نحوه پیگیری برگشت ارزهای صادراتی اعلام شد

نحوه پیگیری برگشت ارزهای صادراتی اعلام شد

در بیانیه ای ، بانک مرکزی اعلام کرد که چگونه درآمد صادرات باید در چرخه اقتصادی کشور ادامه یابد.

به گزارش خبر فوری ، این بانک با توجه به سیاستهای ارزی کشور و تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی و تصویب کمیته ماده 2 مصوب این شورا ، اقدامات لازم را برای مدیریت و تنظیم بازار ارز انجام داده است. در این رابطه ذکر چند نکته مهم است:

1. مطابق ماده 1 قطعنامه های چهاردهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی ، عدم بازگشت ارز خارجی به بانک مرکزی برای تشخیص و ابلاغ به دستگاه قضایی ، قاچاق ارز محسوب می شود و تخلفات باید با قضاوت برخورد شود. در این رابطه شرکت های تولیدی و دارویی 250 صادرکننده نبودند و بازگشت ارز به چرخه اقتصادی کشور در دادگاه لحاظ نشده است.

2. از زمان اعلام دوره بازگشت ارز صادراتی در پایان تیرماه ، اطلاعات و آمار مربوط به بازپرداخت صادرات از صادرات 1391.4.41 پردازش و تهیه شده است که برای درج در بسته سیاست گذاری به دستگاههای اجرایی و نهادهای نظارتی ارسال می شود. تصویب شده در تاریخ کمیسیون در ماده 2 فوق ، اقدامات مطلوب یا مجازاتی علیه آنها انجام می شود. طبق آمار فوق ، بسیاری از صادرکنندگان دیگر که علی رغم اعلامیه های مکرر ارز خود را پس نداده اند نیز به دادگاه ارسال می شوند.

3. لازم به ذکر است که صادرکنندگان باید با توجه به نسبت های اعلام شده ارزهای تبلیغاتی و اسکناس ها ، ارز حاصل از صادرات خود را در بسته بازده جدید ارز برگردانند.

انتهای پیام