اقتصادی

بهره برداری از ایستگاه راه آهن باباکمال در دهه فجر

خبر فوری / همدان معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری از ایستگاه قطار Babakmal Tuyserkan و این واقعیت که مسافران این قطار این مسیر را در دهه فجر امسال اعلام کرده اند ، خبر داد.

خیرالله خادمی عصر چهارشنبه ، سیزدهم آبان ماه در بازدید از ایستگاه قطار بابکمال تویسرکان اظهار داشت: کمبود منابع مالی و گزارش اعتبار دیررس دلیل اصلی تأخیر در انجام و تکمیل دو پروژه ایستگاه قطار بابا کمال و بستن جاده ها است. تویسرکان در کنگاور بوده است.

تویسرکان در بحث مسیر چهار مسیر به کنگاور گفت: در مجموع طول چهار مسیر در این محور 33 کیلومتر است که 15 کیلومتر آن تاسیس شده و در گردش است و اکنون 5 کیلومتر آماده است و انتظار 10 نشانه ایمنی را داریم. ظرف 15 روز آینده نصب و راه اندازی می شود.

خادمی ادامه داد: 5 کیلومتر عملیات اجرایی دیگر نیز در دست اقدام است که امیدواریم تابستان سال آینده به اتمام برسد و امروز مجوز مناقصه 8 کیلومتر باقیمانده در استان را اخذ کرده ایم تا عملیات ساختمانی قبل از پایان سال و پایان آن آغاز شود. 1400 زیر بار ترافیک.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیری های نماینده تویسرکان در ملت ملت ، اعتبارات قابل توجهی به مبلغ 12 میلیارد یورو برای پروژه های ایستگاه کنگاور و چهار جانبه سازی محور تویسرکان در نظر گرفته شده است که به اتمام این پروژه ها سرعت می بخشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران تأکید کرد که پرداخت درخواست کارکنان پروژه در اولویت است. وی گفت: به دلیل کمبود منابع مالی ، مطالبات نیروی انسانی و کارکنان شرکت تدارکات جهاد نصر برای اجرای پروژه ملایر در کرمانشاه به تأخیر افتاد ، اما خوشبختانه با پیگیری های استاندار کرمانشاه ، شرکت مجبور شد 40 میلیارد تومان و این مبلغ را پرداخت کند. پرداخت شده به شرکت جهاد نصر ، ادعای کار و کارمندی شرکت تسویه خواهد شد.

وی گفت: “تاکنون حدود 14000 کیلومتر راه آهن اصلی و فرعی در سراسر کشور داریم که 12000 کیلومتر راه آهن اصلی است و در حال حاضر 3400 کیلومتر راه آهن در حال ساخت هستیم و با 1600 کیلومتر از این مسیرها سال” پرش تولید “از هشت پروژه قطار را در اولویت قرار داده ایم. همانطور که انتظار می رفت ، و ما انتظار داریم که تا پایان سال 1999 از 470 کیلومتر و تا سال 1400 از بقیه استفاده کنیم.

خادمی افزود: یکی از مهمترین پروژه های راه آهن خارج از کشور که به زودی ماه آینده افتتاح می شود ، راه آهن بافق – هرات – افغانستان است که برای بنادر جنوبی ما در گذرگاه ما و همچنین خارج کردن کشور از بن بست بسیار کارآمد است.

مدیرکل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل یادآور شد: متوسط ​​ساخت راه آهن ما 170 کیلومتر در سال است و اجرای این 1600 کیلومتر در دو سالی که عملیاتی است پیشرفت بسیار خوبی در بحث ساخت راه آهن کشور است.

خادمیک اظهار داشت: 2400 کیلومتر بزرگراه در روستا داریم که مورد استفاده قرار می گیرد و 1200 کیلومتر بزرگراه در حال ساخت است که 660 کیلومتر آن در اولویت است و امیدواریم تا پایان سال 1400 کیلومتر داشته باشیم و تمام این پروژه ها را به اتمام می رسانیم. طی دو سال ، 25٪ به طول بزرگراه های کشور افزوده خواهد شد ، که کمک بزرگی در بحث ایمنی جاده ها خواهد بود.

سرانجام وی گفت: “ما 7800 کیلومتر بزرگراه در کشور داریم که 1860 کیلومتر آن امسال داده می شود و 1400” جهش تولید “با توجه به اولویت های سالانه و پروژه تویسرکان-کنگاور نیز در این اولویت است و امیدواریم اگر 800 کیلومتر از این پروژه ها و 160 کیلومتر باقی مانده را تحویل دهیم اگر سال آینده به آنها بدهیم ، در واقع اولویت تفکیک خطوط و افزایش ظرفیت محورهای مهم است.

نماینده مردم تویسرکان در هیئت مشورتی اسلامی تأکید کرد که روند ساخت و اجرای محور تویسرکان – کنگاور از چهار خط دشوار نیست:
جاده تویسرکان – کنگاور یک جاده خطرناک و ناامن است ، ما چندین تصادف شنیده ایم که منجر به مرگ در این جاده شده است ، به ویژه این یک حادثه دلخراش بوده است و اخیراً بسیاری از شهروندان در این جاده جان خود را از دست داده اند که باعث نگرانی و نگرانی رانندگان شده است. آنها این کار را کرده اند

محمدمهدی مفتح ادامه داد: امسال عملیات اجرایی چهار ضلعی سازی این محور آن طور که انتظار می رفت نبوده و پیشرفت چندانی نداشته و باید ساخت این پروژه تسریع شود تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی در پایان با اشاره به تأثیرگذاری ایستگاه راه آهن در توسعه و رونق اقتصادی شهر در تویسرکان و تأکید بر افتتاح زودهنگام این ایستگاه در تویسرکا اظهار داشت: این ایستگاه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم سرعت عمل را داشته باشیم. در انجام این پروژه ، عملیات و جابجایی مسافران با قطار در دهه فجر امسال دیده می شود.

انتهای پیام