اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

آیا آنتی ویروس Microsoft Defender به اندازه کافی خوب است؟

آیا آنتی ویروس Windows Defender برای امنیت ویندوز کافی است؟

با درود به کاربران و بازدید کنندگان عزیز سایت تخصصی

جهت خرید لایسنس اورجینال آنتی ویروس نود 32 بر روی لینک رو به رو کلیک کنید:

خرید لایسنس اورجینال نود 32: ویندوز 10 شامل یک برنامه است که از رایانه شما در برابر بدافزار محافظت کند، اما آیا Windows Defender به اندازه کافی خوب است که شما را کاملاً ایمن نگه دارد؟ در برخی موارد ممکن است اینطور باشد. اما با یک ابزار “” از محافظت جامع تری برخوردار خواهید شد. در ادامه بخوانید تا بدانید چرا باید حفاظت خود را با نرم افزار آنتی ویروس اختصاصی تقویت کنید.

Windows Defender چیست؟

– که اکنون با نام Microsoft Defender شناخته می شود – یک برنامه است که در ویندوز 10 تعبیه شده است. این برنامه رایگان به روز می شود، نیازی به اشتراک سالانه نیست و توسط مایکروسافت پشتیبانی می شود.

اما اگر یک محصول نصب کرده اید، Windows Defender به حالت آماده به کار می رود در حالی که ابزار اصلی شما کار را انجام می دهد. در غیر این صورت بدون یک برنامه آنتی ویروس شناخته شده، ویندوز دیفندر گام برداشته و نقش برنامه امنیتی اولیه را بر عهده می گیرد. بدون شک کاربران ویندوز همیشه به برنامه ای برای محافظت در برابر ویروس های رایانه ای، جاسوس افزارها و سایر انواع بدافزارها نیاز داشته اند.

اینطور نیست که ویندوز به ویژه مستعد ابتلا به ویروس باشد یا اینکه ویندوز یک سیستم عامل ناامن است. مایکروسافت در قفل کردن آن، کاهش سطح حمله – مجموع بردارهای حمله یا فرصت‌ها – و واکنش سریع به نقض‌های امنیتی جدی کار بسیار خوبی انجام داده است. ویندوز هدف بدافزارنویسان است زیرا بیش از 90 درصد بازار رایانه های شخصی را در اختیار دارد.

آیا Windows Defender فقط در ویندوز 10 موجود است؟

eset nod32: تحت نام Microsoft Defender، برنامه آنتی ویروس فقط در رایانه های ویندوز 8، ویندوز 8.1 و ویندوز 10 و 11 در دسترس است. با این حال چندین سال است که همان ابزار نرم افزاری موجود است. برای ویندوز XP، این نرم افزار با نام Microsoft Security Essentials منتشر شد. ممکن است با آن نام در ویندوز ویستا و ویندوز 7 نیز مواجه شده باشید. در حالی که این برنامه در آن سیستم عامل ها ساخته نشده بود، به عنوان یک دانلود رایگان در دسترس بود.

Windows Defender اصلی یک برنامه ضد جاسوس افزار در ویندوز XP، ویندوز ویستا و ویندوز 7 بود و Microsoft Security Essentials برای پر کردن شکاف ها ایجاد شد. اکنون Windows Defender به عنوان یک ابزار آنتی ویروس تمام عیار بازگشته است. اما آیا برای محافظت از رایانه شخصی شما به اندازه کافی خوب است؟

– نسخه ای که در ویندوز 10 تعبیه شده و مایکروسافت دیفندر را تغییر نام داده است – به عنوان یک راه حل کامل آنتی ویروس معرفی می شود. این نوید محافظت در زمان واقعی و یکپارچه سازی مرورگر را برای محافظت از شما در برابر وب سایت های مخرب می دهد. Windows Defender همچنین صندوق پست Outlook شما را برای پیوست های مشکوک اسکن می کند.

Microsoft Windows Defender حفاظت استاندارد و پایه را در برابر گونه‌های شناخته شده ویروس و بدافزار ارائه می‌کند. اما ویژگی‌های اضافی که اکنون در بسیاری از راه‌حل‌های آنتی ویروس “” رایج است را از دست داده است – مانند تجزیه و تحلیل پویا، قابلیت‌های تشخیص تهدید در صفحه عمیق، مکانیسم‌های تشخیص نفوذ، سپرهای رفتاری، CyberCapture و موارد دیگر.

