اقتصادی

رویدادی که با ارائه مجری ربات آغاز شد و با معرفی برترین‌های اینوتکس پیچ پایان یافت

در همان زمان با اعتدال ربات اجتماعی آرش از دانشگاه صنعتی Shape آغاز شد و با ارائه گروه های اولیه به پایان رسید پایان نهمین نمایشگاه اینوتکس ، پوستر اینوتکس 1400 رونمایی شد.

به گزارش خبر فوری ، نمایشگاه Innotex 2020 با دستاورد محققان دانشگاه صنعتی شریف به سرپرستی ربات اجتماعی آرش آغاز شد.

Inotexpitch یکی از بخش های رقابتی نمایشگاه اینوتکس است ، سومین دوره آن سال گذشته است که در مرحله اول پروژه های استارتاپ به صورت آنلاین داوری شده و استارتاپ های منتخب را برای رقابت در بین مردم دعوت می کنند.

در استانهای (سیستان و بوستانستان ، آذربایجان غربی ، اصفهان ، خوزستان ، مازندران و تهران) که در این مرحله از مسابقات برگزار می شود ، تیم های اولیه آموزش داده شدند تا بدانند چگونه می توانند به سرمایه گذار معرفی کرده و سپس ایده یا محصول را به سرمایه گذاران محلی ارائه دهند. آنها خودشان هزینه کردند.

از تیم های منتخب مرحله دوم دعوت شد تا در نمایشگاه اینوتکس 2020 شرکت کنند و همچنین برای شرکت در رقابت های نیمه نهایی و نهایی.

در مرحله فینال که امروز برگزار شد ، 12 تیم برتر این رقابت ایده های خود را به مدت 5 دقیقه ارائه دادند و به مدت 5 دقیقه به سؤالات داوران پاسخ دادند ، اما در این مرحله یکی از استارتاپ ها از شرکت در این مرحله خودداری کرد. پدر

بنابراین ، در این رویداد 11 گروه ایده های خود را ارائه دادند که عبارتند از:

چشم تنبل را با واقعیت مجازی از بین ببرید

یکی از محققان پروژه های ارائه شده ، آریا سلطانی ، در مورد چالش های درمان چشم تنبلی گفت: “برای این کار ، ما نرم افزاری را مبتنی بر واقعیت مجازی معرفی کرده ایم که می توانیم برای درمان کودکان استفاده کنیم.”

به گفته وی ، در این طرح عینک سه بعدی طراحی شده است و برای این کار با استفاده از نرم افزار طراحی شده ، کودک هر روز یک ساعت از این لیوان ها استفاده می کند.

سلطانی خاطرنشان کرد: یک کارآزمایی بالینی مربوط به این محصول به مدت 8 ماه در کلینیک چشم پزشکی انجام شد و نتایج نشان داد که این لیوان ها به مدت 3 تا 5 روز و هر ساعت به مدت یک ساعت در چشم کودک قرار می گیرند. مدت زمان تنبلی کودکان تحت درمان قرار گرفت.

این محقق گزارش داد که این محصول در یک ژورنال آمریکایی منتشر شده است و خاطرنشان کرد: این محصول صادر شده است.

سیستم فروش صنایع دستی بلوچی

مینا شیرانی ، یکی از محققان پروژه راه اندازی سامانه دستیابی و بازاریابی صنایع دستی در استان های سیستان و بلوچستان ، اظهار داشت: هدف از راه اندازی این سایت ایجاد اشتغال و بازاریابی زنان در مراکز خرید صنایع دستی و محلات است.

وی ادامه داد: در این روش علاوه بر ایجاد شغل برای ساکنان مناطق خصوصی ، کار منظم در بازار عرضه می شود و به بازار نزدیک تر می شود.

تمیز کردن مدرن با نانومواد

فرهاد الیاسی ، یکی از محققان یک شرکت فناوری ، با اشاره به از دست رفتن آب در 270 لیتر آب برای شستشوی خودروها در هر شستشو اظهار داشت: “علاوه بر این ، ماشین با آب پر فشار شستشو می شود و این باعث آسیب زیادی به بدن می شود.” اگر

وی ادامه داد: برای حل این مشکلات ، ما با استفاده از روش مهندسی معکوس شروع به ایجاد نانومواد برای تمیز کردن کردیم. این ماده بدون شستشو مورد نیاز بود.

ارائه مطالب به مسافران

یک تیم اولیه از محققان محتوا از جمله فیلم های گروهی و انفرادی ، موسیقی و غیره را ارائه داده اند تا سفر خود را بر روی سکوی سخت افزار و نرم افزار خلاصه کنند.

سکوی Wi-Fi در اتوبوس ها ، قطارها و هواپیماها برای مسافران قابل دسترسی خواهد بود.

در مرحله اول ، محققان 20 واحد و در مرحله دوم ، 200 واحد از این سیستم را به بازارهای هدف فروختند.

نرم افزاری برای کنترل زندگی افراد شیرین

تغذیه ، ورزش و ورزش ، داروها ، آزمایش خون و طنز برخی از مواردی است که بر زندگی افراد مبتلا به دیابت نوع A تأثیر می گذارد. آنها آلوده هستند.

این نرم افزار علاوه بر اندازه گیری قند خون بالا و پایین ، راه حل هایی را ارائه می دهد و با این وجود یادآوری دارو از طریق این نرم افزار امکان پذیر است.

