اقتصادی

نگاهی به وضعیت بازار میوه با نزدیک شدن به شب یلدا؛ نوسانی در قیمت‌ها نیست

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت میوه در هفته‌های اخیر و با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا نوسان چندانی نداشته؛ اگر چه برخی از میوه‌های فصل همچنان با قیمت‌های بالا عرضه می‌شوند و گوجه فرنگی نیز همچنان صدرنشین افزایش قیمت است؛ اما به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

به گزارش خبر فوری،   بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های  سطح شهر تهران قیمت هر کیلو سیب زمینی ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان، پیاز سفید و زرد ۲۲ هزار تومان، پیاز قرمز ۲۵ هزار تومان، گوجه فرنگی ۳۹ تا ۴۸ هزار تومان، خیار ۳۲ هزار تومان، هویج ۱۸ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۵۵ هزار تومان و کاهو ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان است.

بر اساس این گزارش همچنین قیمت هر کیلو انار ۲۵ تا ۶۵ هزار تومان، هندوانه ۲۵ هزار تومان، ازگیل ۸۵ هزار تومان، پرتقال تامسون ۳۸ هزار تومان، کیوی ۵۵ هزار تومان، سیب قرمز ۳۲ تا ۵۵ هزار تومان، سیب زرد ۶۵ هزار تومان، “به” ۶۶ هزار تومان، نارنگی ۲۸ تا ۴۵ هزار تومان و لیموشیرین ۲۵ تا ۴۵ هزار تومان است.

گفتنی است؛ قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

در میادین میوه و تره بار نیز بر اساس نرخنامه این سازمان قیمت هر کیلو انار ۲۵ هزار تومان، “به”  ۲۸ هزار تومان، تامسون جنوب  ۲۱ هزار تومان، خیار گلخانه ۲۵ هزار تومان، انواع سیب قرمز ۲۲ تا ۲۷ هزار تومان، کیوی ۳۳ هزار تومان، لیموشیرین ۲۷ هزار تومان، نارنگی ۲۱ تا ۲۳هزار تومان، ازگیل ۳۵ هزار تومان، انواع انگور ۳۵ هزار تومان، خرمالو ۳۹ هزار تومان و هندوانه ۸۰۰۰ تا ۱۲ هزار تومان است.

انواع صیفی جات مانند سیب زمینی با قیمت هر کیلو ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان، فلفل دلمه سبز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان، کاهو ۱۱ هزار تومان، گوجه فرنگی ۲۶ هزار تومان، هویج ۹۰۰۰ تومان، خیار رسمی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز سفید ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز زرد ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز قرمز ۱۶هزار تومان، خیار گلخانه  نیز با قیمت ۲۵ هزار تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.

در راستای کاهش قیمت میوه شب یلدا و تنظیم بازار رئیس اتحادیه بارفروشان تهران اخیرا در گفت‌وگو با خبر فوری، اعلام کرده بود که ۵۰۰۰ تن انار، کیوی، نارنگی، پرتقال، سیب و هندوانه برای شب یلدا در انبارها ذخیره شده و این اقلام ذخیره شده در روزهای پایانی ماه یعنی از ۲۷ آذر ماه در بازار عرضه خواهد شد و هیچ کمبودی وجود ندارد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.