اخبار عمومی

اختصاص۱۸۷ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سردار بهمن ریحانی ظهر سه شنبه در رزمایش کمک‌های مومنانه و توزیع بسته‌های معیشتی به مناسبت شب‌های قدر و ایام شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع)، اظهار کرد: یکی از بسترهای مهم کار در سپاه کار برای محرومین و محرومیت زدایی از مناطق محروم است.

وی افزود: در این راستا توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان و محرومین این استان به ویژه از زمان شیوع ویروس کرونا دستور کار قرار گرفت.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ادامه داد: طی چند سال اخیر بیش از ۸۰۰ هزار بسته معیشتی با میانگین ارزش ریالی هر بسته ۵۰۰ هزار تومان بین نیازمندان استان کرمانشاه توزیع شده است.

سردار ریحانی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این تعداد بسته معیشتی توزیع شده حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که بیشتر این بسته‌ها توسط سپاه و با کمک خیرین تهیه و بین نیازمندان این استان توزیع شده است.

وی افزود: امروز و در این رزمایش به مناسبت ماه مبارک رمضان ۳۰ هزار بسته معیشتی دیگر هر بسته به ارزش بیش از یک میلیون تومان بین نیازمندان استان کرمانشاه توزیع می‌شود.

سردار ریحانی با اشاره به دیگر اقدامات سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه در راستای محرومیت زدایی، گفت: علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، سپاه استان در پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم نیز اقداماتی از جمله ساخت خانه برای مددجویان کمیته امداد، ابرسانی به روستاها، جاده سازی در مناطق محروم و… انجام داده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۷۷ پروژه عمرانی توسط سپاه در مناطق محروم و برای محرومین انجام شده است، تاکید کرد: یکی از اقدامات زیبا در مناطق محروم پروژه آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی سالم است که با همکاری قرارگاه امام حسن (ع) و قرارگاه نجف آبرسانی به تعدادی از روستاهای این استان انجام شد.

به گفته سردار ریحانی، طی سال گذشته ۱۵۰ روستای استان کرمانشاه که فاقد آب آشامیدنی سالم بودند، توسط قرارگاه امام حسن (ع) سپاه نبی اکرم استان آبرسانی شد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: در مجموع برای پروژه‌های عمرانی انجام شده طی سنوات گذشته بیش از ۱۸۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: آزادسازی یک هزار و ۵۳۴ زندانی نیازمند جرایم غیر عمد با کمک خیرین، توزیع ۷۷۰ هزار بسته دارویی و بهداشتی در مناطق محروم از شیوع کرونا تاکنون، اهدا یک هزار و ۴۱۱ دست جهیزیه به نوعروسان نیازمند از دیگر اقدامات انجام شده توسط سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه طی چند سال اخیر است.