اخبار فرهنگی

ورود ۱۰۰ مسجد استان تهران به عرصه جهاد تبیین

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد از همکاری این مرکز با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: بر اساس این همکاری مقرر شد 100 مسجد در نهضت جهاد تبیینی شرکت کنند که مسجد نیستند. افراد متفکر قرار است از آن استفاده کنند. مدارس نزدیک به مساجد، بسیجیان و اهالی محله باید با برنامه ریزی اجتماعی خاص هدف قرار گیرند.

به گزارش خبر فوری، حجت الاسلام حسین محمد ابراهیم – رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد – پیش از ظهر امروز پنجشنبه (اول دی ماه) در همایش جنبش جهاد تباین مساجد استان تهران برگزار شد. امام سجاد(ع) با بیان اینکه مسجد، ارتباط با مسجد و ادامه سفر به آن ضامن حیات معنوی انسان است، تصریح کرد: همانطور که ماهی برای زندگی خود به آب نیاز دارد، انسان نیز برای زندگی خود به مسجد نیاز دارد. زندگی معنوی و بدون آن خواهد مرد. هر که مسجد را خانه خود قرار دهد، موفقیتش تضمین شده و به بالاترین مراتب کمال می رسد. خداوند راه راست دنیا را به مؤمنی نشان می دهد که مسجد را خانه خود می گیرد و عبور او را در آن دنیا تضمین می کند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: یکی از مهمترین کارکردهای مسجد آگاهی بخشی است. یکی از مهمترین کارکردهای آن علاوه بر ایجاد بستر دینی، اجتماعی و وحدت برای مسجد، افزایش دید خواهد بود، زیرا امام جماعت مسجد قلب این کارکرد است. به این ترتیب امام جماعت باید چنین بینشی برای روشنگری مردم داشته باشد، در حوادثی که برای جامعه ما در فتنه ها و بحران ها پیش می آید، خلأ نورانی آن را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه دنیای امروز در جنگ شناختی و ذهنی با غرب و استکبار جهانی با جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: مرکز دشمن جنگ روایتی را آغاز کرده است، حذف فیزیکی و جنگ کلاسیک از سوی آنها دور از ذهن است. مهمترین تجهیزات دشمن در این جنگ شناختی، رسانه است و هدف آن در این جنگ تسخیر افکار نیروهای مخالف است.

به گفته محمد ابراهیم، ​​زمانی که اراده نیروهای مخالف تسخیر شد; فتح قلمرو آن نیز آسان می شود، در این شرایط مهم ترین کار برای مبارزه با این جنگ، تبیین حقایق توسط ائمه جماعات و نخبگان جامعه است.

وی گفت: سال هاست که رهبر معظم انقلاب بر بحث تبیین جهاد تاکید دارند و می فرمایند این یک وظیفه عاجل است و وظیفه ما در مساجد این است که از ذهن نیروهایمان پاسداری کنیم زیرا دشمن آمده است. جای شهدا و جلادان را بگیرید یکی از پیچیدگی های جنگ شناختی است. در فتنه گذشته که البته با بصیرت مردم ایران شکست خورد، نقش مساجد بیش از گذشته پررنگ بود.

وی افزود: با استفاده از ابزارهای موثر و کارشناسانی که توانایی ارتباط خوب با مردم را دارند در نهضت جهاد تبیینی حضور پیدا می کنند. توضیح حضوری اثر ماندگاری دارد که امام جماعت قطعاً می تواند آن را بسازد. در نهضت جهاد تبیینی باید عقده ذهنی مخاطبان را شناخت و اجازه بیان آن را داد و از این رو لازم است ائمه جماعات از رهبران بسیج و سخنرانان برجسته در زمینه تبیین و تبیین استفاده کنند. کاربرد. بستری رایگان برای وداع با فرمان رهبر معظم انقلاب.

جشن روز بصیرت در میدان امام حسین

در بخشی دیگر از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: در حوزه تبیین جهاد کاستی های فراوانی وجود داشته و مهارت ها خوب نبوده است. استفاده می شود، لذا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انقلاب بر اساس دستور مقام معظم رهبری که رئیس این سازمان در حکمی به افشای مساجد و استفاده از توان آنها در تبلیغات اسلامی اشاره کرده است، تصمیم گرفت تا حمایت از 100 مسجد در نهضت جهاد با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد این مساجد از 2 تا 19 آذرماه که ایام هفته بصیرت است از 2 تا 9 آذر مستند و ارائه شده تا در اختیار سایر مساجد قرار گیرد. تا پایان آذرماه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران پیشنهاد کرد که سخنرانی های تشریحی مساجد به گونه ای نوشته شود که به صورت کتاب توضیحی منتشر شود.

محمودی همچنین از رسانه ملی خواست تا در این عرصه حضور داشته باشد و تجربیات موفقی را به کل کشور نشان دهد.

وی اعلام کرد: 17 آذرماه عصر پنجشنبه با حضور بصیر ایران عزیز، روز بصیر را در میدان امام حسین (ع) گرامی می داریم.

محمودی همچنین اعلام کرد: 19 تا 29 دی ماه دهه مقاومت است که فرصت خوبی برای مساجد شرکت کننده در این پویش است تا برنامه های خود را با سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پیوند بزنند.

انتهای پیام