رویه تخت از نوع مخمل یا جیر انتخاب شده است. داخل تخت خواب های بادی نوعی الیاف های ابریشمی و مواد دیگری به نام کامفورت قرار دارد تا در زمان خوابیدن شما و فرزندانتان باد در قسمت های مختلف تختخواب متناسب با وزن بدنتان تقسیم شود. اگر ارتفاع این مدل تخت ها کم باشد می تواند مانند یک تخت خوب عمل کند ولی اگر ارتفاع تخت خواب های بادی زیاد باشد قطعاً مزیت های یک تخت فوق العاده و پیشرفته را دارند. در نهایت اینکه انواع این نوع تختخواب ها  مانند یک خوشخواب ایده آل و یک تخت طبی عمل می کنند.

انواع تخت خواب بادی

دقت کنید که تخت خواب های بادی مدل های متنوعی از لحاظ ارتفاع و اندازه دارند که از طریق یک پمپ برقی در بازه های زمانی متفاوتی پر می شوند. همچنین دارای نمونه های 1 نفره و 2 نفره در طرح های کودکانه،  و بزرگسال هستند برخی از پرفروش ترین نمونه های تخت خواب بادی عبارتند از:

  • تخت بادی مواج
  • تخت بادی طبی برزنتی
  • تخت بادی تاجدار
  • تخت بادی تمام جیر
  • تخت بادی طبی کم ارتفاع
  • تخت بادی طبی ارتفاع زیاد
  • تخت بادی بالش دار
  • تخت بادی پمپ دار 220 ولت
  • تخت بادی پلاستیکی
  • تخت بادی چند کاره
  • تخت بادی خانگی
  • تخت بادی مسافرتی
  • تخت بادی آبی
  • تخت بادی سلطنتی
  • تخت بادی طرح ماشین
  • تخت بادی بیمارستانی
  • تخت بادی فانتزی
  • تخت بادی طرح شیشه ای
  • و غیره

از آنجایی که این نوع تخت خواب ها جزو سرویس خواب های لوکس به حساب می‌آید پس بدون شک مزایای بی شماری نسبت به تخت خواب های فلزی و چوبی دارد‌. اولین مزیت آن جمع شدن تخت در اندازه های بسیار کوچک است پس به راحتی در کیف های مخصوصی جمع می شود و در مسافرت ها قابل حمل است. این نوع تخت خواب ها انعطاف پذیری بالایی دارند پس هر نوع انحنایی در قسمت گردن و کمر را به راحتی پشتیبانی می کنند. همچنین از وارد شدن فشار به قسمت های حساس بدن مانند ستون فقرات جلوگیری خواهند کرد. مهم تر اینکه قابلیت تعمیر دارند پس در صورت سوراخ شدن یا خرابی به راحتی تعمیر می شود.

بهترین مزیت تخت خواب بادی

این مدل تخت خواب ها در هر جای ممکنی قابل استفاده هستند چون هر مدلی این نوع تختخواب ها در کمترین زمان پر می شوند. در واقع یک پمپ باد برقی به قسمتی از تخت متصل است که ظرف چند دقیقه کل تختخواب را باد می کند. جالب تر اینکه پمپ متصل به تخت قابلیت مکش هم دارد پس به راحتی می توانید تخت را در سریع ترین زمان وکیوم کنید همچنین برای تخلیه کردن باد تخت سختی زیادی نکشید. از دیگر مزایای انواع تخت خواب بادی طرح و رنگ های متنوع آن است مثلاً تخت خواب های بادی کودکان در طرح های خاصی مثل ماشین ساخته شده است ولی تخت های بادی بزرگسالان رنگ های سرد و طراحی منحصربفردی دارند. مهم تر اینکه برخی تختخواب های بادی قابل استفاده در آب هستند پس به راحتی می توانید از آنها در استخر منزل خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

