اخبار ورزشی

پول پاداش بانوان تیم ملی فوتسال چه شد و کجا رفت؟/ پاداش برای مترجم‌ها، وعده برای قهرمانان

طبق این گزارش شفافدومین دوره مسابقات تیم ملی فوتبال بانوان ایران در 12 مه 1997 برگزار شد. به دلیل دومین دوره مسابقات این قهرمانان ، فدراسیون فوتبال به آنها قول 22 میلیون پاداش داد که پس از 760 روز در مسابقات خود (بیش از دو سال) نیز پرداخت نمی شود.

فدراسیون فوتبال با استناد به مشکلات مالی بارها و بارها از پرداخت کوپن خودداری کرده است. این راز نیست که فوتبال و به ویژه فدراسیون دارای مشکلات اقتصادی زیادی است ، اما آیا مشکل پرداخت جایزه برای زنانی که افتخار ایجاد کرده اند وجود دارد؟ چگونه فدراسیون می تواند از پرداخت پاداش ناچیز به بانوان جلوگیری کند ، اما در این مدت مخارج شگفت انگیزی را انجام داده است و پاسخ روشنی ندارد.

جالب اینجاست که فدراسیون فوتبال در مسابقات قهرمانی تیم های فوتبال بانوان آسیا ، که توسط وزارت ورزش نیز تأمین می شود ، جوایزی را دریافت نمی کند. ژاله فرامرزیان ، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان ، در تاریخ 29 ژوئن 1997 ، 17 روز قبل از پیروزی تیم ملی فوتبال بانوان در این مسابقات اظهار داشت: “اگرچه این مسابقات در سال 1997 برگزار شد.” این جایزه برای این قهرمانان از جمله دیگران به خاطر سخت کوشی و فوتبالشان. این به فدراسیون تحویل داده شده است. ”

در آن تاریخ ، فدراسیون در مسابقات جهانی 2018 روسیه در روسیه و در تمرین دانش آموزان کارلوس کی‌روش شرکت کرد. مطمئناً رئیس جمهور ، دبیر کل ، خزانه دار و همه مقامات در جام جهانی شرکت کردند ، اما آیا پس از بازگشت تیم ملی به روسیه در حالی که فدراسیون بودجه به وزارت ورزش و جوانان پرداخت می کرد ، آیا نباید کمک هزینه زنان پرداخت شود؟ آن را برداشت کنید و مشخص نیست این پول چقدر بوده است. این پول همچنین می تواند به عنوان ابهام مالی فدراسیون فوتبال دیده شود ، جایی که تضادهای فدراسیون فوتبال و خزانه دار مهدی تاج در مورد برنده جام جهانی ابهامات را تأیید می کند.

داستان جایزه بانوان هنوز برطرف نشده است و عصبانیت بازیکنان تیم در یک مقطع و عدم حضور ارتش هیچ فایده ای جز قول مهدی تاج نداشته است. وقتی رئیس فدراسیون فوتبال در اردوی تیمی شرکت کرد و دستور پیگیری داد ، این زن تا پایان رئیس جمهور مبلغی پرداخت نکرد. در همین حال ، تاج قول داد که همچنان که مقام رسمی فدراسیون بود ، ادامه یابد و سؤال این است: این جایزه باید کجا برود؟

جالب اینجاست که لیلا صوفیا زاده ، نایب رئیس فدراسیون فوتبال بانوان ، دو سال است که پیگیر این موضوع است ، همچنین از این شکایت شکایت کرد و گفت این مسئولیت رئیس فدراسیون و کمیته امور مالی است ، اما آیا بهتر نیست این موضوع را پیگیری کنید؟ خریدید که حقوق قهرمانان را از دست ندهید؟ صوفیا زاده گفت: “دو سال بعد ، کمیته مالی IOC پرداخت تیم ملی فوتسال را در اولویت قرار داده است.” “اگر وزارت ورزش در سالهای گذشته اعتبار فدراسیون را پرداخت می کرد ، پاداش دیگران بود.” “تیم های ملی نیز هزینه آن را پرداخت کردند.”

چگونه معاون رئیس فدراسیون زنان وقتی از طرف وزارت ورزش اعلام می کند که اوراق قرضه زن به حساب فدراسیون منتقل شده است ، چنین ادعایی را از طرف کمیته امور مالی مطرح می کند؟ آیا او نایب رئیس فدراسیون و رئیس کمیته بانوان نخواهد بود؟ اگر ادعای کمیسیون حقوقی صحیح باشد ، بدین معنی است که این پول توسط وزارت ورزش پرداخت نشده است و فدراسیون در آن زمان با ادعاهای فراملی ها پاسخ نداده است یا اینکه این پول برای چیز دیگری هزینه شده است.

جالب اینجاست که سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: مدتی قبل زنان منتظر دریافت مطالبات فیفا برای پرداخت جایزه 22 میلیون تومانی بودند! این یک چیز عجیب است که باید در مورد آن فکر کنید.

این یک واقعیت تلخ است که به مترجم تیم ملی مردان 19 هزار یورو یا 380 میلیون تومان تعلق گرفته است که تقریباً همان مبلغ جایزه کل تیم فوتسال بانوان آسیا است ، اما بعد از گذشت دو سال ، قهرمان بانوان هنوز حق دریافت نکرده است. این جایی است که بازیکنان زن حق دارند درباره تبعیض و اعتراض صحبت کنند. اگر آنها بعد از مسابقات 22 میلیون پیروز شوند ، می توانستند حداقل یک اتومبیل پراید بخرند ، اما اگر هم اکنون پول دریافت کنند ، ماشین با آن 4 نفر پاداش می گیرد.