اخبار حوادث

آماده‌باش مدیریت بحران درپی پیش‌بینی توفان لحظه‌ای برای تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی نسبت به وقوع طوفان ناگهانی در این استان هشدار نارنجی صادر کرد، از آمادگی مدیریت بحران برای مقابله با حوادث احتمالی خبر داد.

به گزارش خبر فوری، حامد یزدی آنلاین، وی با اشاره به هشدار نارنجی هوا برای استان تهران گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه دوم و سوم آبان ماه وزش باد شدید و بسیار شدید و طوفان لحظه ای پیش بینی می شود.

احتمال خیزش گرد و خاک در نیمه جنوبی و غربی استان تهران

وی با بیان اینکه برای روز دوشنبه در ساعات عصر و شب وزش باد شدید پیش بینی می شود، گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی، خیزش گرد و خاک به ویژه در جنوب و نیمه غربی استان تهران همراه با نفوذ گرد و غبار در همسایگان استان ها کیفیت هوا و دید افقی کاهش می یابد. در این راستا به شهروندان توصیه می کنیم با توجه به حوزه اثر خطر مورد انتظار، نکات امنیتی لازم را در نظر بگیرند.

لزوم توجه به توصیه ها در هنگام طوفان

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: از تردد در اطراف ساختمان های در حال ساخت، تابلوهای مستقر در سطح شهر، تیرهای برق، کابل های فشار قوی و اطراف و جاهایی که ممکن است حوادثی رخ دهد از شیشه پنجره ها دوری کنید. ، عدم تردد در منطقه از جمله توصیه هایی که در هنگام طوفان باید مورد توجه قرار گیرد تراس و پشت بام و … می باشد. همچنین توصیه می شود از نرده ها، دیوارها، تابلوهای تبلیغاتی، بنرها، داربست های فلزی، اماکن و غیره در معرض طوفان دوری کنید.

وی افزود: همچنین اداره کل بحران استان تهران توصیه ها و هشدارهای لازم را به دستگاه های امدادی و خدمات رسان برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از این پدیده داده است و در حالت آماده باش هستند.

یزدی آنلاین با اشاره به فعالیت های اداره کل مدیریت بحران استان تهران و سلسله پیگیری ها و مکاتبات، افزود: در شش ماهه نخست امسال به بیش از 1500 مکاتبه پاسخ داده شده است.

آبرسانی همدان و سیل مرداد از مهمترین اقدامات مدیریت بحران در استان تهران است

با پیگیری اقدامات اداره کل مدیریت بحران استان تهران در خصوص تامین آب استان همدان، اقدامات این اداره کل در منطقه در زمان سیل مردادماه و محتوای اربعین حسینی به عنوان شاخص در نظر گرفته شد. از اقدامات گرفته و گفت: پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی، فرآیند مدیریت بحران است و موثرترین راه برای مدیریت بحران، پیشگیری و آمادگی است.

ادامه مطلب

آمادگی هلال احمر برای بارش باران و تغییرات جوی در 12 استان

وی اجرای مانورها و تمرینات را بهترین راه پیشگیری عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای این آموزش ها و یادگیری های ناشی از بحران توسط متولیان امر مهم ترین مولفه در زمینه آمادگی است و در این زمینه در این راستا دوره های آموزشی در ستاد مدیریت بحران استان تهران برگزار شده است. آموزش مبنای و ورودی انجام کار درست است و ارائه کار محتوایی نتیجه آموزش است.

انتهای پیام