ساخت دستگاه ترمیم مو برای بیماران سرطانی

حسین پالیزی ، مدیر اجرایی شرکت فناوری مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ، با اشاره به اینکه اشاره به تولید وسیله ای به نام “ضد آلوپسی” دارد ، اظهار داشت: این وسیله برای درمان ریزش مو در افرادی که تحت شیمی درمانی قرار دارند ، استفاده می شود. می توان از نظر درمانی استفاده کرد.

وی ادامه داد: “نتایج آزمایشات نشان داد كه 80٪ ریزش مو در بیمارانی كه داروهایی مانند ‘aprobicin’ ، ‘doxorubicin’ و ‘مالیات دهنده سیكلوفسفات’ دریافت می كنند ، درمان می شود.

الیاسی خاطرنشان کرد: این وسیله دارای آبشار است که روی سر قرار می گیرد و جریان خون به رگ های پوستی را کاهش می دهد ، بنابراین داروهای کمتری به فولیکول مو می رسد ، بنابراین فولیکول مو مقدار کمی از سموم را جذب می کند و در دماهای پایین باعث کاهش اثرات سمی دارو و آنها از آسیب بیشتر در فولیکول ها جلوگیری می کنند.

برای کاهش تلفات محصولات باغی روی

تیمی از محققان دانشگاه ارومیه با هدف کاهش ضایعات حاصل از محصولات باغی ، پوشش این نوع محصول را تهیه کردند که این امر باعث افزایش صادرات محصولات باغی می شود.

طبق آمار ، بین 30 تا 50 درصد محصولات باغی بعد از برداشت محصول ، سردخانه های موجود راندمان لازم را ندارند. اما پوشش ارائه شده توسط این محققان از خراب شدن محصولات بدون آسیب رساندن به بدن جلوگیری می کند.

راه حلی برای چالش جمع آوری محصولات سنتی

با هدف ارائه محصولات دست ساز در بسته بندی ، تیم استارتاپ سیستمی را راه اندازی کرد که به شما امکان می دهد محصولات سنتی دست ساز را بصورت آنلاین به بازار عرضه کنید.

کاغذهای گیاهی

به دلیل قطع درختان تولید کننده کاغذ و رهاسازی کاغذ به محیط زیست ، آلودگی بیولوژیکی توسط یک شرکت فناوری مستقر در پارک تحقیقات علوم اصفهان ایجاد شده است که با استفاده از موادی که به خاک نفوذ می کنند ، مقالات رویشی از زباله های کشاورزی تولید می کند. مواد مغذی موجود در آن گیاه را رشد می دهد.

از این نوع کاغذ می توان در بسته بندی استفاده کرد که باعث می شود گیاه پس از رها شدن محیط رشد پیدا کند.

علاوه بر این ، کارتهای قابل تخریب که بذر رشد می کنند وارد خاک شدند.

امکان ساخت توده های میکروبی صنعتی

پیام غیاسی ، محقق ایرانی ساکن خارج از کشور گفت: “همه انواع میکروبها بد نیستند ، اما آنها می توانند آنزیمی را که مورد نیاز صنعت است تولید کنند.” بنابراین ، در یک فرایند ، میکروب های مورد نظر تبدیل به میکروب های خوبی می شوند.

مجری طرح تبدیل میکروب ها به میکروب های خوب ، هزینه و زمان زیادی را هزینه کرد و گفت: “در این فرایند ، محققان مجبورند میکروب ها را یک به یک مطالعه کنند و این احتمال وجود دارد که حجم زیادی به موازات آن انجام شود. ارزیابی بالایی انجام شده است

غیاثی تأکید کرد: در این مطالعات براساس روشهای سخت افزاری و نرم افزاری ، ما طی 7 روز روشی را ارائه کردیم که می توانیم فرآیندهای لازم را برای 100000 میکروب انجام دهیم تا این میکروارگانیسم ها به میکروبهایی تبدیل شوند که قابل استفاده در صنعت هستند. .

به گفته وی ، تأیید صحت این وسیله با مشارکت نهادهای مختلف اروپایی انجام شده است.

تولید پاک کننده های زیستی

نادیا محرابی ، مدیر پروژه با اشاره به چالش شوینده های موجود در بازار گفت: این مواد شوینده نه تنها به سیستم تنفسی آسیب نمی رسانند بلکه باعث آسیب به محیط می شوند.

و وی افزود: برای این کار ، ما مواد شوینده بر پایه آب ، نانومواد و مواد گیاهی را برای تمیز کردن کلیه سطوح فلزی و غیره تولید کردیم.

ارائه بهترین ها

در پایان رویداد اینوتکس 2020 ، سه تیم اصلی در رقابت اینوتکس پیچ به شرح زیر اعلام شدند:

تیم اول Sai Club “راهی برای درمان چشمهای تنبل به کودکان ارائه می دهد”

گروه دوم “ضد آلوپسی ؛ وسیله ای برای بهبود موهای بیماران سرطانی که از شیمی درمانی رنج می برند” است

به تیم های گروه اول به ترتیب 8 میلیون تومان ، 5 میلیون تومان و 3 میلیون تومان اهدا شد.

گروه سوم سوشن؛ سیستم فروش صنایع دستی بلوچی

و همچنین تیم IDIA؛ تهیه یک نرم افزار برای کنترل بیماران مبتلا به دیابت نوع A به عنوان اولین راهکار در نظرسنجی افکار عمومی مورد ستایش قرار گرفت.

در این رویداد از پوستر اینوتکس 1400 نیز رونمایی شد.

انتهای پیام