اخبار جامعه

خدمات‌رسانی ۹ بالگرد اورژانس در مرزها

خبر فوری/خوزستان رئیس سازمان اورژانس کشور از خدمات‌رسانی ۹ بالگرد پشتیبان برای خدمت به زائران اربعین حسینی(ع) خبر داد.

دکتر جعفر میعادفر در حاشیه بازدید از مرز شلمچه که امروز (۱۰ شهریورماه) انجام شد، اظهار کرد: عملیات خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) از ۲۷ مردادماه شروع شده است و تا هر زمانی که ستاد مرکزی اعلام کند، همکاران ما در وزارت بهداشت و سازمان‌های همکار که به ما کمک می‌کنند تا برگشت آخرین زائر در میدان هستند و خدمت‌رسانی می‌کنیم.

به گزارش خبر فوری، وی با اشاره به دومین دور بازدید خود از مرزها و خدمات‌رسانی خوب در مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه، افزود: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌کردیم  گرمای هوا یکی از چالش‌های جدی زائران باشد، باید خود را آماده می‌کردیم تا با گرمازدگی مقابله کنیم تا اگر خدای نکرده کسانی با این مشکل مواجه شدند، خدمات لازم را به آن‌ها ارائه دهیم.

میعادفر گفت: در این راستا از سال گذشته بعد از پایان اربعین، زیرساختهای دائمی ایجاد شد. نمونه بارز آن ایجاد بیمارستان شهید سلیمانی در شلمچه است که خدمات ما را بسیار آسان‌تر می‌کند. همین کار را در ایلام و مرز خسروی نیز انجام دادیم و حتی در مرزهای شمالی که عزیزان پاکستانی و افغانستانی وارد می‌شوند این کار انجام شده است.

وی گفت: فضای مطبوعی هم برای بیمار و هم تیم پزشکی که در حال خدمات‌رسانی است، ایجاد شده است. همچنین ۱۰ بیمارستان صحرایی و هشت درمانگاه سیار راه‌اندازی شده‌اند. محیط‌های متعددی نیز برای سرمایش ایجاد شده‌اند که اگر زائری دچار گرمازدگی شد در آن محل استراحت کند.

وی گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار مورد گرمازدگی داشته‌ایم و حدود ۵ هزار سرم درمانی انجام شده است اما مرگ و میری از این بابت نداشته‌ایم و این نشان می‌دهد همه زیرساخت‌ها برای زائران ایجاد شده است.

میعادفر ادامه داد: ۹ بالگرد و سه فروند هواپیما به عنوان پشتیبان حضور دارند و تعدادی موتورلانس هم در جاهایی که حرکت آمبولانس سخت می‌شود خدمات‌رسانی می‌کنند. در محل اجتماعات هم تیم‌های واکنش سریع حضور دارند.

وی افزود: با افزایش موج برگشت، کار ما سخت‌تر خواهد شد و ممکن است افراد خسته باشند و مشکل تغذیه داشته و کم خوابیده باشند و برخی هم با خودروی شخصی آمده‌اند و این موضوع احتمال حوادث ترافیکی را افزایش می‌دهد بنابراین توصیه ما این است که زائران وقتی وارد کشور شدند یکی دو ساعت استراحت کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه افراد کم‌کم می‌روند اما به یکباره برمی‌گردند برای برگشت مرزها را تقویت کرده‌ایم و توان عملیاتی ما در هفته آخر صددرصد و حتی بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.