اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

بهترین روغن گیربکس برای 207

این مقاله، جهت سرویس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک 207 در سایت آنلاین گیربکس ارائه می‌شود. نوشتار پیش رو، بعد از آگاه سازی در مورد روغن گیربکس پژو 207 و موضوعات مرتبط، به پیشنهاد خرید و استفاده از محصولات روانکاری مناسب این اتومبیل می‌پردازد.

The best gear oil for 207

گنجایش روغن گیربکس اتوماتیک 207

  • دنده اتوماتیک: 6 لیتر روغن گیربکس SPIII یا  HT- MULTI
  • دنده دستی: 2 لیتر روغن گیربکس 75W80 یا 75W90 GL-4/5

روغن مناسب برای گیربکس اتوماتیک پژو 207

کمپانی سازنده این نوع روغن را توصیه کرده است: Esso LT 71141. که شما خوانندگان عزیز میتوانید این فرمول روغن را در برندهای مختلف تهیه کنید.

در رابطه با روغن گیربکس اتوماتیک 207 یک نکته حائز اهمیت وجود دارد، آن هم رنگ روغن می باشد. بر خلاف اکثر روغن گیربکس های موجود که به رنگ قرمز هستند، در گیربکس207 اتوماتیک از روغن به رنگ زرد استفاده می شود.

روغن های موجود در بازار که شما می توانید در گیربکس اتوماتیک 207 استفاده نمایید:

روغن راوینول آلمان با فرمول 5/4HP

روغن ادینول آلمان با فرمول XN PLUS YELLOW

روغن فسر آلمان

روغن پرو مدل 4HP20

البته باعث تاسف است که روغن های موجود در بازار دارای نوع  اصلی و متفرقه می باشند. این مسئله، دقت بیشتر شما را برای خرید و یا سپردن امر به کارشناسان مورد اطمینان را میطلبد.

بهترین زمان تعویض روغن خودروهای گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک یا همان دنده خودکار، یکی از قطعاتی است که برای کارکرد روان و عملکرد مطلوب به روغن نیازمند است.ایفای نقش روغن گیربکس اتوماتیک فقط در روان کردن و جلوگیری از اصطکاک نیست، بلکه باعث خنک شدن و کنترل دما نیز خواهد شد.روغن گیربکس اتوماتیک تاثیر بسیار زیادی بر روی اصطکاک صفحه کلاچ نیز دارد؛ همانطور که می دانید صفحه کلاچ اهمیت زیادی دارد و روغن گیربکس اتوماتیک نیز اصطکاک صفحه کلاچ را کاملا کنترل می کند.

آن وقت که در حالت عادی و معمول قرار داریم. باید بعد از هر 60 هزار کیلومتر پیمایش با ماشین دارای گیربکس اتوماتیک، تعویض روغن گیربکس را انجام دهیم؛ اما اگر تا 3 سال یعنی 36 ماه 60 هزار تا راه نرفتید، باز هم تعویض روغن را انجام دهید. زیرا روغن گیربکس اتوماتیک نیز مانند روغن گیربکس دستی بعد از مدتی خاصیت خود را از دست می دهد و باید تعویض شود. زمانی که روغن تغییر رنگ داد، دنده به سختی جا افتاد یا خیلی راحت عوض نشد، حتما روغن گیربکس اتوماتیک را عوض کنید.

همواره سعی کنید بهترین و با کیفیت ترین روغن گیربکس را خریداری و استفاده کنید. روغن تاثیر بسیار زیادی در عملکرد گیربکس – به طور کلی موتور – دارد. پس در انتخاب آن دقت بسیار زیادی داشته باشید و از هیچ هزینه ای دریغ نکنید، زیرا با این کار به افزایش طول عمر خودروی خود کمک می‌کنید.

 نکات نگهداری از اتومبیل پژو 207، موثر بر تعویض روغن گیربکس اتوماتیک 207

  • استفاده از روغن نامناسب استهلاک و مصرف خودرو و همچنین صدای آن را تغییر میدهد.
  • هر بار که تعویض روغن انجام میدهید، حواستان به تعویض کامل فیلترها هم باشد.
  • روغن گیربکس را در حالت عادی هر  60 هزار کیلومتر تعویض  گردد.
  • سرویسهای دوره‌ای اتومبیل را جدی بگیرید و آنها را به طور منظم انجام دهید.
  • هیچ موقع با باک کم سوخت رانندگی نکنید.

