اخبار جامعه

پایش وضعیت معیشت و مسکن ایرانیان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تصویب صفات خانوادگی در دولت خبر داد و گفت: “در مرحله بعدی ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده باید برای هر یک از صفات خانواده مجوز در مرکز آمار ایران دریافت کند و بنابراین نظارت کند. این شاخص ” وضعیت خانوارهای هر استان از نظر بهداشتی ، معیشتی ، مسکن و غیره به طور جداگانه تعیین می شود.

در مصاحبه با خبر فوری ، معصومه ابتکار یکی از مأموریت های معاون نخست وزیر در امور زنان و خانواده ، توانمندسازی و تقویت خانواده بود و گفت: “باید خانواده ایرانی را از آسیب محافظت کنیم ، که مربوط به موضوعات مختلفی مانند قانون ، نظارت و نظارت ، توانمندسازی و چالش های خانواده است.”

وی در ادامه به دو پروژه “بررسی ملی خانواده” و “گفتگوی خانوادگی ملی” اشاره کرد و افزود: “بررسی ملی خانواده ، طرحی بود که با همکاری جهاد دانشخواهی انجام شد و خصوصیات خانواده ایرانی با این کار مشخص شد پروژه ” پروژه ملی گفتگوی خانواده یکی دیگر از کارهای این معاون است که مرحله اول یافتن مشارکتی و در 31 استان کشور انجام شده و 31 کتاب در رابطه با شرایط اجتماعی خانواده های استانها به دست آمده است. در مرحله دوم این پروژه ، گفتگوی ملی خانواده و خانواده توانمند مورد بحث قرار گرفت ، بنابراین در مورد پشتیبانی علمی و مطالعات در زمینه خانواده ، تحقیقات و مطالعات گسترده و کافی را در سطح کشور داشتیم و همچنان در سطح کشور داریم و شناسایی کردیم مهمترین چیزها

ابتکار اظهار داشت که پروژه “بررسی ملی خانواده” و موضوع مشارکت در پروژه “گفتگوی ملی خانواده” سندی است که ویژگی های خانواده را پشتیبانی می کند. “پس از دریافت گزارش در مورد دو پروژه ، معاون در کارگروه های روسا کار خواهد کرد.” زنان و خانواده ملی برای تشکیل صفات خانوادگی جلساتی برگزار کردند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده معتقد است اگر بتوانیم از شرایط خانوادگی درک و تخصص و آماری داشته باشیم می توانیم فرصتها و تهدیدها را برای خانواده ایرانی توضیح دهیم و برای وضعیت خانواده و از این نظر برنامه خوبی داشته باشیم. وی مسئولیت آژانس ها را تعریف کرد و به طور مداوم وضعیت خانواده را تحت نظر داشت ، زیرا امروزه هرچقدر هم که در مورد خانواده صحبت کنیم ، کلی است و آمار خیلی دقیق نیست اما ویژگی های خانواده اجازه می دهد در هر شهری قرار داشته باشد. بیایید به آن شهر نگاه کنیم.

به گفته وی ، صفات خانوادگی دارای 10 محور اصلی از جمله بهداشت ، استاندارد اقتصادی مسکن و مسکن ، روابط خانوادگی و خویشاوندی ، مشاوره تحصیلی و اطلاع رسانی ، دین و ارزشهای اخلاقی ، مشارکت در امور جامعه ، ناهنجاریهای موانع و جراحات است. کودکی – پرورش و تأمین آینده فرزندان ، نظام حقوقی خانواده و تشکیل خانواده است. از این 10 محور ، 45 مؤلفه به دست آمده و 17 دستگاه واقعی و حقوقی عضو ستاد ملی زنان و خانواده هستند.

ابتکار همچنین درباره استدلال این شاخص ها توضیح داد: “براساس مطالعات و چندین اسناد سطح بالا ، مانند اظهارات مقام معظم رهبری در امور خانواده ، ماده 102 قانون برنامه ششم و همچنین اولویت های ویژه رئیس جمهور”. در ارتباط با خانواده توسعه یافت.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تأکید کرد: معاون رئیس جمهور به مدت یک سال روی صفات خانواده کار کرد و توافق کرد که این خصوصیات در جلسه ستاد ملی زنان و خانواده با حضور رئیس جمهور نهایی و نظرات آراء در نظر گرفته شود. آژانسها در دولت تصویب شد و رسماً به کلیه دستگاههای دولتی ابلاغ شد.

به گفته وی ، در مرحله بعدی ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده باید برای هر یک از خصوصیات خانواده با مرکز آماری ایران مجوز دریافت کند و وضعیت هر استان را جداگانه مشخص کند.

به گفته ابطکر ، این اولین بار است که در کشور شاخص هایی برای نظارت بر وضعیت خانواده ها تدوین شده است.

انتهای پیام