تخت خواب هایی که به صورت بادی هستند جزو تخت های راحت و نسبتاً ارزان قیمت به شمار می آیند. برخی از این تخت ها دارای پایه های فلزی هستند تا وضعیت مطلوب تری را برایتان فراهم کنند اما برخی دیگر با داشتن رویه مواج به عنوان تخت خواب های خاص به کار می روند. جالب تر اینکه گونه ای از این مدل تخت خواب ها مجهز به تشک و بالش سرخود هستند پس این نوع تخت خواب ها در هر موقعیت مکانی و زمانی می تواند بهترین شرایط خواب را به راحتی برایتان مهیا کند. فواید و مضرات استفاده از تخت های بادی

حتما برای شما هم این سوال پیش امده که یک تخت بادی چه مزیت هایی می تواند داشته باشد؟ ایا تخت های بادی دارای معایب خاصی هم هستند که باعث شود تا خریداران از خرید این محصول دست بکشند؟ ایا تخت های بادی نسبت به تخت های معمولی موجود در خانه ها بهتر است؟ اگر شما هم از این قبلی سوال ها در ذهنتان وجود دارد و دوست دارید تا هر چه سریع تر به پاسخ ان ها برسید پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا بهترین پاسخ را در این خصوص و در مورد به شما بدهیم…

در ابتدا باید به مزیت های این محصولات اشاره کنیم و در انتها نیز سعی کنیم با مقایسه ای بین مزایا و معایب این دو به بهترین نتیجه برسیم. به همین دلیل با ما همراه باشید تا در ابتدا فواید تخت های بادی را مطرح کنیم:

پرتابل و قابل حمل : اولین مزیت این تخت خواب ها قابلیت حمل و جا به جایی ساده این محصولات می باشد که باعث شده تا بتوانید از این محصولات در هر مکانی استفاده کنید. در همین خصوص باید عنوان کرد که این کالا ها معمولا در داخل بسته بندی کوچکی به بازار عرضه می شوند و پس از باز کردن بسته بندی این محصولات می توانید مشاهده کنید که تخت خواب شما در کوچکترین حالت ممکن جمع شده است. این مزیت به این دلیل مناسب است که شما اگر بخواهید از این محصولات در داخل مسافرت استفاده کنید به راحتی می توانید این تخت خواب را در داخل صندوق عقب خودرو خود قرار داده و نگران اشغال جای زیاد نباشید اما تخت های قدیمی و یا دیگر تخت ها به راحتی جمع و تا نمی شوند و معمولا هم فضای زیادی را اشغال می کنند که این امر زیاد به مزاغ افراد خوش نمی اید به همین دلیل این مزیت بسیار حائز اهمیت است.

وزن کم : تخت خواب های بادی معمولا مزن بسیار کمی را هم دارا می باشند. گاها مشاهده شده که یک تخت خواب بادی 4 الی 6 کیلو گرم وزن دارد و شاید سنگین ترین تخت خواب بادی نیز حداکثر وزنی در حدود 9 الی 10 کیلو گرم داشته باشد که همین عامل هم سبب شده تا بتوانید از این تخت خواب ها در هر مکانی استفاده کنید. هم چنین پس از راه اندازی کامل این محصول هم می توانید به راحتی این محصول را تغییر مکان داده و از این کالا در جای دیگری استفاده نمایید که این مزیت نسبت به دیگر تخت خواب هایی که در منازل مسکونی وجود دارد بسیار مهم خواهد بود زیرا شما نمی توانید این دسته از تخت خواب ها را به سادگی جا به جا نمایید.

خاصیت طبی بودن : بسیاری از تخت خواب های بادی به صورت طبی طراحی و تولید شده اند. این بدین معناست که هر فردی می تواند با خیال راحت از ان استفاده نموده و نگران اسیب رسیدن به قسمت ستون فقرات ، کمر ، گردن و دیگر نقاط بدن خود نباشید. این محصولات معمولا با بهترین ارگونومی ممکن به بازار عرضه می شوند که افرادی که مشکلات عضلانی دارند هم بتوانند با خیال راحت بر روی این تخت خواب ها به استراحت پرداخته و از ان به نحو احسن استفاده نمایند.

