اقتصادی

دلار در معاملات جهانی بالا رفت

دلار در برابر بسیاری از ارزهای اصلی رشد کرد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا رسماً در مورد توافقنامه انتخاباتی توافق کرده اند و به گفته سخنگوی دولت آلمان سباستین فیشر ، رئیس جمهور چرخشی اتحادیه اروپا ، این زمینه را برای اجرای توافق نامه هموار می کند. از ابتدای سال 2021 جلا داده می شود. در اخبار دیگر اروپا ، به دلیل محبوبیت زیاد واکسن کرونا در بین شهروندان اروپایی ، دولت ها مجبور به اولویت بندی واکسن شده اند. حدود 450 میلیون نفر در اتحادیه اروپا زندگی می کنند و از زمان شروع بحران ، بیش از 350 هزار شهروند اروپایی در نتیجه Covid-19 جان خود را از دست داده اند.

با توافق صورت گرفته بین لندن و بروکسل ، توقف مذاکرات انتخاباتی پس از حدود چهار سال به پایان می رسد. اگرچه بخش عمده ای از تجارت بین دو طرف مانند گذشته ادامه خواهد یافت ، محدودیت های زیادی در زمینه مهاجرت و جابجایی شهروندان اتحادیه اروپا و انگلیس به خاک یکدیگر وجود دارد. دو طرف هنوز توافق نكرده اند كه بخش بانكي و مالي انگلستان تا چه حد مي تواند به بازار اتحاديه اروپا وارد شود و بعيد است كه اتحاديه اروپا دسترسي كامل به بخش مالي و بانكي انگلستان را بپذيرد.

در اقدامی که می تواند به عنوان سیگنال مثبتی از سوی چین برای کاهش تنش های تجاری با ایالات متحده تلقی شود ، وزارت دارایی چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد شش معافیت از واردات بدون مالیات را تمدید می کند. طبق گفته طرف چینی ، این معافیت به مدت 12 ماه معتبر خواهد بود و در مرحله اول توافق نامه تجارت با ایالات متحده برای تعیین تعداد کشور تعیین می شود. در مرحله اول توافق نامه تجارت با ایالات متحده ، چین متعهد است که به منظور کاهش مازاد تجارت ، واردات خود را از این کشور افزایش دهد.

سال 2020 با دلار پایان می یابد ، زیرا خسارت شدید اقتصادی تاج و چاپ و اجبار بانک مرکزی از مبالغ هنگفت ، دلار را تحت فشار زیادی قرار می دهد. در سال 2020 ، دلار در مقایسه با متوسط ​​ارزهای اصلی جهان به طور متوسط ​​شش درصد کاهش یافت و یکی از بدترین سالهای یک دهه گذشته بود. بسیاری از کارشناسان ارز معتقدند که بدهی زیاد مشاغل آمریکایی و کاهش قدرت مالی مصرف کنندگان آمریکایی ، دلار را در ماه های اول سال 2021 تحت فشار قرار می دهد.

اقتصاد ایالات متحده ضربه سختی به تاج خورده است و اکنون کانون اصلی تاج است. این بزرگترین اقتصاد جهان را از نظر رشد اقتصادی از چین بدتر کرده است. در تازه ترین برآورد خود از اقتصاد چین ، بانک جهانی پیش بینی کرده است که اقتصاد آن در سال آینده 7.9 درصد رشد خواهد کرد ، اگر بخواهد درک کند که 5.9 درصد بیشتر از ثبت شده در سال جاری است. به گفته این آژانس ، اقتصاد چین سال آینده قادر خواهد بود به لطف بهبود شرایط بازار کار و افزایش تقاضای مصرف کننده و هزینه های خانوار ، به شرایط قبل از ویروس کرونا بازگردد.

