اخبار جامعه

آیا ویروس کرونا از طریق سطوح منتقل می شود؟

اخیراً ، مواد بر اساس داده های مطالعه ای که در حال حاضر وجود ندارد ، در گردش است و این همه تلاش برای ضد عفونی سطوح برای جلوگیری از بیماری عروق ویروس کرونا قلب را زیر سوال می برد.

به گزارش خبر فوریبرای چندین روز ، بخشهایی از مقاله منتشر شده در یکی از معتبرترین مجلات علمی جهان تمام تلاش ها و حساسیت ها را برای حفظ بهداشت سطح برای جلوگیری از بیماری عروق ویروس کرونا قلب زیر سوال برده است.

در مقاله ای که در ژانویه سال 2020 در مجله پزشکی لانست منتشر شد ، گفته شد كه احتمال انتقال Covid 19 از طریق سطوح بی جان بسیار كم است و فرد آلوده سرفه یا فشار می آورد یا فرد دیگری بلافاصله سرفه می كند. دو ساعت) آن سطح را لمس کنید ، احتمال انتقال وجود دارد.

این گزارش می گوید که ضد عفونی و استفاده منظم از دستکش ، به ویژه در بیمارستان ها ، اقدامات منطقی است ، اما فوم ها (سطوح آلوده) که در آن زمان با حامل آلوده تماس نداشته اند ، خطر قابل اندازه گیری برای انتقال به محیط های بیمارستان ندارند.

در اوایل فوریه 2021 گزارشی در ژورنال علمی Nature منتشر شد و ادعا می کرد که ویروس کرونا در سطح نادر است و مردم اغلب ویروس کووید را منتقل می کنند و قطرات بزرگ و ذرات کوچکی به نام آئروسل می اندازند. بنابراین به نظر می رسد عفونت ویروس کرونا ویروس پوستی نادر باشد.

طبق ماهیت ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) در آخرین دستورالعمل عمومی خود که در اکتبر گذشته به روز شده است ، توصیه می کند:

“از تماس با سطوح ، به ویژه در مکانهای عمومی خودداری کنید ، زیرا ممکن است فرد مبتلا به Covid-19 سطح شما را لمس کند. مرتباً سطوح را تمیز کنید.”

WHO: سطح همچنان روشهای احتمال انتقال محسوب می شود

اما طبق همان گزارش منتشر شده در مجله Nature ، یک نماینده WHO در ماه ژانویه به Nature گفت که شواهد کمی وجود دارد که ویروس تاج از طریق سطوح آلوده معروف به fumita منتقل شود. اما آنها اضافه كردند كه بخارها (سطوح آلوده) با توجه به شناسايي RNA ويروس Rovid 19 در كنار افراد آلوده ، همچنان يك روش احتمال انتقال محسوب مي شوند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) در وب سایت خود می گوید که اعتقاد بر این نیست که انتقال سطح یک روش معمول برای انتشار Covid-19 است ، بلکه همچنین ضد عفونی زیر سطوح و اشیا affected تحت تأثیر افراد مختلف است. مهم است.

به گفته شهید بهشتی از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ، دکتر ایلاد علوی ، متخصص بیماری های عفونی ، می گوید که انتشار مقاله تا حدودی متناقض با چندین مقاله اثبات ویروس Covid-19 در سطوح است ، تغییری نمی کند نظر متخصصان در این زمینه هنوز بهداشت و ضد عفونی سطحی مورد تأکید است.

وی گفت: “بسیاری از انتقال ویروس از طریق تنفس در روزهای اولیه برای کسی پنهان نبوده است ، اما رد کامل انتقال ویروس از طریق سطوح یک اقدام علمی نیست و دانش کمی در مورد این بیماری است. در آغاز امروز ، اطلاعات زیادی برای جلوگیری از اطلاعات مربوط به عفونت وجود دارد که نیاز به پیروی از همه جنبه های پروتکل های بهداشتی را نشان می دهد.

این عضو هیئت علمی با تأکید بر اهمیت حفظ سلامتی به طور کلی ، صرف نظر از بیماری همه گیر کرونا ، گفت: “من به عنوان یک متخصص در این زمینه ، هنوز اسناد موجود در این زمینه را کامل نمی دانم و قول ضد عفونی سطحی را نمی دهم. جدا از بحران تاج ، برای چندین سال ، تحقیقات بهداشت سطح نشان داده است که تمام میکروارگانیسم های عفونی از طریق سطوح منتقل می شوند ، بنابراین هرگز نباید اهمیت بهداشت سطح را فراموش کرد.

انتهای پیام