برای محافظت واقعاً جامع در برابر گونه‌های ویروس ناشناخته، تکنیک‌های بدافزار جدید و سایر تهدیدات وب، باید از ابزارهای امنیتی اختصاصی مانند نرم‌افزار استفاده کنید. علاوه بر پیشگیری و حذف ویروس‌ها و سایر انواع بدافزارها، مسائل دیگری نیز وجود دارد که باید مراقب آن‌ها به صورت آنلاین باشید – مانند کلاهبرداری‌های فیشینگ، اسنیفینگ وای‌فای، ابزارهای ترسناک، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، و دیگر کلاهبرداری‌ها و جرایم سایبری. قابلیت‌های تجزیه‌ و تحلیل هوشمند و مجموعه گسترده ویژگی‌های امنیتی داخلی و هوشمند – از جمله اسکنر فایل، بازرس Wi-Fi و ابزارهای ضد باج‌افزار – تضمین می‌کند که شما در برابر طیف گسترده‌ای از تهدیدات موجود در آنجا محافظت می‌شوید.

Windows Defender چقدر قوی است؟

Windows Defender در طول سال‌ها راه طولانی را پیموده است، اما همچنان در تلاش است تا خود را در برابر شهرت مشکوکی که از طریق سال‌ها حفاظت و عملکرد پایین‌تر به دست آورده، جبران کند. اکنون نتایج تست Windows Defender در بسیاری از تست‌های آنتی‌ویروس مستقل بهبود یافته است – از جمله نمرات قوی در حفاظت، عملکرد، و قابلیت استفاده در آخرین دور ارزیابی‌های AV Test.

با توجه به چنین نمرات ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه چیزی باعث عقب نگه داشتن Windows Defender شده است. گاهی اوقات به نظر می‌رسد که بدترین دشمن مایکروسافت خودش است – بیش از یک بار در سال‌های اخیر، به‌روزرسانی‌های ویندوز باعث ایجاد باگ‌های شدیدی شده است که توانایی مایکروسافت دیفندر برای محافظت از کاربرانش را مختل کرده است. اگر چنین چیزی دوباره اتفاق بیفتد، یک راه حل آنتی ویروس قابل اعتمادتر می خواهید – راه حلی که برای ایمن نگه داشتن شما به نرم افزار و کنترل کیفیت مایکروسافت وابسته نباشد. خبر خوب این است که گزینه‌های زیادی وجود دارد: – یا .

Windows Defender چه کمبودی دارد؟

اگرچه Windows Defender عملکرد خود را در سال های اخیر بهبود بخشیده است، اما بدون محدودیت نیست.

دقت قابل اعتماد

در بسیاری از بررسی‌ های امنیتی و عملکرد نتایج تست Windows Defender مثبت کاذب است. این بدان معنی است که احتمال دارد به اشتباه یک برنامه یا فایل ایمن را به عنوان مخرب شناسایی کند. شما باید آن مقدار از نرم افزار را در لیست سفید قرار دهید تا Windows Defender متوجه ایمن بودن آن شود.

عملکرد آفلاین

همچنین می‌تواند بدافزار بسیار بیشتری را نسبت به رقبای خود شناسایی کند، به خصوص زمانی که ارتباط آن با پایگاه داده ابری خود قطع شده باشد. شناسایی و پیشگیری از بدافزار دو چیز متفاوت هستند: تشخیص چیزی است که یک فایل را مخرب شناسایی می‌کند و پیشگیری از تأثیرگذاری آن بر رایانه شما جلوگیری می‌کند. تشخیص بدافزار مهم است زیرا می‌تواند از ارسال ناخواسته فایل‌های مخرب به مخاطبین شما جلوگیری کند، حتی اگر در دستگاه شما اجرا نشوند. آزمایش AV-Comparatives در سپتامبر 2019 نشان داد که Windows Defender در حالت آفلاین، تنها 29.7 درصد از نمونه‌های بدافزار را شناسایی کرده است. و در حین اتصال بیش از 20 درصد از بدافزار را در آزمایش از دست داد. اما خوشبختانه در همان تست از 99.96 درصد بدافزارها از تأثیرگذاری بر رایانه های آزمایشی جلوگیری کرد. با این حال، شناسایی بدافزار قوی یک عنصر حیاتی در امنیت قوی و جامع رایانه است. Windows Defender همچنین می‌تواند با ابزارهای شخص ثالث در تشخیص حملات فیشینگ مبتنی بر مرورگر وب مبارزه کند.

