اقتصادی

وزیر راه و شهرسازی ۲۴ پروژه را در بندر چابهار افتتاح کرد

خبر فوری / سیستان و بلوچستان اجرای عملیاتی و افتتاح 24 پروژه دریایی و بندری با ایجاد فرصت های شغلی برای بیش از 1000 نیروی محلی با حضور وزیر راه و شهرسازی ، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل سازمان بندر و دریانوردی ، استاندار سیستان و بلوچستان آغاز شد. .

به گزارش خبر فوری ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاحیه اظهار داشت: 13 پروژه دریایی و بندری به ارزش 4133 کرور افتتاح و 11 پروژه عمرانی با 15944 کرور بررسی شد.

بهروز آقایی با بیان اینکه پروژه ترمینال کانتینری پروژه توسعه بندر شهید بهشتی 1727 میلیارد ریال اعتبار و تأمین برق و آبرسانی به این بندر 1425 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و اسکله های نصب سریع و پل دسترسی به بندر شهید بهشتی چابهار 300 میلیارد ریال جمع آوری شد . اعتبار ریالی نیز آغاز شد.

وی گفت: ساختمان خدمات اداری ، انبار چند منظوره ، پایانه کانتینر یخچال ، ساختمان جدید تعمیرگاه تجهیزات استراتژیک و 6 درب توزین و ورودی و خروجی طرح توسعه بندر شهید بهشتی ، تکمیل باغ ها و دیوارهای ساختمان عملیاتی و نصب 6 بوی و سیگنال پشتیبانی ناوبری و کانال دسترسی ، بازسازی دو قایق کشنده ، دیوار محیطی و ورودی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و قرارداد ساخت ، حمل و تحویل کشتی یگان حفاظت از دیگر پروژه های این بندر است.

مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان و دریای بالتیک افزود: عملیات اجرایی پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی با 9 میلیارد و 140 میلیون ریال ، ساخت 100 هزار تن سیلو در بندر شهید بهشتی با 3000 میلیون ریال ، بررسی 60 واحد مسکونی در بندر با 300 میلیون ریال و سوآ پروژه ساخت شبکه اطفا و آبیاری قطره ای فضای سبز در خوابگاههای مسکونی شهید بهشتی ، شهید کلانتری و بندر چابهار با وام 250 میلیارد ریالی آغاز شد.

وی اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی پروژه پوشش رادیویی کامل سیستم ساحلی سیستان و بلوچستان در منطقه دریایی A1 ، بررسی و خرید تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی و زیرساخت های ارتباطی در سال 1999 ، پروژه سیستم کنترل دسترسی برای بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری ، تهیه ، نصب و ارتباطات مخابراتی بازسازی عملیاتی ، تعمیرات اساسی و تعمیرات اساسی جرثقیل PPM10 و بخشی از پروژه ساخت کریدور لجستیکی از دیگر برنامه های سفر محمد اسلامیک به بندر چابهار است.

وزیر راه و شهرسازی یک پروژه حفاظت از ساحل برای احداث فاز 2 طرح توسعه ، راه سازی و تأسیسات زیربنایی زمین پشتیبانی ، تعمیرات اساسی سه انبار و لایروبی چاه و تکمیل دسترسی به کانال بندر شهید بهشتی در نظر گرفته است. و وی از تملک زمین ، ساخت برج برای کنترل ترافیک دریایی و پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار بازدید کرد.

انتهای پیام