جلوگیری از تعریق زیاد : یکی دیگر از خصوصیات خوب این تخت خواب های بادی این است که به دلیل ساختار فوق العاده رویه این محصولات شما در زمان هایی که بر روی این تخت خواب ها در حال استراحت هستید از تعریق شما جلوگیری می کند. اگر بخواهیم در این خصوص بیشتر صحبت کنیم باید به طراحی بدنه و رویه این محصولات بپردازیم. اکثر تخت خواب های بادی معمولا رویه ای کامفورت و دارای سطح شیار داری هستند که همین شیار ها باعث شده تا بتوانید به سادگی بر روی اینمحصولات به استراحت پرداخته و جریان هوا در زیر بدن شما نیز به حرکت در اید که همین عامل باعث می شود تا شما بیش از اندازه تعریق نداشته باشید.

راه اندازی و جمع اوری ساده : معمولا تخت خواب های بادی را شما در مدت زمان بین 3 تا 5 دقیقه به صورت کامل باد خواهید نمود. البته این زمان می تواند بسته به شرایط و نوع پمپ باد متفاوت باشد اما در مجموع وقت زیادی را نمی خواهد و همین عامل نیز یکی از مزیت های خوب این محصولات است. شما معمولا دیگر تخت خواب ها را نمی توانستید به راحتی راه اندازی کنید و معمولا بستن ستون ها و پایه های تخت خواب خود  زمان زیادی را می خواست. هم چنین اگر قصد جمع اوری و یا جا به جایی تخت خواب های قدیمی را داشتید می بایست سعی در باز کردن و جدا کردن ستون ها و پایه ها به صورت مجدد می کردید که باز بسته به نوع و جنس تخت این زمان متغیر بوده و سختی های خاص خود را داشت. در خصوص تخت خواب های بادی اما این مسئله صدق نمی کند و شما در زمان هایی که قصد استفاده از این محصولات را دارید می توانید به سادگی و در مدت زمان بسیار کمی ان را با پمپ باد راه اندازی کرده و از این محصولات استفاده کنید. هم چنین برای خالی کردن و جمع اوری این محصولات هم می توانید به سادگی دریچه باد را باز کرده و باد داخلی این محصولات را خالی کنید تا با خیال راحت بتوانید این تخت خواب را جمع کنید.

جنس بدنه : معمولا جنس بدنه هم یکی دیگر از مواردی است که خانواده ها با مشاهده و تحقیق در رابطه با ان اقدام به خرید تخت خواب بادی می کنند. در همین خصوص باید عنوان نمود که این کالاها اکثرا ساخته شده از نوع پارچه مخمل ، پارچه طرح چرم ، و یا وینیل و PVC هستند. هر یک از این جنس ها خود دارای مزایا و معایب خاصی می باشد که باعث می شود تا بتوانید با اطمینان خاطر محصول بادی را خریداری نمایید. برای مثال تخت خواب هایی که رویه مخملی دارند فوق العاده نرم و راحت هستند یا معمولا تخت خواب هایی که کناره های ان از نوع طرح چرم است زیبایی و کیفیت بالایی را در بر می گیرد. این نکته هم یکی از موارد مهم و خصوصیات خوب این محصولات است که در ارتباط با ان می بایست صحبت می کردیم.

ابعاد استاندارد : از دیگر خصوصیات این محصولات این است که دست شما در هنگام خرید باز خواهد بود و می توانید تخت خواب بادی یک نفره و یا دو نفره را با بهترین ابعاد خریداری کنید. برای مثال یک سری از تخت خواب ها دارای ارتفاع بزرگ تری نسبت به نمونه های دیگر هستند که این خاصیت می تواند برای افرادی که عادت ندارد بر روی ارتفاع کم بخوابند بسیار مهم است. هم چنین بعضی از تخت خواب ها دارای طول بزرگی هم هستند که این نکته برای افراد قد بلند و کسانی که همیشه در هنگام استفاده از تخت خواب و یا تشک مشکل دارند بسیار مهم خواهد بود.

