اقتصادی

چگونه مرغ تک نرخی می شود؟

نایب رئیس انجمن مرغداران مرغ گفت: تنها قیمت مرغ موجود در بازار به تک قیمت نهاده های دام و طیور و کل تأمین نهاده های مورد نیاز واحدهای مرغداری در طول تولید بستگی دارد.

حبیب اسدالله نژاد در گفت وگو با خبر فوری ، با بیان اینکه توزیع ورودی ورودی در بازار در جریان است و کمتر از 60 درصد خوراک پرندگان مورد نیاز واحدهای پرنده از طریق سیستم بازار تأمین می شود ، اظهار داشت: حدود 40 درصد بقیه باید از طریق پرندگان تولید کننده تأمین شود. برای بازار آزاد آماده شوید.

قیمت آرد سویا به بیش از 16 هزار گوجه فرنگی رسیده است

وی در ادامه گفت: درآمد تخصیص یافته به واحدهای مرغداری قبل از 20 روز به مرغداران نمی رسد و باید بیش از نیمی از دوره تولید را برای بلیط های خریداری شده در بازار آزاد بگذرانید. در بازار آزادی قیمت آرد سویا به 16 هزار گوجه فرنگی و ذرت با قیمت 4000 گوجه فرنگی رسیده است.

نایب رئیس انجمن طیور مرغ گوشتی افزود: واحدهای پرنده هر بار كه هر قطعه مرغ را پرورش می دهند به 4/5 كیلوگرم خوراك نیاز دارند ، اما مقدار ورودی تقریباً 1.5 كیلوگرم كمتر است كه 3 كیلوگرم هر قطعه مرغ است. .

وقتی واردات بازار آزاد با ارز 4200 تومانی وارد می شود یعنی چه؟

وی توضیح داد: وقتی همه نهاده های دام و طیور با ارز 4200 گوجه فرنگی به کشور وارد می شود ، بازار آزاد به چه معناست؟ این یک سیاست بد برای دولت است که فقط 60٪ از درآمد را تأمین کند و طیور را به بازار آزاد هدایت کند تا درآمد باقیمانده مورد نیاز خود را تأمین کند. وقتی بلیط ها به ارز دولتی وارد می شوند ، نیاز به یک فصل پرندگان باید از طریق درآمد دولت تأمین شود.

اسدالله نژاد اظهار داشت: اگر دولت 50 درصد درآمد را با نرخ مصوب تأمین كند ، هزینه مرغ زنده برای تولیدكننده 19 هزار تومن و مرغ گرم 28 هزار تومن خواهد بود. مرغ به قیمت 20،400 گوجه فرنگی.

وی در پایان افزود: دو برابر شدن قیمت بلیط در نهایت دو برابر قیمت مرغ موجود در بازار خواهد بود. اگر می خواهیم مرغ را در بازار ورود به یک قیمت واحد تبدیل کنیم و قیمت مرغ را بسته کنیم افزایش دهیم ؛ نرخ درآمد دام و طیور باید یک نرخ واحد باشد و با تأمین کامل نیازهای تولید موقت پرندگان ، باید بازار سیاه را نیز شامل شود ، که بر اساس تخلف ، سود و انحراف از توزیع درآمد دولت است.

به گزارش خبر فوری ، بر اساس مورد اخیر تصمیمات کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم بین 20 هزار تا 400 گوجه فرنگی بود و مرغ گرم در فروشگاه های خرده فروشی تهران با قیمت 26 هزار گوجه فرنگی عرضه می شود.

انتهای پیام