اخبار فرهنگی

اولین فراخوان ملی شعر تخت فولاد منتشر شد

خبر فوری/اصفهان اولین دوره فراخوان ملی شعر تخت فولاد با محورهای جایگاه تاریخی و هنری تخت فولاد، تخت فولاد در آینه اصفهان، مشاهیر و رجال تخت فولاد، مشاهیر زن در تخت فولاد و شعرای مدفون در تخت فولاد، خردادماه سال جاری و همزمان با گرامیداشت روز تخت فولاد برگزار می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد ضمن اعلام این خبر به خبر فوری گفت: تخت فولاد دارای ظرفیت‌های فراوان معنوی، زیارتگاهی، گردشگری، هنری و تاریخی است و قطعاً به‌منظور برجسته‌سازی این ظرفیت‌ها بهره‌گیری از ابزار هنر مؤثر خواهد بود.

ابراهیم عمرانی با تأکید بر شعر به‌عنوان یکی از قالب‌های هنری، افزود: شعر به‌عنوان یکی از ابزارهای اثربخش در معرفی و تبیین ظرفیت‌های تخت فولاد نقش‌آفرین است؛ ازاین‌رو برگزاری فراخوان ملی شعر با محوریت تخت فولاد فرصت ارزشمندی است تا با استفاده از نبوغ، نوآوری و خلاقیت شاعران و علاقه‌مندان حوزه شعر؛ ظرفیت‌های تخت فولاد بیشتر نمایان و در معرفی این گنجینه عظیم امکان بهتری فراهم شود. 

او بیان کرد: فراخوان ملی شعر تخت فولاد به‌منظور بهره‌مندی از توانایی شاعران ملی و علاقه‌مندان حوزه شعر و تولید آثار فاخر جهت معرفی این سرزمین مقدس منتشرشده که هدف از این فراخوان تولید آثار فاخر شعری در موضوع تخت فولاد است. 

عمرانی ادامه داد: جایگاه تاریخی و هنری تخت فولاد، تخت فولاد در آینه اصفهان، مشاهیر و رجال تخت فولاد، مشاهیر زن در تخت فولاد و شعرای مدفون در تخت فولاد، به‌عنوان محورهای اولین فراخوان ملی شعر تخت فولاد در نظر گرفته‌شده است. همچنین آثار در همه قالب‌های شعری پذیرفته می‌شود و محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان نیز وجود ندارد.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد یادآوری کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این فراخوان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۲۱ خردادماه ۱۴۰۲ به نشانی اصفهان، چهارراه دهش، مجموعه تخت فولاد ارسال کرده و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۶ تماس بگیرند. آیین معرفی آثار برگزیده هم‌زمان با روز نکوداشت تخت فولاد در ۲۶ خرداد و هم‌زمان با ثبت ملی این سرزمین مقدس برگزار خواهد شد.

اولین فراخوان ملی شعر تخت فولاد منتشر شد

انتهای پیام