تحمل وزن بالا : تخت خواب های بادی معمولا تحمل وزن بسیار بالایی هم دارند که و حتی در مورد تخت خواب های دو نفره می توان گفت که اکثرا قادرند تا 275 کیلو گرم وزن را هم بر روی خود تحمل کنند که قطعا مقدار قابل توجهی بوده و مناسب برای استفاده افراد سنگین وزن هم می باشد.

تا به این جای مقاله سعی کردیم تا مهم ترین فواید استفاده از تخت خواب های بادی را برای شما شرح دهیم که قطعا تا حدود زیادی فهمیدید که این محصولات چه مزایای مهم و خوبی را دارا هستند. در ادامه نیز سعی داریم تا به بررسی یک سری از معایب مهم این محصولات بپردازیم پس با ما همراه باشید…

امکان اسیب دیدن : یکی از مهم ترین معایب این محصولات این مورد است که به دلیل بادی بودن بسیار در معرض اسیب قرار دارند. این بدین معناست که اگر کودک و یا خردسال در منزل دارید باید بهترین مراقبت را از این محصولات داشته باشید زیرا ممکن است با وارد کردن اشیا نوک تیز به داخل بدنه این محصولات به راحتی اسیب ببینند. حال اگر این اسیب به صورت جزئی باشد می توان ان را به روش های مختلف و رایجی هم چون استفاده از برچسب تعمیرات ترمیم نمود اما اگر این اسیب بزرگ باشد ممکن است دیگر استفاده از این تخت خواب بادی برای شما امکان پذیر نشود. هم چنین وارد کردن فشار زیاد و بیش از اندازه هم بر روی این محصولات می تواند باعث ترکیدن و یا اسیب های جبران نا پذیر به این محصولات شود که این عامل را می توان مهم ترین معایب تخت های بادی بر شمرد.

خرابی پمپ باد سر خود یا دریچه باد : اگر این محصولات خود دارای پمپ باد باشند و این پمپ باد به هر دلیل خراب شود تا تعمیر پمپ باد معمولا نمی توانید از این محصولات استفاده کنید. برای مثال این محصولات چون دارای دریچه باد مجزا نیستند و خود به وسیله این پمپ باد می شوند باید حتما این پمپ را ترمیم کنید تا بتوانید از این محصولات استفاده کنید. هم چنین محصولاتی که دارای دریچه باد هستند و بر روی خود پمپ باد ندارند هم اگر بخواهید از ان ها استفاده کنید و در صورتی که این دریچه ها باد را خارج کنند و یا دارای سوراخ باشند نیز امکان استفاده از ان ها سخت بوده و می بایست حتما این اسیب را هم درست کنید تا بتوانید به نحو احسن از این محصولات استفاده نمایید.

خصوصیت تکان خوردن زیاد : تخت های بادی چون با استفاده از باد شکل گرفته اند معمولا در زمان هایی که بر روی ان می خوابید و مخصوصا در زمان هایی که قصد تغییر جهت خواب و یا غلط زدن را دارید به گونه ای طراحی شده اند که تکان زیادی خورده و در واقع باعث جهش کم شما خواهند شد که شاید این عامل برای هر کسی مناسب نباشد. برای مثال افرادی که بر روی تشک های معمولی و یا تخت خواب های خوش خواب عادت به خوابیدن دارند شاید در اوایل استفاده از این تخت خواب ها خیلی راحت نباشند که این عامل هم یکی دیگر از معایب این محصولات به شمار می رود.

احتیاج به پمپ باد برای راه اندازی : تخت خواب های دیگر معمولا به صورت اماده به شما تحویل داده می شوند و دیگر نیازی به راه اندازی ان نخواهید داشت اما تخت خواب های بادی به گونه ای طراحی شده اند که می بایست برای استفاده از این محصول حتما ان را باد کنید. معمولا هم باد کردن این محصولات به وسیله پمپ باد صورت می گیرد که خب در صورت نداشتن پمپ کار شما لنگ مانده و نمی توانید این محصولات را راه اندازی کنید که این عامل هم یکی دیگر از معایب این محصولات به شمار می رود.

