اخبار فرهنگی

تفاهم نامه همکاری در راستای ایجاد مرکز نوآوری شاهد به امضا رسید

خبر فوری/خراسان جنوبی در نشست تشکل های ایثارگری با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور که با حضور استاندار همراه بود، تفاهم نامه همکاری در راستای ایجاد مرکز نوآوری شاهد به امضا رسید. 

تفاهم نامه همکاری فی ما بین بنیاد شهید و امور ایثارگران، پارک علم و فناوری و مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، عصر امروز پنج شنبه ۱۳ بهمن به امضا رسید. 

به گزارش خبر فوری، براساس سیاست‌های رئیس بنیاد شهید کشور و در راستای حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و نیز ایجاد بستر مناسب برای اشتغالزایی ایثارگران به صورت پایدار، این تفاهم نامه‌ها در استان‌ها منعقد می‌شود. 

با ایجاد این مراکز، زمینه لازم برای شکوفایی توان و ظرفیت و ارائه پیشنهادات و طرح‌های ایثارگران با دانش و تحصیلات فراهم می‌شود. 

موضوع این تفاهم نامه؛ همکاری و تعاملات هم افزار در راستای شکل گیری و توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری در جامعه هدف شامل اعضای بنیاد شهید و ایثارگران از طریق به ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی مورد نیاز، اختصاص فضای کار، ایجاد و شکل گیری استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوین مبتنی بر فناوری و نوآوری شرکت‌های دانش بنیان، توسعخ توانمندی اعضاست. 

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، ایجاد زمینه مناسب بروز خلاقیت و بستر رشد و پرورش ایده‌های نو بر مبنای دانش در حوزه های فعالیت و مأموریت مرکز دانش پژوهان، بنیاد و پارک، شناسایی، ارزیابی، پذیرش، توسعه و حمایت از ایده‌ ها، محصولات نوآورانه و فناورانه پژوهشگران، دانشجویان، فناوران، مخترعین و صاحبان کسب و کارهای نوآور در حوزه های فعالیت و مأموریت مرکز دانش پژوهان، بنیاد و پارک است.

گفتنی است‌؛ در حال حاضر با وجود سه سال فعالیت مرکز دانش پژوهان، هزار تیم استارتاپی ویژه جامعه ایثارگری در کل کشور فعال هستند.

انتهای پیام