هشدارهای جهانی

Windows Defender همچنین فاقد سیستم ثبت و هشدار متمرکز است. این به شما در مورد رویدادهای بدافزار در رایانه شما اطلاع می دهد، اما نمی توانید تصوری از تصویر جهانی بزرگتر داشته باشید. اگر نوع جدیدی از بدافزار در سراسر جهان وجود داشته باشد، Windows Defender تا زمانی که به دستگاه شما نرسد در مورد آن چیزی به شما اطلاع نخواهد داد. این بدان معناست که ممکن است همیشه از تهدیدات جدید آگاه نباشید یا در برابر آنها محافظت نشوید. و اگر رایانه شما با یک ویروس جدید یا ناشناخته مواجه شد، باید از ابزار دیگری برای حذف بدافزار از رایانه شخصی خود استفاده کنید.

قابلیت های محدود ضد بدافزار

Windows Defender انواع و اکسپلویت های بدافزار استاندارد را هدف قرار می دهد و در عین حال محافظت اولیه از مرورگر وب و ایمیل را نیز ارائه می دهد. اگرچه قابلیت‌های ضد بدافزار آن در سال‌های اخیر بهبود یافته است. نکته منفی دیگر این است که باید از Windows Update برای دانلود دستی تعاریف جدید استفاده کنید – ورودی های پایگاه داده ویروس های جدید تا Windows Defender بتواند آنها را شناسایی کند. همه برنامه‌ های آنتی‌ویروس به‌طور خودکار در پس‌ زمینه، معمولاً چندین بار در روز به‌روزرسانی می‌شوند و از شما در برابر تهدیدات جدید به محض ظهور محافظت می‌کنند.

بنابراین آیا Windows Defender واقعا به اندازه کافی خوب است؟

اگر از اینترنت کم استفاده کنید و فقط به ابزارهای خود ویندوز تکیه کنید، Windows Defender به اندازه کافی خوب است. (گاهی اوقات، بدافزار از طریق درایو USB منتقل می شود، اما اکثریت قریب به اتفاق آلودگی ها از فعالیت های اینترنتی ناشی می شود.) Windows Defender همچنین به اندازه کافی خوب است تا در صورتی که شما تمام شود و نتوانید آن را تمدید کنید، به عنوان پشتیبان عمل کند. این نقش Windows Defender است: این یک نسخه پشتیبان به جای یک محصول آنتی ویروس مناسب “” است.

برای مرور گسترده تر به خصوص اگر داده های شخصی حساس شما مانند خرید آنلاین یا بانکداری را تهدید می کند، باید به یک برای ارائه حفاظت جامع تری اعتماد کنید. به یاد داشته باشید، ویروس‌های استاندارد و بدافزارهای استاندارد تنها چیزی نیستند که باید مراقب آنها باشید – انواع بدافزارهای ناشناخته یا جدید، کلاهبرداری‌های فیشینگ و سایر تهدیدها می‌توانند حریم خصوصی و امنیت شما را به خطر بیندازند.

Windows Defender مکمل آنتی ویروس

خوب است بدانید که مایکروسافت پشتیبان شماست، اما Windows Defender همیشه باید یک گزینه ثانویه باقی بماند. در صورت نیاز وجود دارد، اما فقط به عنوان یک راه حل موقت. آنتی ویروس های : – یا دارای یک شبکه تشخیص تهدید بسیار بزرگتر و گسترده تر است که از شما در برابر انواع وسیع تری از تهدیدها نسبت به Windows Defender محافظت می کند. که از شما در برابر طیف کامل بدافزارها به همراه بسیاری از رایج‌ترین ناقل‌های ویروس – آسیب‌پذیری‌های Wi-Fi، نرم‌افزارهای نادرست یا قدیمی، حملات فیشینگ و موارد دیگر، تحت پوشش قرار می‌گیرید. اینها تنها بخشی از قابلیت هایی هستند که آنتی ویروس ها از حریم خصوصی و امنیت میلیون ها نفر در سراسر جهان محافظت می‌کنند. .

منبع : niknod