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل فواید استفاده از تخت خواب های بادی زمانی که به سفر می‌روید یا قصد دارید در طول شب در محل کار خود استراحت کنید، قطعا داشتن یک محصول راحت که بتواند نیاز خواب شما را تامین کند دارای اهمیت است. تشک بادی یکی از محصولات کاربردی است که افراد می‌توانند خواب دلچسبی را بر روی آن تجربه کنند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تشک بادی بپردازیم. شناخت مزایا و معایب تشک بادی باعث می‌شود تا افراد بر حسب نیاز خود بتوانند این محصول را خریداری کرده و از آن استفاده کنند. در صورت تمایل پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

تشک بادی چیست؟

تشک بادی یکی از محصولات کاربردی است که بیشتر حجم آن را باد تشکیل داده است. تشک‌های بادی موجود در بازار، در ابعاد و طرح‌های مختلف قابل خریداری هستند. تشک‌های بادی از لحاظ شکل و ظاهر شبیه به تشک‌های معمولی هستند. شناخت فواید و مضرات استفاده از تشک های بادی باعث می‌شود تا کسانی که بیشتر اوقات در خارج از منزل هستند، بتوانند برای استراحت از این محصول استفاده کنند.

به دلیل حجم کم و وزن سبک تشک بادی، افراد به راحتی می‌توانند این محصول را جا به جا کنند. تشک‌ بادی به راحتی و در کمترین زمان ممکن نصب و جمع آوری می‌شود. با نگاه به مزایا و معایب تشک بادی می‌توان دریافت که این محصول قابل استفاده در منزل، ویلا، محیط کار و حین مسافرت است.

چگونه می‌توان تشک بادی را باد کرد؟

برای این که بتوانید تشک بادی را باد کنید، بهتر است از یک پمپ باد برقی استفاده کنید. با بهره‌گیری از پمپ باد قادر خواهید بود تا در کمترین زمان ممکن تشک را به اندازه استاندارد باد کنید. در صورتی که پمپ باد در اختیار ندارید، بهتر است یک نایلون بزرگ تهیه کرده و درون آن را باد کنید. پس از باد کردن نایلون کافی است سر نایلون را به ورودی باد تشک متصل کرده و بر روی نایلون فشار بیاورید تا باد به درون تشک وارد شود.

دقت کنید که تشک‌های بادی را برای استفاده راحت باید به میزان در نظر گرفته شده در راهنمای محصول، باد کنید. اگر بتوانید تشک را به خوبی باد کنید، قادر خواهید بود تا به راحتی بر روی آن استراحت کرده و از یک خواب دلچسب لذت ببرید.

فواید و مضرات تشک بادی

مزایا و معایب تشک بادی زیاد هستند. بنابراین افراد قبل از خرید نهایی باید در مورد فواید و مضرات تشک بادی اطلاعات بیشتری کسب کنند. شناخت جزئیات تشک بادی باعث می‌شود تا افراد با آگاهی بیشتر خرید خود را انجام دهند. در ادامه به بررسی معایب و فواید تشک بادی می‌پردازیم:

فواید تشک بادی

قابلیت تنظیم سطح استحکام

با توجه به این که تشک‌های بادی دارای پمپ‌های بادی قابل تنظیم هستند، هر فرد بر حسب نیاز خود می‌تواند باد درون تشک را کم یا زیاد کند. این امر باعث می‌شود تا هر فرد بتواند استحکام تشک را بر اساس نیاز خود تنظیم کند. برخی از تشک‌های بادی موجود در بازار دارای فناوری‌های پیشرفته هستند. تشک‌های حرفه‌ای با لمس یک دکمه شروع به باد شدن می‌کنند که میزان نرمی و سفتی تشک را به آسانی می‌توان تنظیم کرد.

