اقتصادی

قطعی برق به صنایع خسارت زیادی می‌زند/ خود صنایع باید برق تولید کنند

عضوهیئت مشورتی انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع پردرآمد باید به تولید برق مورد نیاز خود تشویق شوند و به این ترتیب هم خسارت های ناشی از قطعی برق و هم کاهش بار شبکه کاهش یابد.

ملک شریعتی نیاسر در گفت وگو با خبر فوری، درباره آسیب های خاص برق به صنایع، بر لزوم تولید برق توسط صنایع بزرگ تاکید کرد و گفت: صنایع بزرگ کشور مانند پتروشیمی، فولاد و سیمان در شرایط فعلی مقصر هستند. . کمبود برق برآوردهای ما نشان می دهد که مصرف انرژی کشور توسط خود این صنایع در حال افزایش است و آنها به نحو احسن از انرژی استفاده می کنند.

نماینده کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با بیان اینکه قطعی برق برای صنایع مضر است و تاثیر زیادی بر تولید دارد، ادامه داد: مجلس سال گذشته این موضوع را مطرح کرد و تلاش کرد نرخ برق صنایع پربرق را به نرخ واقعی تبدیل کند. صنایع نیروگاه های خود را بسازند و تاثیرات بدی که تاکنون داشته اند را جبران کنند. صنعت نیز از تصمیم مجلس استقبال کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق تفاهم نامه های امضا شده، این صنایع در حال ساخت نیروگاه هستند تا برق این صنایع از شبکه سراسری جدا شود. این امر هم به نفع صنعت و هم به نفع مردم است و باعث کاهش شدت مصرف انرژی و کاهش بار شبکه می شود.

شریعتی در پایان تاکید کرد: قطع نشدن برق و داشتن منبع تولید پایدار به نفع صنایع است اما مقصر اصلی این اختلال خود این صنایع بزرگ هستند. این صنعت با تولید برق خود این مشکل را حل خواهد کرد.

انتهای پیام/