اقتصادی

هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات ۲۱ متهم کلان ارزی

هفتمین جلسه رسیدگی به 18 جلد تخلفات ارزی دولت به ریاست قاضی مسعودی مقدم در شعبه سوم دادگاه ویژه تحقیقات اخلالگران و مفسدان اقتصادی انجام شد.

به گزارش خبر فوری ، در ابتدای جلسه دادگاه ، قاضی ضمن خواندن و فهمیدن مواد 193 و 194 آیین دادرسی کیفری ، تشریفات رسیدگی را اعلام کرد و به وکیل متهم گفت: رستمی ، برای بیان دفاع خود به ایستگاه بیایید.

وکیل متهم رستمی گفت: “اگر متهم متهم به همدستی متهم شود ، باید مشارکت برقرار شود و دلایل مثبت زوج به طور جداگانه بیان شود.”

وکیل مدافع رستمی افزود: اثبات عنصر معنوی جرم نزد قاضی کیفری است و قاضی باید مشخص کند که آیا متهم می خواهد مرتکب جرم شود یا خیر. با این حال ، مشتری قصد ندارد به سیستم اقتصادی کشور آسیب برساند.

وکیل رستمی پس از دادرسی گفت: “متأسفانه در این پرونده مسائل کیفری و حقوقی با هم مرتبط هستند.”

وکلای متهم رستمی ادامه داد: “در سالهای 1994 و 1995 اختلاف زیادی در ارز وجود نداشت. اما در سال 1997 اختلاف نرخ ارز افزایش یافت.” این ملاک باید براساس سالهای 94 و 95 باشد.

پس از دادرسی ، قاضی به وکیل رستمی چگینی گفت: “در سخنان شما اعتراضاتی به صلاحیت دادگاه داشتید ، و این مجاز نیست.” به نظر شما ، موضوع انصراف 20.5.97 به آینده نگاه می کند ، در حالی که ممکن است واقعیت های تحت بررسی مربوط به گذشته باشد. نوسانات پولی در سال 1997 با سالهای 94 و 95 همراه است.

وی افزود: در این سال ها افرادی بوده اند که شورش های ارزی ایجاد کرده اند و این موضوع توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تصویب شده است. این کشور در سالهای اخیر بیش از 20 میلیارد دلار عقب رانده است. در واقع ، عواقب برخی از جرایم در سالهای آینده مشخص خواهد شد.

طبق گفته دادگاه ، احمدی یکی دیگر از وکلای مدافع رستمی در صحنه حاضر شد و گفت: “ذکر تحصیلات دبیرستان ها اغلب درخواست می شود. حسابرسی بانکی و مدرک جعلی ، مستند به اظهارات فردی باید انجام شود.”

وی ادامه داد: ما درخواست ارسال سند اصلی را که در دادگاه قبلی مورد بحث قرار گرفته است درخواست می کنیم.

پس از وکیل مدافع متهم رستمی ، قاضی گفت: کلیه پرونده ها و استعلام ها انجام شده و بانک ها مجبور شده اند طی روزهای آینده پرونده های لازم را ارائه دهند. ما به مواردی مراجعه می کنیم که نتوانسته ایم با یک متخصص پیدا کنیم ، بنابراین اقدامات مربوط به تخصص انجام می شود.

وی ادامه داد: این کار از طریق جرمی صورت گرفته است که مرتباً مرتکب شده است ، اتهامات متهم برای معاملات ارزی و قاچاق ارز.

قاضی افزود: جعل سند موکل شما در صورت لزوم اثبات اینکه جعل شده توسط متهم یا شخص دیگری باشد ، باید توسط دادستان ادعا شود که قطعاً رسیدگی خواهد شد.

رئیس دیوان اظهار داشت: در بحث ارز وارداتی و صادراتی باید تمایزی قائل شد و از این نظر بررسی باید با دقت انجام شود ، همه نمونه ها در کلیه آراء مطرح شده استناد می شود و آرا نتیجه کار متخصص است.

پس از دادرسی ، نماینده دادستان به وکیل رستمی گفت ، “موكل شما حداكثر مشاركت در اقدامات مجرمانه داشته است و این مهم است.” شما می گویید که این مسابقه را جعلی آورده اید. از رئیس گمرک خرم آباد سؤال کرده ایم و وی می گوید که این سند از آن گمرک به دست نیامده است. اظهارات مشتری شما در جلسه دادگاه ممکن است نادرست یا رد شده باشد. مشتری شما در بانک اشتساد نوین یک حساب باز می کند. شرکت اسد بیگی از پرداخت 2 میلیارد تومانی در حساب مطلع شده است. قیمت خرید شرکت هفت تپه بین 10 میلیارد تا 500 میلیون تومان بوده است از این مبلغ 2 میلیارد تومان بوده است و مشتری شما برای انجام وظیفه خود این سند را جعلی کرده است.