قابل جا به جایی

بسیاری از تشک‌های بادی موجود در بازار دارای وزن سبک هستند و حجم کمی را اشغال می‌کنند. این امر باعث می‌شود تا به راحتی بتوان این گونه تشک‌ها را جا به جا کرد. تشک‌های بادی گزینه بسیار ایده‌آلی برای سفر هستند. زمانی که به دنبال هستید، باید از میان مدل‌های مختلف باکیفیت‌ترین مدل را خریداری کنید تا از محصول خریداری شده کمال رضایت را داشته باشید.

قابل استفاده برای بیماران

افرادی که دارای کمر درد و گردن درد هستند، برای این که بتوانند در یک فضای آرام و نرم استراحت کنند، نیاز به تشک بادی دارند. تشک بادی طبی یکی از موارد قابل خریداری است که برای جلوگیری از تشدید مشکلات کمردرد کاربردی است. شناخت مزایا و معایب تشک بادی باعث می‌شود تا بیماران بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

ساختار تشک بادی به گونه‌ای است که گردش هوا در بین لایه‌های آن به خوبی انجام می‌شود. این امر برای بیماران بسیار مهم است چرا که باعث جلوگیری از ایجاد زخم بستر خواهد شد.

هر محصولی علاوه بر داشتن مزایا، دارای معایبی نیز هست. تشک بادی به دلیل ساختار و طراحی که دارد در مقابل پارگی بسیار حساس است. زمانی که تشک بادی به هر دلیلی سوراخ شود، باد آن خالی شده و برای استفاده مجدد باید آن را تعمیر کنید. تشک‌های بادی به طور معمول دارای پایه هستند که اگر دچار بازشدگی و پارگی شوند، نیاز به تعمیر توسط مجموعه‌های تخصصی دارند.

در صورت داشتن تشک بادی بهتر است از نزدیک کردن اشیاء تیز و برنده به این نوع محصول خودداری کنید. تشک بادی در برابر آتش و حرارت نیز حساس است چرا که انواع تشک بادی موجود در بازار از جنس پلاستیک هستند. در صورتی که نرم بودن تشک را به عنوان یک عیب برای این محصول در نظر گرفته‌اید بهتر است باد تشک را افزایش دهید تا نرمی تشک کاهش پیدا کند.

حال که با مزایا و معایب تشک بادی آشنا شدید، بهتر است قبل از خرید نهایی به دنبال انتخاب یک فروشگاه معتبر باشید تا ضمن خرید آسان، در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. اگر اهل سفر و گردش هستید و نیاز به استفاده از یک تشک مناسب و استاندارد دارید، خرید تشک بادی توصیه می‌شود.

جمع بندی

زمانی که بدن انسان برای مدت طولانی در حالت ساکن قرار بگیرد، سلول‌های پوست تجزیه شده و زخم‌های مختلفی بر روی بدن ایجاد می‌شود. تشک بادی به عنوان یک وسیله کاربردی به دلیل ساختار مناسبی که دارد می‌تواند جریان خون را افزایش داده و گردش خون در بدن را تسهیل ببخشد. در این مقاله در مورد مزایا و معایب تشک بادی صحبت کردیم. بسیاری از پزشکان به کسانی که دارای بیماری‌های ستون فقرات هستند، توصیه می‌کنند که برای استراحت از تشک بادی استفاده کنند.

با توجه به این که انواع مختلفی از تشک‌های بادی در بازار وجود دارند، افراد برای خرید این گونه محصولات بهتر است خرید خود را از یک مجموعه معتبر انجام دهند.

و مزیت های ان را شرح دهیم و سپس با مقایسه ای ساده معایب ان را هم برای شما شرح دهیم تا برای خرید تخت خواب بادی بهترین تصمیم را بگیرید. حال اگر قصد خرید یک تخت خواب بادی را از سایت نمایندگی اینتکس دارید پیشنهاد می کنیم برای راهنمایی بیشتر مقالات زیر را هم مطالعه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید: