اخبار عمومی

بزرگداشت شهدای قیام ۱۷ شهریور در اراک برگزار می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، هادی خلیلی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراسم بزرگداشت شهدای قیام ۱۷ شهریور، روز جمعه از ساعت ۱۱ در مصلای بیت المقدس اراک برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در این مراسم حجت‌الاسلام میرزایی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مرکزی در خصوص جنایات قتل عام مردم در ۱۷ شهریور ۵۷ توسط رژیم پهلوی، سخنرانی خواهند کرد.

وی افزود: حضرت امام (ره) ۱۷ شهریور ۵۷ را یوم الله معرفی کرد و بر اساس آیات قرآن کریم باید ایام الله حفظ و گرامی داشته شوند.

حجت الاسلام خلیلی خاطرنشان کرد: اگر تاریخ را نخوانیم، تحلیل و تبیین نکنیم دیگران می‌آیند و تاریخ را همان طور که می‌خواهند تحریف و بازگویی می‌کنند، شبهه در ذهن جوانان ایجاد می‌کنند و این شبهه‌ها به شیوه‌های گوناگون تکرار می‌شود تا آن چیزی که می‌خواهند به جامعه القا شود.

وی ادامه داد: ما باید واقعیت‌های تاریخی خودمان را با محتوای خوب و مناسب به جوانان و نوجوانان عرضه کنیم، اگر ما در بیان و بازگویی تاریخ کم کاری کنیم، بعد از یک دهه، دو دهه می‌بینیم در بدیهی‌ترین مسائل و ارزش‌های جامعه اسلامی تغییر می‌کند و دچار مشکل هستیم.

قیام خونین ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ و قتل‌عام مردم تهران در این روز ازجمله روزهای مهم انقلاب اسلامی است که به باور بسیاری از کارشناسان و تاریخ پژوهان، مقدمه‌ای بر آغاز مرحله نهایی قیام ملت ایران و سقوط رژیم ستم شاهی بود. کشتار بی‌رحمانه مردم در آن روز تجلی واقعی رژیمی بود که سعی می‌کرد با فریب‌کاری از خود چهره‌ای صلح‌دوست‌، آزادی‌خواه و مخالف با فاسد نشان دهد. کارشناسان معتقدند این واقعه نظریه امام خمینی را در دروغ‌گویی و فریب‌کاری رژیم به اثبات‌ رساند و مردم‌ را برای‌ سرنگونی‌ رژیم‌ مصمم‌تر کرد.