یک سالی است که جهان در معرض ویروس کرونا قرار گرفته است و با توجه به روند فعلی سال 2021 خواهیم دید که این ویروس همچنان در راس توجه تجار باقی مانده است. جهان در حال ورود به یک سال جدید است زیرا محدودیت های زیادی در تجارت خارجی ، گردشگری و سیاست های پولی وجود دارد و قدرت مالی مشاغل به طور قابل توجهی در نتیجه پیامدهای اقتصادی و تجاری تاج کاهش یافته است. کمبود نقدینگی و کاهش شدید جریان سرمایه از دلایل اصلی رشد اقتصادی در بسیاری از نقاط جهان است.

خبر جهش در ویروس تاج در جنوب و شرق انگلیس ، به ویژه در لندن ، موجب نگرانی تجار در مورد بازگشت کابوس ویروس تاج شده است. براساس اطلاعات منتشر شده ، شیوع تاج جهش یافته در انگلستان 9 برابر بیشتر از ویروس قبلی است ، اما کشندگی آن بیش از نوع طبیعی پیش بینی نشده است. پس از شیوع ویروس جدید ، قرنطینه زیادی در انگلیس گسترش یافت و بسیاری از پروازهای بین المللی در انگلیس قطع شد. نگرانی اصلی تاجران این است که ویروس جهش یافته مقاومت بیشتری در برابر واکسن ها خواهد داشت. برخی گزارش ها حکایت از نسخه جهش یافته دیگری از تاج نیجریه دارد.

داده های منتشر شده همچنان تغییرات ناامیدکننده ای در قیمت های اروپا برای رهبران سیاسی اروپا نشان می دهد: طبق مرکز آمار اتحادیه اروپا ، میانگین نرخ تورم در 19 کشور منطقه یورو در مقایسه با همان رقم 0.1 درصد کاهش یافته است. ماه گذشته ، این میزان به زیر 0.3 درصد کاهش یافت و تورم از هدف 2 درصدی تعیین شده توسط بانک مرکزی منطقه دور شد. در سطح اتحادیه اروپا ، میانگین نرخ 0.2٪ ، 0.1٪ کمتر از ماه قبل بود.

تاکنون بیش از 81،410،481 مورد بیماری ویروس کرونا قلب گزارش شده است که از این تعداد 1،777،212 نفر فوت کرده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین میزان مرگ و میر در ایالات متحده 341،567 ، در برزیل 191،207 ، در هند 148،180 ، در مکزیک 122،426 و در ایتالیا 72370 بوده است. .

تسریع در ظاهر تاج منجر به ثبت سوابق جدید مرگ و میرهای روزانه ناشی از ویروس تاج شده است ، به طوری که در 17 دسامبر با رکورد 13702 فوت در روز ، با رکورد قبلی 16 دسامبر ، رکورد 13558 متر بود ، شکست خورد.

کیت جوکیس ، استراتژیست ارز در Societe Bank General ، گفت: “به زبان ساده ، ارزش فعلی دلار برای معامله گران بیش از حد است ، به همین دلیل فکر می کنم روزهای بد دلار همچنان ادامه دارد.” بازارها نسبت به آنچه در سیاست های پولی اتفاق می افتد واکنش نشان می دهند و با شرایط فعلی فشار زیادی بر دلار وارد می شود. در مقایسه با چند ماه اول سال ، جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش یافته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را با سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، در معاملات امروز 0.28 درصد بالاتر با 90،302 واحد بسته شد. نرخ ارز برای هر فرانک سوئیس 1.123 دلار اعلام شده است (نرخ های فوق بر اساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین معاملات پوند 0.48 درصد بالاتر از روز گذشته با قیمت 1345 دلار معامله شد. یورو پس از ورود به کانال 1.22 با افت 0.46 درصدی به 1220 دلار کاهش یافت.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با 0.36٪ افزایش به 103.843 ین رسید. در مقابل همتای استرالیایی خود ، هر دلار آمریکا با قیمت 1320 دلار معامله شد. نرخ دلار نیز 6537 یوان چین اعلام شد.

انتهای پیام