برای اینکه خیالتان از تعویض درست و به موقع روغن گیربکس اتوماتیک پژو 207 راحت باشد، لازم است به یک مرکز خدمات مورد اطمینان مراجعه کنید. ، افتخار می‌کند که در خدمات خود از جمله تعویض روغن گیربکس 207 توانسته رضایت بالای مشتریان را کسب کند. این مطلب شعار نیست و به راحتی با یک جستجوی کوچک قابلیت راستی آزمایی دارد

گیربکس چیست؟

پیش از آنکه با علائم خرابی گیربکس آشنا شویم درباره این قطعه از خودرو باید بیشتر آشنا شویم. گیربکس که جعبه دنده نیز نامیده می شود، قطعه مهمی از خودرو است که حرکت اتومبیل بدون آن امکان پذیر نخواهد بود. این قطعه که جزئی از سیستم انتقال قدرت به شمار می‌آید، میزان گشتاور تولیدی توسط قوای محرکه را از طریق کلاچ به چرخ‌ها منتقل می‌کند. وجود گیربکس باعث خواهد شد تا راننده با کنترل نیروی تولیدی، سرعت خودور را افزایش دهد. گیربکس خودرو در حد موتور یا مولد نیرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مکانیک‌های با تجربه و کاربلدی می‌توانند این قسمت از وسیله نقلیه را تعمیر کنند، چرا که حفظ سلامت آن باید در اولویت قرار گیرد.

گیربکس در خودرو چه وظایفی برعهده دارد؟

به طور کلی ایجاد تعادل میان سرعت و نیرو یکی از وظایف اصلی این قطعه از وسایل نقلیه است. بدین صورت که یک گیربکس باید این توانایی را داشته باشد که نیروی کافی را در حرکات خودرو در سربالایی‌ها فراهم کند و سرعت مورد نیاز را برای مسیرهای صاف و همراه تامین کند. علاوه بر وظیفه گفته شده این قطعه از خودرو ۳ وظیفه اصلی دیگر را نیز برعهده دارد که به شرح زیر است:

کنترل خودرو در شرایط مختلف

جعبه دنده (گیربکس) توانایی کنترل خودرو را در شرایط مختلف جاده برعهده دارد و کاملا وسیله نقلیه را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

حرکت خودرو به جلو و عقب

راننده با کمک این قطعه از وسیله نقلیه می تواند کنترل جهت حرکت خودرو به جلو و یا عقب را برعهده بگیرد.

توقف انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها

گیربکس این امکان را دارد که انتقال نیروی موتور به چرخ ها را متوقف کند در حالی که موتور در حال کار کردن باشد.

چند نوع گیربکس داریم؟

به طور کلی گیربکس ها (جعبه دنده ها) به دو دسته دستی و اتوماتیک تقسیم می‌شوند. در حالی بسیاری از کارشناسان خودرو معتقدند راننده های حرفه به هیج عنوان سراغ گیربکس اتوماتیک نمی رود اما در حال حاضر استفاده از خودروهایی با گیربکس اتوماتیک از محبوبیت بیشتری برخودار است.

گیربکس اتوماتیک

استفاده از گیربکس اتوماتیک و یا خودکار به نسبت گیربکس دستی، بسیار راحت و آسان است و راننده در مسیرهای پر رفت و آمد و ترافیک های طولانی و سرسام آور با مشکلات تعویض دنده روبه رو نخواهد شد. در خودروهایی که از گیربکس اتوماتیک بهره‌مند هستند، دردسرهای تغییر دنده و کلاچ گرفتن از سوی راننده وجود نخواهد داشت و تنظیم دور موتور و سرعت خودرو کاملا نیز به صورت خودکار انجام می‌گیرد. در چنین خودروهای هر چه فشار زیادی به پدال گاز وارد شود، دنده سبک تر شده و خودرو شتاب بیشتری خواهد گرفت. اما در صورتی که به پدال گاز فشار کمتری وارد شود، دنده سنگین شده و در هنگام حرکت در سراشیبی، خودرو با قدرت بیشتری مسیر را طی می‌کند.

یکی از مزایای اصلی استفاده از گیربکس‌های اتوماتیک، کاهش سوخت به دلیل نبود شوک‌های ناشی از تعویض دنده است. همچنین شتاب خودروهایی که از این گیربکس بهره‌مند هستند نسبت به گیربکس های دستی بیشتر است. اما در مقابل گیربکس‌های اتوماتیک علاوه بر مزایا از معایبی نیز برخوردار هستند. این دسته از جعبه دنده‌ها به دلیل افزایش احتمال خرابی، عمر کمتری نسبت به جعبه دنده های دستی دارند. همچین هزینه تعمیرات این دسته از گیربکس‌ها بسیار بالاست و حتی ممکن است هر مکانیکی توانایی لازم را برای تعمیر آن نداشته باشد.

گیربکس دستی

در حال حاضر بسیاری از خودروهای داخلی از گیربکس دستی بهره مند هستند. یکی از مزایای مهم این نوع از جعبه دنده ها، هزینه کمتر تعمیرات به نسبت گیربکس های اتوماتیک است. علیرغم اینکه ممکن است در مسیرهای طولانی استفاده جابه جایی دنده و کلاج گرفتن ممکن است خیلی خسته کننده باشد اما بسیاری از راننده‌های ایرانی همچنان ترجیع شان بر این است که از خودرویی استفاده کننده که گیربکس دستی داشته باشد. به این دلیل که کنترل چنین خودروهایی کاملا در دست خود راننده است و به تمایل خود سرعت اتومبیل را افزایش یا کاهش می‌دهد.