نماینده دادستان تصریح کرد: مشتری شما تعداد موارد را برای ثبت سفارش با ترفندها و ترفندهای خود کاهش داده است. در یک مورد ، 569 مورد به 3 مورد تبدیل شده است. آقای رستمی اظهار داشت كه بنا به درخواست بانك ماسكان ، در حساب بانك ماسكان حساب ارزی وجود ندارد كه وی ، مهرداد رستمی چگینی ، در بانك ماسكان دارای حساب ارزی باشد. پول برخی سکه های دولتی که در بازار آزاد فروخته می شود به حساب آقای رستمی رفت و او فهمید که این پول در حساب وی ذخیره شده است.

نماینده دادستان گفت: “با ارائه این سند ،” یکی از ترفندهای موکل شما توصیه به آقای اسد بیگی برای تغییر ذینفع است. ” در همین راستا ، شرکت جینگ جیانگ جیا نام آقای رستمی را به عنوان ذینفع ذکر کرده است که این نیز یک نامه نادرست است. درگیری در این پرونده بسیار عالی بوده است. سوالی که از متهم می پرسم این است که شما برای شرکت ترکی که به عنوان نماینده ارائه شده است ، چه نمایشی دارید؟ شما همچنین این نامه را جعل کرده و پرونده های Excel آن را در دفتر خود ذخیره می کنید.

نماینده دادستان خطاب به متهم طالبی گفت: “فکر کردی دستگیر نمی شوید ، جعل می کنید ، فرار می کنید ، اما دوباره دستگیر شدید.” چرا یک ماه قبل از ورود به حساب ارزی خود با بانک اشتهاداد نوین حساب باز کردید؟ شما باید به جعل خود متعهد شوید ، علاقه خود را تغییر دهید و نمایندگی خود را تغییر دهید.

نماینده دادستان ادامه داد: “سازمان زندانها گزارش کرده است که چندین بار در درخت زندان دیده شده است که می خواستید از دیوارهای بالای زندان فرار کنید و از درخت فرار کنید.” شما از هیجان فرار کرده اید.

پس از دادرسی ، قاضی خطاب به وكیل متهم گفت: “كسی كه سند را جعل كند ، باید آن را از طریق ذینفع دریافت كند.” کارشناس رسمی دادگستری صلاحیت تشخیص جعل را ندارد و خود سازمان و گمرک باید پاسخگو باشند.

نماینده دادستان پس از محاکمه گفت: “آقای رستمی این سند را با چاپگر گمرک خرم آباد ارسال کرد.” وی هزینه خرید را پرداخت و نامه ای جعلی به نمایندگی از این زن و فاکس به بانک اقتصاد نوین ارسال کرد.

وکیل دادگستری طالبی خطاب به وکیل دادگستری گفت: موکل شما با توجه به اینکه انجام این کار اشتباه بوده است اظهارات دروغین می کند و از تخفیف های قانونی بهره مند نمی شوند. وی گفت که در بانک مسکن حساب ارزی ندارد ، در حالی که اکنون ثابت شد که وی در بانک مسکن دارای حساب کاربری است.

نماینده دادستان ادامه داد: آقای رستمی با 569 کلاهبرداری ، سه دستور ثبت کرده است. این کار را برای کاهش هزینه های گمرکی ، از بین بردن روند گمرک و انجام تعهدات خود برای تعادل ارز انجام داده است.

نماینده دادستان ادامه داد: آقای رستمی شرکت دریای زئوس را تأسیس کرد و خواهرش مدیرعامل بود و جعل آن صورت گرفت. وی گفت پسر عموی خود اسد بیگی امضای خود را جعل کرده است و پسر عموی وی اسد بیگی و اسد بیگی در آن زمان نبودند. خود آقای رستمی مسئولیت این روند را برعهده داشته و از آن زمان تاکنون تحقیقات جعلی انجام شده است.

پس از اظهارات از نماینده دادستان ، قاضی خطاب به متهم رستمی و گفت كه وی باید در ایستگاه باشد تا به سؤالات پاسخ دهد.

متهم رستمی اظهار داشت: من شماره حساب ارزی در بانک مسکن ندارم و از سال 93 تا امروز در آنجا نبوده ام.

نماینده دادستان گفت: شما یک شماره حساب شخصی در بانک مسکن دارید.

خطاب به متهم ، قاضی افزود: شما یک هفته فرصت دارید تا اسناد و مدارک مالی خود را ثبت کنید.

متهم رستمی بار دیگر حساب ارزی بانک مسکن را تکذیب کرده است ، زیرا قاضی مسعودی مقدم او را راهنمایی کرده است: “با این تفاسیر ، آیا آقای اسد بیگی تمام اقدامات را انجام داده است ؟!”

متهم رستمی پاسخ داد: من یک حساب ارزی شرکت دارم و کالا می فروختم و در سال 1993 همکاری با اسد بیگی را آغاز کردم.

