اقتصادی

حباب سکه به ۹۰۰ هزار تومان رسید

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ، علیرغم اینکه قیمت طلا در بازارهای جهانی در هفته گذشته حدود 17 دلار افزایش یافته است ، به دلیل افتتاح کانال های عرضه ارز و افت قیمت های محلی ، سکه و طلا نیز کاهش یافته است. حباب سکه را به 900 هزار تومان کاهش داده است. در حالی که حباب سکه به دو میلیون مقبره رسید.

مسعود یزدانی هفته گذشته در گفت وگو با خبر فوری ، در مورد وضعیت بازار ارز داخلی و طلا اظهار داشت: طی هفته گذشته بحث هایی درباره آزادسازی دلار وجود داشت و در سراسر کشور گسترش یافت ، تأثیر بسیار خوبی داشت. با پیشرفت این روند ، اوضاع بسیار بهتر خواهد شد. اگرچه اونس جهانی در این هفته حدود 17 دلار افزایش یافته است ، قیمت ارز و طلا در این کشور روند نزولی داشته است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تأکید کرد: اما آنچه اکنون اتفاق می افتد حداکثر فشار تا انتخابات آمریکا است. با این حال ، طبیعی است که با توجه به اینکه ایالات متحده به هر دری می زند ، ایران را برای ورود به مذاکره تحت فشار قرار دهد. بنابراین ، به نظر می رسد که اوج جنگ در خشکی ، هوا ، دریا و … فشار بر دولت و ملت ایران است.

وی پیش بینی کرد: اما وضعیت اقتصادی کشور و وضعیت روستاها قطعاً طی 10-12 روز آینده بهبود می یابد. آنچه مشخص است این است که مردم تمایلی به خرید سکه ، طلا ، دلار و … ندارند زیرا می خواهند با تقاضای زیاد وضعیت بازار را بی ثبات کنند. من به جرأت ادعا می کنم آنچه در این دوره آشفته بازار داخلی بوده است ، عمدتاً به علت عوامل و منابع خارجی است و بخشی از آن به عوامل داخلی برمی گردد ، برخی از آنها ، آگاهانه یا ناآگاهانه ، با بحث در مورد حدس و گمان “آب را به آسیاب دشمن می اندازند”. ؛ اما از منظر تجارت ، بازار نامتعادل وجود ندارد.

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ، بهتر است مردم اکنون بیشتر مراقب باشند و وارد این موج ها نشوند. ما خوش بین هستیم که در 12 روز آینده وضعیت بهتر خواهد شد. خواسته یا ناخواسته ، انتخابات ایالات متحده نه تنها ایران بلکه کل جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. از آنجا که اوضاع در ایالات متحده به این ترتیب است ، تصمیمات کاملاً شخصی و براساس نظر یک شخص گرفته می شود و هیچ اثری از سیاست خارجی وجود ندارد.

یزدانی روز گذشته (پنجشنبه) درباره آخرین قیمت معاملات در بازار و تغییرات آن نسبت به اولین روز معاملات هفته (یکشنبه) گفت: در ابتدای هفته (یکشنبه) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید 16 میلیون و 300 هزار تومان به تومان ، یک میلیون در آخر هفته و 320 هزار تومان به 14 میلیون و 980 هزار تومان سقوط کرد. سکه تمام طرح قدیمی نیز از 15 میلیون و 300 هزار گوجه به 13 میلیون و 800 هزار گوجه به 1.5 میلیون گوجه کاهش یافت. امروز هر سکه تازه طراحی شده حاوی 900 هزار تومان حباب است.

این مقام اتحادیه اعلام کرد که تا پایان هفته قیمت هر قطعه سکه میانه هفت میلیون و 750 هزار تومان ، ربع پنج میلیون و 200 هزار تومان و سکه هر میلیون دو میلیون و 700 هزار تومان به ترتیب یک میلیون و 50 توما بود. نصف سکه هزار تومان ، 800 هزار تن ربع سکه و 400 هزار سکه تاما نسبت به ابتدای هفته افت قیمت داشته اند. (یکشنبه اولین روزی بود که با نیم سکه به ارزش هشت میلیون و 800 هزار تن ، یک چهارم سکه شش میلیون تن و یک گرم سکه به ارزش سه میلیون و 100 هزار تن به بازار عرضه شد).

وی افزود: همچنین در پایان هفته هر اونس طلا با 500 هزار تومان کاهش به 5 میلیون و 862 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز با کاهش 115 هزار و 400 تومانی نسبت به ابتدای هفته ، به یک میلیون و 353 هزار و 200 تومان رسید. بودن؛ در ابتدای هفته قیمت هر اونس طلا به ترتیب شش میلیون و 362 هزار تومان و هر گرم 18 عیار طلا یک میلیون و 468 هزار و 600 تومان بود. همانطور که گفتم ، نرخ نهایی اونس جهانی حدود 17 دلار است که از ابتدای هفته 1917 دلار و چهار سنت افزایش دارد.

انتهای پیام