اخبار حوادث

هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای بارش شدید برف، باران و ریزش بهمن در ۹ استان

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نسبت به حوادث ناشی از بارش شدید برف و باران و احتمال سقوط بهمن در ۹ استان کشور هشدار داد و از آماده‌باش امدادگران این سازمان برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی خبرداد.

صادق محمودی در گفت‌وگو با خبر فوری، با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید برف و باران و احتمال سقوط بهمن در برخی از استان‌های کشور گفت:‌ برابر پیش‌بینی انجام شده از فردا دوشنبه تا روز سه‌شنبه در جنوب استان آذربایجان غربی، غرب استان کردستان، شمال استان فارس، شمال و شرق استان خوزستان، استان چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب استان اصفهان، استان کهگیلویه و بویراحمد، استان کرمانشاه و ایلام بارش شدید برف و باران و احتمال سقوط بهمن گزارش شده است.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا نیز سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر تمامی امدادگران در این استان‌ها را برای مقابله و امدادرسانی به هر حادثه احتمالی به حالت آماده‌باش درآورده است. همچنین تجهیزات و امکانات لازم در این خصوص نیز در اختیار امدادگران قرار گرفته و تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از شهروندان نیز خواست تا یکسری نکات را رعایت کنند و گفت:‌ لازم است رانندگان از انجام سفرهای غیرضروری در این استان‌ها پرهیز کرده و در صورت ضروری بودن سفر حتما زنجیرچرخ به همراه داشته و از سالم بودن سیستم برف‌پاک‌کن و بخاری خودروی خود نیز اطمینان حاصل کنند. همچنین رانندگان باید زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و در همین راستا نیز از رانندگی با سرعت غیرمجاز و سبقت پرهیز کنند.

محمودی ادامه داد:‌ شهروندان نیز باید از کوهنوردی و حضور در ارتفاعات این استان‌ها پرهیز کنند. در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توقف نکنند و هنگام وزش باد نیز ضمن پرهیز از تردد غیرضروری از حضور در کنار سازه‌های غیرایمن و اشیایی که احتمال سقوط آنان وجود دارد، پرهیز کنند.

انتهای پیام