اخبار جامعه

آلوده ترین «مهرماه» در پنج سال اخیر

طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، اولین ماه پاییز 99 امین آلوده ترین آنلاین پنج سال گذشته بود.

به گزارش خبر فوری ، در اکتبر امسال ، کیفیت هوا در تهران به مدت 21 روز در شرایط قابل قبول باقی ماند و به مدت 9 روز در گروه های حساس ناسالم ، غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون افزایش یافت. در حالی که هوای تهران طی یک ماه گذشته به مدت 9 روز آلوده شده است ، تجزیه و تحلیل آماری که توسط شرکت کنترل کیفیت هوا انجام شده است نشان می دهد که ماه اول پاییز 99مین آنلاین و موم آلوده در پنج سال گذشته است.

بر این اساس ، در اکتبر سال گذشته ، تهران 27 روز هوای قابل قبولی تنفس کرد. طی سه روز ، کیفیت هوا برای مواد حساسیت زا نیز سالم نبود ، زیرا غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بود.

طبق آخرین لیست نشریات تهران ، 60 درصد تعداد منابع سیار مانند تاکسی ، اتومبیل شخصی ، اتوبوس و … در تولید ذرات معلق است که اتومبیل های دیزلی مهمترین نقش آنها را دارند. ذرات یکی از خطرناک ترین آلاینده های هوا هستند و می توانند بیماری قلبی و ریوی را بدتر کنند و در طولانی مدت باعث ایجاد قلب و آسم شوند.

داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می دهد که در سپتامبر 1997 کیفیت هوا به دلیل افزایش غلظت ذرات معلق در وضعیت نامناسبی قرار نگرفته است. در آن دوره ، 30 روز هوای مطلوب در تهران وجود داشت که شامل 28 روز هوای قابل قبول و دو روز هوای پاک است.

بنابراین ، در اولین ماه پاییز 96 ، مردم تهران 30 روز هوای خوب ، 29 روز کیفیت هوا در شرایط قابل قبول باقی ماندند و یک روز پاک بود. طی ماه اکتبر 1995 ، کیفیت هوای تهران 28 روز قابل قبول و دو روز سالم توسط گروههای حساس بود.

در اکتبر امسال ، کیفیت هوای تهران در مقایسه با پنج سال گذشته در وضعیت مطلوبی نبود و امسال علاوه بر اثرات سوverse بر سلامتی ، آلودگی هوا شیوع بیماری کووید 19 را افزایش می دهد. وزارت بهداشت در مورد خطر بیماری عروق ویروس کرونا قلب در شهرهایی که هوای آنها قبلا آلوده است هشدار داد. بنابراین ، نیاز به اقدامات برای کنترل آلودگی هوا دو برابر شده است.

وزارت بهداشت همچنین توصیه کرده است که بهتر است در روزهای آلوده حتی الامکان از خانه خارج نشوید. افراد مسن ، کودکان و بیماران مزمن ، خصوصاً مبتلایان به بیماری های قلبی و ریوی ، باید از ترک خانه های خود در روزهایی که ممکن است آلوده باشند ، خودداری کنند. این افراد همچنین سعی می کنند در کمترین زمان ممکن این کار را انجام دهند و اگر مجبور به ترک خانه شوند سریعتر به خانه برمی گردند. همه باید از انجام فعالیتها و ورزشهایی که باعث افزایش میانگین تنفس هوای آلوده می شوند خودداری کنند و هنگام خروج از خانه حتما از ماسک استفاده کنند. سایر توصیه ها برای روزهای آلوده به وزارت بهداشت ، استفاده از میوه ها ، سبزیجات و کاهش مصرف فست فود و افزایش مصرف مایعات است.

انتهای پیام