اخبار جامعه

زمان احتمالی پرواز حج اعلام شد

پس از اتمام مطالعات انجام شده توسط زائران زیر 60 سال در بیشتر مناطق کشور ، سازمان حج و زائران اعلام کرده است: در صورت برقراری حج ، اولین پرواز زائران به ایران به عربستان سعودی در تاریخ 26 ژوئیه انجام می شود.

به گزارش خبر فوری ، سازمان حج و زائران تحقیق و تفحص از زائران زیر 60 سال را آغاز کرده است که عربستان سعودی حج تماج را با وضعیت سنی انجام خواهد داد. زائران زیر 60 سال حج را در بیشتر مناطق کشور به اتمام رسانده اند.

عربستان سعودی زمانی در سال 2014 ، هنگامی که نوعی از کورو ویروس گسترش یافت ، یک الزام حاج سنی را به حج تحمیل کرد. دولت عربستان سعودی اعلام كرده است كه ویزای حج و عمره را برای افراد بالای 60 سال به دلیل ترك مجدد كروناك صادر نمی كند. عربستان سعودی هنوز 99 تصمیم درباره حج صادر نکرده است.

تعداد زائران زیر 60 سال هنوز مشخص نیست. سازمان حج و زائران هنوز درباره وضعیت زائران بالای 60 سال ثبت نام شده در کاروانها اظهار نظری نکرده است. سهمیه حج ایران 87،500 تعیین شده است ، اکبر رضایی ، معاون سازمان حج و زیارت ادارات حج و عمره ، گفت: “اگر مراسم حج جشن گرفته شود ، اولین پرواز حجاج به مدینه در تاریخ 26 ژوئیه انجام می شود.”

دکتر سید علی مرعشی ، رئیس مرکز پزشکی حج و زائران انجمن ماه قرمز گفت: در چندین نوبت پزشکان برای معاینه زائران در شورای برنامه ریزی و هماهنگی سازمان حج و زائران وجود داشته اند.

علی رضا رشیدیان حج و رئیس سازمان زائران همچنین به شیوع تاج ویروس در خوزستان اشاره کرد و گفت: معاینات پزشکی برای زائران در استان یک هفته به تعویق افتاده است تا به خواست خداوند بهتر شود.

وی با هشدار اینکه عربستان سعودی همچنان از نظر عدم اطمینان به دنبال حج است ، افزود: تولید مسکن ، حمل و نقل و محتوای مواد غذایی به بخش آموزش داده شده و کلاس های آنلاین به مدیران ، کاروان ها و زائران ابلاغ می شود. .

غلامرضا رضایی ، نماینده سازمان حج و زیارت در عربستان سعودی نیز گزارشی از آسیب شناسی منا ارائه داد ، که توسط رئیس حجاج ایرانی تأکید شده است: وجود دارد.

به گفته مرکز اطلاعات حج ، گجبان میرزایی ، معاون توسعه مدیریت و مدیریت منابع حج نیز در مورد وضعیت سپرده گذاران حج در بانکهای ملی و ملی گفت: “سازمان حج همواره سعی کرده است با این دو بانک مشورت کند”. از سود سپرده های سپرده ، هزینه های زائران را کاهش دهید.

نماینده حج و امور عالی امور زیارت با استناد به افزایش قیمت ارز زیارتی ، تأکید کرد: “با یادگیری و کار کردن به عنوان کارشناسان ، مسئولان این دو بانک باید با روشی مشورت کرده و به گونه ای عمل کنند که به نفع زائر باشد.”

انتهای پیام