اخبار فرهنگی

بصیرت بانوان توطئه معاندان نظام را خنثی کرد

خبر فوری/مازندران فرماندار نکا گفت: در فتنه گذشته حتی دشمنان و معاندین تلاش کردند در بحث حجاب شکاف ایجاد کنند اما بانوان ما با نگاه و الگوگیری از حضرت زهرا(س) به این اتفاقات پاسخ بلند دادند و آنها بودند. مغرور شدند و دشمن را از رسیدن به اهدافشان باز داشتند و خود را محروم و ناامید کردند.

عبدالرضا بابایی امروز در مراسم استانی جمعه به معنای (مروارید) به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت مقام والای مادر و روز زن به همت اعتلای جنبش زنان نکا در سالن امیرالمومنین (علیه السلام) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد، وی گفت: حضرت زهرا (س) جایگاه و گستره جهان اسلام را در اختیار دارد. گیتا قد بلند و بلند است.

وی افزود: دشمنان در سال‌های اخیر سعی کردند الگوی یک زن موفق را در قالب‌های مختلف و نامناسب در کشورهای جهان معرفی کنند.

فرماندار نکا تصریح کرد: نمونه ای از این اقدامات را بعد از انقلاب اسلامی شاهد بودیم که با هوشیاری آگاهانه و هشدارهای امام خمینی (ره) این توطئه ها نقش بر آب شد و دشمن از رسیدن به هدف باز ماند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران جایگاه زن را در جامعه ارج نهاده و ارج نهاده است، گفت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی محدودیت های زیادی برای زنان وجود داشت که تنها زنان را خانه دار مطلق کرد.

نماینده عالی دولت شهرستان نکا اضافه کرد: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد بوده ایم که زنان در جامعه خود در تمامی عرصه ها اعم از فقهی، مهندسی، پزشکی، مناصب و مسئولیت های اداری و کشوری به عنوان متخصص به جامعه خدمت می کنند. این امر در کنار خانه داری و خدمت به همسر و فرزندان از افتخارات انقلاب اسلامی ایران است.

این مسئول به فداکاری شهدای والامقام برای زنده نگه داشتن حجاب زنان و وصیت نامه های آنان در خصوص حجاب اشاره کرد و افزود: در فتنه اخیر اگرچه دشمنان و اغتشاشات سعی در ایجاد شکاف در موضوع حجاب داشتند، اما زنان ما حکیم و نمونه.حضرت زهرا(س) به این حوادث پاسخ شگرفی دادند و برای رسیدن به اهداف خود مغرور و محروم شدند و دشمن را ناامید کردند.

آموزش و القای ارزش ها از طریق آموزش

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه این نهاد در جامعه اسلامی وظایف زیادی دارد و تنها نهادی است که با همه اقشار جامعه ارتباط مستقیم و غیرمستقیم دارد، تصریح کرد: آموزش های ارائه شده در این نهاد تاثیرگذار است. رفتار جامعه و فرزندان ماست، پس باید بهترین روش تربیتی اسلامی را در مدارس توسط معلمان اجرا کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز شاهد شکاف بین دانش آموزان و اولیا در مدارس هستیم، گفت: در سال های گذشته خانواده ها ارزش های اخلاقی، تربیتی، دینی و اجتماعی را از مدارس، مدیران و معلمان مطالبه می کردند.

وی افزود: وظیفه و اساس تعلیم و تربیت، تربیت، ارزش‌گذاری و تبیین مهارت‌های اخلاقی و انسانی است و نتیجه آن شکوفایی دانش‌آموزان در همه زمینه‌ها است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: مدرسه تنها جایی است که خانواده هایی که به فرزندانشان سپرده می شوند دغدغه ای برای زمان حضور و تحصیل خود نداشته باشند.

این مسئول ادامه داد: امروز شاهد انتقادات والدین نسبت به معرفی و آموزش دروس دینی به فرزندان هستیم که نگران کننده است. باید با ارائه آموزش صحیح و راهکارهای مفید از این شکاف گفتمانی و اعتقادی در سطح اجتماعی جلوگیری کنیم.

کمالی با اشاره به موضوع حجاب دانش آموزی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم فرهنگ غربی و بیگانه، برخلاف عفاف و حجاب، خارج از محیط مدرسه بر دخترانمان حاکم شود، زیرا پیشگیری از این معضل نگران کننده نیازمند تمهیدات ویژه ای برای آموزش و پرورش است. آموزش ارزش های دینی…

این مقام مسئول هدف کشورهای مخالف جمهوری اسلامی ایران را جذب و تغییر فرهنگ غنی ما دانست و گفت: در آینده ای نه چندان دور دست برداشتن از مسائل فرهنگی، دینی، اخلاقی، اعتقادی، گفتاری و … عفاف و حجاب مثل خنجر به قلب نسل آینده باید از این مشکل جلوگیری کرد.

کمالی بر لزوم هدایت، تربیت صحیح، تقویت باورهای دینی در خانه و تکریم فرزندان توسط والدین تاکید کرد و گفت: امروز والدین و معلمان در خانه و مدرسه جهادگر هستند. به عنوان مدافعان امنیت و کشور باید در امر تربیت فرزندان در ایران اسلامی خود را فدا کنند و در راه دادن فرزندان سالم به جامعه به نوعی جهاد کنند.

مدیر جنبش زنان مترقی شهرستان نکا نیز با بیان اینکه اگر می خواهیم جامعه ای منطبق با آرمان های شهدا و انقلاب داشته باشیم، گفت: نهادهای فرهنگی دولتی و نهادهای خصوصی باید بیایند و در کنار هم باشند. کار کردن آغازگر تحول فرهنگی برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی.

معصومه مومن زاده با اشاره به برگزاری مسابقه روایی در هفته کتابخوانی (فقط گریه) بیانات یک مادر شهید نوشته و با محوریت کتابی که ویژه دختران دهه 70 و 80 و این نسل برای شناخت جبهه ساخته شده است، گفت: . و فرهنگ ایثار و شهادت. : نه تنها باید از تاریخ و جایگاه شهدا صحبت کرد، بلکه باید از ویژگی های مادران شهدایی که این فرزندان را در آغوش خود پرورش دادند و همسران شهدایی که آنها را تقدیم کردند صحبت کرد. محبوب ترین فرد در زندگی انقلاب اسلامی ایران باید در کتاب ها به عنوان الگوی شایسته برای معرفی در جامعه ذکر شود.

شایان ذکر است تندیس جومانه به پاس زحمات مادر بزرگوار شهید محمود رادمهر از شهدای والامقام مدافع حرم اهدا شد.

انتهای پیام