در صورتی که هنگام رانندگی دور موتور از محدوده استاندارد خارج شود و دنده تعویض نشود، فشار زیادی به موتور خودرو وارد خواهد شد و مصرف سوخت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. گیربکس دستی به دو دسته گیربکس‌های ترتیبی(غیر سنکرونیزه) و گیربکس‌های غیر ترتیبی(سنکرونیزه) تقسیم می شود. در گیربکس ترتیبی، تعویض دنده‌ها بصورت پشت سرم خواهد بود اما در گیربکس غیر ترتیبی امکان جهش تعویض دنده از ۲ به ۴ وجود دارد و نیاز به رعایت ترتیب نمی باشد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۷

تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ تخصص ماست. ما در گیربکس آپ طیف گسترده ای از تعمیر گیربکس ۲۰۷ را خدمت شما ارائه می دهیم تا در صورت لزوم متناسب با نیازهای شما باشد. مهم نیست گیربکس اتوماتیک خودروی شما چه مسئله ای دارد ، ما این اطمینان را به شما میدهیم تعمیرگاه گیربکس آپ یک راه حل مطمئن و مقرون به صرفه برای خودروی شما دارد.

ما در تشخیص و برطرف کردن هرگونه خطای گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ که فکر کنید مهارت بالایی داریم. تعمیرگاه گیربکس آپ جزو بهترین تعمیرگاه ها در تعمیر گیربکس اتوماتیک در غرب تهران میباشد و با خیال راحت میتوانید خودرو خود را به ما بسپارید. ما در مجموعه گیربکس آپ خدماتی شامل : تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ ، سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ ، تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ و بازدید فنی گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ با گارانتی معتبر و مهر شده ارائه میدهیم.

گیربکس 207 اتومات قدیم چند دنده است؟

برای پاسخ به سوال گیربکس اتومات ۲۰۷ چند دنده است، در ابتدا باید به سراغ بررسی جعبه‌دنده 207 های قدیمی رفت. البته باید اشاره کرد که همچنان بسیاری از مدل‌های جدید این خودرو با گیربکس مدل‌های قدیمی عرضه می‌شوند. در این مدل‌ها، کارخانه ایران‌خودرو از یک گیربکس اتوماتیک یا خودکار AL4 با تعداد چهار دنده استفاده می‌کند. این گیربکس از نوع سیاره‌ای بوده و انتقال قدرت را با چرخ‌دنده‌های خورشیدی سیاره‌های انجام می‌دهد. قبل از پژو 207، ایران‌خودرو از این گیربکس در خودروهایی مانند پژو 206، پژو پارس اتوماتیک و پژو 206 صندوقدار استفاده کرده است. از مهم‌ترین مزایای این گیربکس می‌توان به سیستم کلاچ خودکار و هیدرولیکی اشاره کرد.

تاریخچه تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک، در سال ۱۹۳۷ شرکت جنرال موتورز شروع به ارایه جعبه‌دنده‌های نیمه خودکار کرد که آن را “جعبه دنده خودکار ایمنی” یا AST نامید. در این سیستم انتقال قدرت از کلاچ اصطکاکی استفاده می‌شد و همچنین چهار دنده رو به جلو از مجموعه چرخ‌دنده سیاره‌ای جنرال موتورز در آن تعبیه شده بود. کادیلاک (Cadillac) و الدزموبیل (Oldsmobile) در اواخر دهه ۳۰ میلادی از جعبه دنده ATS استفاده می‌کردند، البته بیوک (Buick) نیز برای مدت کوتاهی از جعبه دنده ATS بهره برد. عمر جعبه‌دنده‌ی ATS بسیار کوتاه بود و خریداران این خودروها اصلاً معتقد نبودند که با وجود این جعبه دنده وضعیت رانندگی بهتر و لذت بخش‎تر خواهد شد.

در سال ۱۹۴۱ جعبه دنده Hydra – Matic با قیمت ۵۷ دلار یکی از آپشن‌‏های محبوب خودروها برای خریداران بود به این دلیل که رانندگان از کلاچ برای تعویض دنده استفاده نمی‌کردند. بر خلاف جعبه ‌دنده‌های خودکار امروزی، حالت پارک در این جعبه دنده وجود نداشت. در عوض هنگامی که راننده، گیربکس را در حالت دنده عقب قرار می‌داد و موتور را خاموش می‌کرد، به نوعی حالت پارک فعال می‌شد و مانع از حرکت اتومبیل می‌شد. این سیستم را می‌توان نمونه باز طراحی شده جعبه دنده ATS اطلاق کرد. این سیستم انتقال قدرت بسیار موفق عمل کرد به صورت انبوه و تجاری سازی تولید شد.