اخبار جامعه

اوراق مشارکت مترو در سیاه چاله سیستم بانکی و بیمه ای

صدور کوپن مشارکت یکی از راهکارهای کمک به توسعه زیرساخت ها است و در سال های اخیر دولت به شهرداری ها اجازه داده است برای حمایت از حمل و نقل عمومی کوپن مشارکت ، از 50٪ ، صادر کنند. این اوراق توسط خود دولت تضمین می شود. به طور معمول ، صدور کوپن مشارکت مورد استقبال شهرداری ها از جمله شورای شهر تهران برای توسعه حمل و نقل عمومی قرار گرفته است و در سال های اخیر استفاده از این قابلیت مهم در دستور کار مدیران شهری قرار گرفته است.

به گزارش خبر فوری ، اما در دو سال گذشته و پس از انتشار اوراق مشارکت شورای شهر تهران ، مشکلاتی در زمینه نقدینگی وجود دارد ، زیرا بانک ها اسناد صادر شده توسط شهرداری را نمی پذیرند ، اکنون شاهد شاهد واقعه شهرداری و بانک آینده برای جمع آوری پول برای فروش اوراق هستیم. مشارکت در سال 1997 ، این بار ماجرای کمبود نقدینگی فیش های شرکت در مترو به شهرداری و بانک رفاه برای تغییر زمین رفته است و دوباره همان ماجرای مکرر در مورد عدم تصویب اسناد شهرداری مطرح می شود.

شهر تهران یک م veryسسه بسیار بزرگ با صدها میلیون گردش مالی است ، اما در سال های اخیر این شرکت بزرگ اقتصادی به دلیل حجم زیادی از بدهی های مختلف در سیستم بانکی شناخته نشده است ، که بانک ها را مجبور به تماس مالی با شهر تهران کرده است. “ناخن ها را محکم” کنید تا بعداً بدهی آنها جلوگیری شود ، که منجر به طولانی شدن روند نقدینگی پول اوراق می شود. مشکل این است که شورا اغلب نتوانسته است ایستگاه های مجاز مترو را تکمیل و راه اندازی کند. اگر مسئولان مترو معتقدند که شهرداری “املاک بانک دوست” ندارد رئیس سازمان املاک و مستغلات در شهرداری تهران از نظر وی ، سوالات بیمه علاوه بر مشکل پذیرش وثیقه ، مشکلاتی در املاک وام مسکن شهرداری ایجاد کرده است.

محمد نادر محمدزاده در مصاحبه با خبر فوری ، وی در خصوص مشکلات جمع آوری بن های مشارکت مترو گفت: شهرداری تهران در زمینه دریافت بن های مشارکت دو مشکل اصلی دارد که یکی مربوط به سیستم بانکی و دیگری مربوط به سازمان تأمین اجتماعی است که ضروری است. برای حل هر دو مشکل ، مقامات باید آنها را در سطح کلان حل کنند.

وی گفت: “متأسفانه ، بانك ها شهرداری تهران را به عنوان یك شخص حقوقی عادی در نظر می گیرند و نه م institutionسسه مالی ویژه ای در مورد اوراق قرضه.” “بانک ها مقررات خاصی برای پرداخت وام به اشخاص حقوقی دارند.” چندین معیار برای فعالیت های تجاری از جمله امکان تصفیه مورد بررسی قرار گرفته است و اکنون بانک ها می خواهند شهرداری تهران با هویت مالی را به عنوان دولت در چارچوب معیارهای شرکت های حقوقی در نظر بگیرند. در حالی که شهرداری ها به دلیل نوع رابطه و سطح خدماتی که ارائه می دهند دارای اعتبار اعتباری منحصر به فردی هستند و شرایط اجرای آن پایدار است و قابل حذف نیست.

محمدزاده با تأکید بر اینکه بانک ها بسیاری از املاک با ارزش شهرداری را قبول نمی کنند زیرا در معیارهای آنها نیست ، اظهار داشت: املاک شهرداری بعضی اوقات به دلیل نوع کاربری یا پایان کار ، مطابق با آیین نامه داخلی پرداخت به بانک ها است. هیچ تسهیلاتی وجود ندارد ، اما خود شهرداری مرجعی برای اعلام استفاده و ارائه کار نهایی است و بانک می تواند تسهیلاتی را در این زمینه ارائه دهد.

وی با بیان اینکه روابط اداری بین شهر و بانکها خوب است ، اما می گوید که در پرداخت تسهیلات مشکلاتی وجود دارد ، تأکید کرد: بانکها باید تهران را به عنوان یک شخص حقوقی خاص بپذیرند که قابل حذف یا انحلال نیست و شهر تضمین می کند مانند دولت است و مناسب خواهد بود.

رئیس سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران اضافه کرد: موضوع دوم در مورد نقدینگی اوراق مشارکت ، مدت زمانی است که برای استعلام بیمه تأمین اجتماعی مصرف می شود ، بنابراین شورا گاه دارایی های اداری را برای رهن به بانک ها ارائه می دهد که در این زمینه ضروری است. برای دریافت سوالات بیمه تأمین اجتماعی ، اما متأسفانه می بینیم که سوالات باید قبل از آنکه بدهی به املاک مورد بحث نباشد و گره مشکلات را برطرف کند ، باید حسابهای قبلی بین شورا و بیمه را تسویه یا تعیین کند. چند دهه پیش این کار درستی نبود.

وی در پاسخ به این س thatال که ممکن است شهرت شهرداری در پرداخت بدهی های بانکی دلیل این ریاضت ها باشد ، ادامه می دهد: ما اعلام کردیم که شهرداری تهران می تواند حساب را به عنوان وثیقه به بانک ها بدهد ، اما توجه داشته باشید که گردش مالی شهر تهران ، ماه تعلیق حساب شهرداری تعداد اوراق مشارکت را پوشش می دهد.

رئیس سازمان املاک و مستغلات شهر تهران افزود: همانطور که در مدیریت شهری سابق نیز مترو از امکانات مختلفی استفاده می کرد ، به عنوان مثال حساب های بانکی خود را ایمن می کرد و املاک و مستغلات را به هیچ وجه تضمین نمی کرد ، اما شهردار در نامه ای به بانک گزارش داد. وی گفت: حسابی را که می خواستند به عنوان وثیقه وام یا تسهیلات در اختیار داشته باشد و با همان نامه ، اوراق مشارکت به شورا پرداخت می شود. در هر صورت درست است که شهرداری تهران با سیستم بانکی بدهی دارد اما یادمان باشد که شهرداری ماهانه میلیاردها میلیارد پول دارد و ضمانت این مبلغ 750 میلیارد گوجه است. شهرداری یک ماه دیگر آنجا نیست.

وی می گوید برای رفع مشکلات لازم است مسئولان بانکی و سازمان تأمین اجتماعی برای رفع موانع این مشکل با شرایط و مشخصات شهرداری تهران برخورد کنند و ما آماده ارائه هر نوع همکاری برای حل مشکلات هستیم.

انتهای پیام