اخبار حوادث

آهسته رانندگی کنید؛ آمار تصادفات نوروزی دهشتناک است

جان‌باختگان تصادفات سالانه ایران برابر اتحادیه اروپا

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی اجتماعی فراجا در یادداشتی نوشت: ایام عید گرچه برای بسیاری از مردم این دیار ایام شادی و وجد و سرور است، اما شوربختانه همین ایام فرخنده برای شماری از خانواده‌ها تبدیل به تراژدی غمبارگی می‌شود. لابد می‌پرسید برای چه کسانی؟ برای آنانی که در حوادث رانندگی عزیزی از عزیزان خود را از دست می‌دهند و عیدشان به عزا و نشاط‌شان به ماتم تبدیل می‌شود. این عده هم شمارشان کم نیست.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا افزود: حتما این روز‌ها به آمار‌های حوادث رانندگی دقت کرده‌اید؛ تنها در کمتر از یک هفته تعداد زیادی جان خود را از دست داده و تعداد قابل توجهی هم معلول و مصدوم شده‌اند و تراژیک‌تر از آن اینکه میزان مرگ و میر سالانه ناشی از حوادث رانندگی کشورمان برابر با کل تلفات رانندگی ۲۷ کشور اروپایی است. آیا این آمار دهشتناک نیست؟

وی ادامه داد: لابد می‌گویید ماشین‌ها و جاده‌های ما کجا و خودرو‌ها و جاده‌های اروپا کجا! آری میان خودرو و جاده ما و آن‌ها فاصله بسیار است، اما به نظر نمی‌رسد که میان عامل انسانی ما و آن‌ها تفاوتی باشد. از آن گذشته، عقل به ما می‌گوید که اگر در آن دو (جاده و خودرو) نقص و نقصانی است با این یکی عامل (دقت در رانندگی) آن دو نقصان را جبران کنیم.

سخنگوی فراجا افزود: این واقعیت را دشوار بتوان انکار کرد که با دقت در رانندگی می‌توان به حفظ جان بسیاری کمک کرد. کافی است شتاب در رانندگی را به کناری نهیم و آهسته و سالم راندن را پیشه خود سازیم و باورمان شود که «آهستگی فضیلت است». این فضیلت را از همین تعطیلات نوروزی به «عادت مالوف» تبدیل کنیم و سهم خویش در حفظ جان خود و شهروندان را ایفا کنیم.

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.