اخبار جامعه

گسترش فرهنگ ازدیاد جمعیت از کارکردهای مهم جشنواره مادرانه است

خبر فوری/ قم رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم گفت: جشنواره مادر امسال با هدف رسیدگی به مسائل مربوط به رشد روزافزون جمعیت بانوان قم در بوستان نرگس از پنجم تا 30 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

نرگس نیازمند در حاشیه افتتاحیه جشنواره «زایمان» در پارک نرگس گفت: مقام معظم رهبری از سال 90 تاکنون بیش از 40 بار بر موضوع جمعیت و بارداری تاکید کرده و بارها نسبت به اهمیت آن در کشور هشدار داده اند. گفتگوها و برنامه های …

وی ادامه داد: تبیین موضوع جمعیت برای بانوان، توسعه فرهنگ افزایش جمعیت، ایجاد احساس امنیت برای خانواده های متدین در پارک ها، توسعه اخلاق و معنویت در جامعه با استفاده از فضای پارک، تمرکز بر شادی و نشاط. شخصیتی سالم و سرزنده یکی از اهداف این جشنواره پاسخگویی به سوالات و دغدغه های شهروندان، بسترسازی برای فعالیت تبلیغی در پارک های شهری و ارتقای قدرت تحلیل زنان از پدیده های اجتماعی و سیاسی روز است.

نیازمند با بیان اینکه ارتقای کیفی برنامه های فرهنگی شاد و نشاط آور یکی از مهمترین کارکردهای جشنواره مادر برای اشاعه فرهنگ افزایش جمعیت است، خاطرنشان کرد: غرفه کلینیک زایمان، غرفه مشاوره کودک و نوجوان، غرفه مسابقه و غرفه معرفی کتاب، بانوان موفق. غرفه، ایستگاه کنفرانس و پذیرایی از غرفه های هفتگانه این جشنواره است.

رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم گفت: پاسخگویی به سوالات دینی، پزشکی و عقیدتی، پاسخگویی به سوالات بانوان در زمینه افزایش جمعیت، راه اندازی هیئت های مشاوره، برگزاری مسابقات مختلف، معرفی بانوان موفق، فرهنگ سازی کتابخوانی. کتاب های جذاب و فضای پرنشاط و خلق و شادی جشنواره از شاخصه های جشنواره است.

در پایان یکی از اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: این جشنواره با حمایت و مشارکت کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم، انجمن الزهرا(س) و سازمان پارک ها و فضای سبز برگزار شد. و شهر قم و سازمان های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی امور بانوان استانداری قم.

گفتنی است جشنواره «مادرانه» از 5 تا 30 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 17 تا 20 در بوستان نرگس قم برگزار می شود.

انتهای پیام/