نماینده دادستان گفت: طبق بررسی ها وضعیت مالیات شما خوب نبود و ناگهان وضعیت شما از بهشت ​​به زمین رسیده است. انکار عمل شماست.

در این مرحله ، قاضی خطاب به متهم اسد بیگی و گفت: “او باید بتواند به سؤالات پاسخ دهد.”

متهم اسد بیگی گفت: “متأسفانه اعترافات متهمان گویا در زمان بروز هرگونه حادثه یا تعامل ، در خواب بوده یا نبوده اند. وقتی هفت تپه را خریداری کردیم ، آنها به شدت حمله کردند.”

متهم اسدبیگی گفت: “ما با آقای رستمی به بانک اشتهاد نوین رفتیم و او یک حساب کاربری باز کرد. ما قبلاً با رستمی کار می کردیم و او MDF را برای ما وارد می کرد. شخصی به نام آقای دوستی کار را برای رستمی انجام می داد. مجبور شدم کار میانجیگری را انجام دهم ، اما متاسفم.

اسد بیگی اظهار داشت: “کل داستان 380 میلیون دلار و سود کل آن 38 هزار میلیارد تومان است. این حقوق هفت تپه به مدت یک ماه است. من مقصر نیستم که 38 میلیون تومان جریمه شده ام برای از بین بردن سیستم اقتصادی.”

نماینده دادستان خطاب به جلسه دادگاه ، به اسدبیگی گفت: “شما ارز و ارز دولتی را اشتباه گرفته اید و فکر می کنید اشتباه است.” آیا در مورد تعهد خود نسبت به خود یا شرکت دریای زئوس در بانک اقتصاد جدید کاملاً روشن بوده اید؟

متهم اسدبیگی گفت: هیچ ارتباطی با من ندارد. حساب ارزی متعلق به شخصی است که رفت و سود برد.

نماینده دادستان گفت: “آقای رستمی می گوید شما مسئول دریافت ارز دولتی و انجام وظایف خود با اسناد جعلی هستید. از خود دفاع کنید.”

متهم اسدبیگی گفت: “من می دانستم که او با بانک اقتصاد جدید همکاری می کند ، اما ارزها برای من نبوده و متعلق به همان شرکت بودند.”

خطاب به اسدبیگی ، قاضی گفت: “ارز را گرفتی؟”

اسدبیگی پاسخ داد: من هیچ پولی دریافت نکرده ام و هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده ام و جعلی نبوده ام.

قاضی خطاب به متهم اسدبیگی گفت: “آیا آقای رستمی حساب بانکی را در بانک مسکن برای وی باز کرده است؟”

اسدبیگی پاسخ داد: اصلاً اینطور نیست.

نماینده دادستان خطاب به متهم اسدبیگی گفت: “آقای کهل زاده نامه ای را برای شما ارسال می کند که سوئیفت شرکت دریای زئوس را به یک شرکت خارجی تغییر می دهد.” سؤال اینجاست که چرا آقای کهل زاده برای تغییر نام ذینفع نوشت.

متهم اسدبیگی از دادن جواب روشن خودداری کرد.

نماینده دادستان دوباره از متهم اسدبیگی خواست تا توضیح دهد که چرا آقای کهل زاده نوشته است.

متهم اسدبیگی پاسخ داد: من نماینده بانک اگستاد نوین بودم. این نامه باید بررسی شود. من اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع ندارم.

قاضی خطاب به متهم اسدبیگی گفت: موقعیت شما در این پرونده چیست؟

متهم اسدبیگی پاسخ داد: من مأمور هستم.

پس از جلسه دادگاه ، متهم کهالزاده ایستاد و گفت: آقای اسدبیگی آقای توسلی 50 هزار دلار توقیف کرد. من به آقای اسدبیگی اطلاع دادم اما “کاری نکن”.

توسلی ، یکی دیگر از متهمان این پرونده ، اظهار داشت: “وقتی 20 سند به ارزش 20 میلیون یورو دیدم ، متعجب شدم از اینکه چگونه این مصوبه به امضاء رسیده و به دستور مدیرعامل بانک صادر شده است.” اولین سند توسط رئیس شعبه تهیه شده است. من تنها کسی نبودم که حادثه را گزارش دادم. مدارک حمل و نقل را چک کردم و دیدم که این اسناد جعلی است. آقای کهل زاده از اسناد جعلی آگاه شد.

قاضی از متهم توسلی خواست تا جعلی بودن لایحه اتهام را توضیح دهد.

متهم توسلی پاسخ داد: این سند فتوشاپ بود. این اسکن گواهی اصلی بود. بعداً فهمیدم که شرکت آقای اسدبیگی در دفتر وی است.

در پایان این جلسه دادگاه ، قاضی پایان جلسه دادگاه را اعلام کرد و پرونده را در 15 ژوئن 2011 ساعت 9:00 صبح ادامه داد.

انتهای پیام