اقتصادی

گوشی‌های سرقتی یا اوراق می‌شوند یا قاچاق!

یکی از اهداف فرعی طرح ثبت (ثبت شماره تلفن های همراه) برای جلوگیری از سرقت تلفن و ردیابی تلفن های مسروقه ذکر شد ، اما معمولاً تلفن های مسروقه برای از بین بردن وسایل جانبی یا قاچاق به ایران نزدیک استفاده می شود. از سرقت تلفن جلوگیری نکنید.

به گزارش خبر فوری ، با یک طرح ثبت ایجاد کنید (ثبت شماره موبایل) ، فقط تلفنهایی که به طور قانونی وارد کشور شده اند در شبکه اپراتور کشور فعال می شوند. کارشناسان با تأکید بر تأثیر سوابق در جلوگیری از قاچاق تلفن همراه ، یکی از مهمترین اقدامات دولت در سالهای اخیر را جستجو کرده اند. تلفن های قاچاق ثبت نمی شوند.

واردکنندگان تلفن به طرح ثبت تلفن همراه اعتقاد دارند از نظر شفافیت در بازار موبایل کاملا موفق بوده است. قبل از ثبت نام ، 98 درصد از بازار تلفن های همراه قاچاق بود ، اما اکنون 100 درصد تلفن های ورودی به کشور قانونی هستند. بنابراین امروز هیچ کس نمی تواند یک تلفن همراه در کشور وارد کند و از آن استفاده کند و قاچاق تلفن همراه به صفر رسیده است.

همچنین بارها تاکید شده است که هیچ هزینه ثبت نامی وجود ندارد. با ایجاد ثبت ، در واقع از قاچاق کالا جلوگیری می شود و بنابراین تلفن همراه از طریق مبانی قانونی وارد کشور می شود و طبیعتاً آنها مجبورند سود تجاری ، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند. مجموع این هزینه ها هزینه تمام کالاهای وارداتی است. اکثر کاربران تلفن همراه معتقدند که ثبت تلفن همراه هزینه ای در بردارد.

با هزینه بالای این محصول ، سرقت گوشی خود را افزایش دهید

طی دو سال گذشته با بحران های ارزی ، قیمت تلفن در بازار افزایش یافته است. از طرف دیگر ، همیشه یک سرقت تلفن همراه وجود داشته است ، اما اگر قیمت گوشی های تلفن همراه چند برابر شده باشد ، مشکل دارندگان تلفن چند برابر شده است ، حتی اگر سرقت گوشی خود ضرر آن شخص بوده است ، اکنون تلفن هایی را که قیمت آنها افزایش یافته است ، خریداری کنید. مشکلات بیشتر شده است زیرا آنها مجبورند تلفن مشابهی را با قیمت های بسیار زیاد در بازار خریداری کنند.

یکی از اهداف فرعی ذکر شده جلوگیری از قاچاق طرح ثبت (ثبت شماره تلفن های همراه) ، جلوگیری از سرقت تلفن و ردیابی تلفن های مسروقه بود. اگرچه خرید تلفن های دست دوم در بازار رایج است ، اما با ایجاد ثبت نام و نیاز به ثبت شماره در تلفن همراه ، اگر شخصی بخواهد تلفن خود را بفروشد یا آن را به دیگری منتقل کند ، مجبور است از طریق روند انتقال اموال ؛ در غیر این صورت ، تلفن برای سیم کارت تازه وارد شده بعد از مدتی خاموش خواهد شد. بنابراین نمی توان از تلفن های مسروقه در این شرایط استفاده کرد.

علاوه بر این که تلفن دزدیده شده هنگام اجرای رجیستری در دسترس نیست ، مشکل دیگر بازیابی گوشی نزد صاحب آن است. مقامات سازمان تنظیم مقررات رادیویی روند یافتن تلفن را گزارش کردند که به عنوان یک جفت شماره سیم کارت و شماره IMEI در سیستم ثبت شده است. اگر تلفن به سرقت رفته باشد ، می توان آن را با توجه به آن جفت دنبال کرد و همچنین برای جلوگیری از فعالیت این تلفن ها در سیستم های کشور است که یکی از مزایای غیرمستقیم طرح ثبت است.

با این حال ، بیش از دو سال پس از ایجاد طرح ثبت ، روند ادامه استفاده از قابلیت های فنی تلفن ثبت شده هنوز انجام نشده است. پیش از این ، حمیدرضا ، سخنگوی پروژه ثبت دهقانیانیا ، در مورد دلیل تأخیر صحبت کرده بود. او گفت این سرویس موجود است و قابل ارائه است ، اما ما باید برخی از مراحل باقیمانده را تثبیت کرده و سپس آن سرویس را ارائه دهیم.

تلفن های سرقت در شبکه خانگی کار نمی کنند

در همین حال ، حسین فلاح جوشقانی ، رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی ، صحبت کرد با این طرح می توانید با این گوشی دزدی کنیدوی گفت: “اطلاعاتی که در دست داریم معمولاً مربوط به آخرین باری است که تلفن در شبکه روشن شده است و کافی است اطلاعات تلفن دزدیده شده را گزارش دهید ، سپس در لیست سیاه قرار دارد و دیگر در شبکه کار نمی کند.” گفت

با این حال ، وقتی آنها معمولاً تلفن را می دزدند ، دیگر روشن نمی شود تا بتوان آن را تشخیص داد ، مگر اینکه تلفن برای وسایل جانبی مانند Alkyds و غیره استفاده شود. همچنین اگرچه یکی از دلایل افزایش سرقت تلفن تهیه قطعات مورد نیاز برای تعمیر گوشی های آسیب دیده است ، اما اخبار تلفن های اخیر به سرقت رفته از کشورهای همسایه شنیده شد تا سارقان و قاچاقچیان پس از سرقت از مسیرهای مختلف عبور کنند. و در بازار کشورهای اطراف فروخته می شود.

بنابراین در حالی که به نظر می رسد هدف اصلی ثبت نام جلوگیری از قاچاق تلفن همراه و تنظیم این بازار بوده است ، اما آنها هنوز نتوانسته اند از سرقت تلفن کم کرده و به کسانی که تلفن های آنها را دزدیده اند کمک کنند.

انتهای پیام