اخبار سلامت

آمار کرونا در ایران، ۲۷ آذر ۹۹/ شناسایی ۷۴۵۳ بیمار و ۲۱۲ فوتی جدید

تعداد قربانیان تاج ایرانی 53 هزار و 95 نفر بود

فتاب‌‌نیوز:

روز پنجشنبه ، “سیما سادات لاری” ، که آخرین آمار مربوط به بیماران و مرگ و میر در تاج ایران را اعلام کرد ، افزود که تا ظهر امروز (17 دسامبر 2014) ، بر اساس معیارهای تشخیصی قطعی ، طی 24 ساعت گذشته 7453 بیمار جدید مبتلا به Covid 19 در کشور شناسایی شده اند. و یک هزار و 147 نفر در بیمارستان بستری شدند. با این حساب ، تعداد 19 بیمار کوید در کشور به یک میلیون و 138 هزار و 530 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 856 هزار و 513 بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان مرخص شده اند. همچنین ، کووید 19 5645 بیمار مبتلا به بیماری جدی این بیماری را درمان می کند.

لاری افزود: تاکنون 6،896،651 آزمایش کووید 19 در کشور انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر طبق آخرین تجزیه و تحلیل 12 شهر سرخ ، 288 پرتقال و 148 زرد وجود دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که شهرستان زرین دشت در استان فارس ، بافت در استان کرمان ، گمیشان در استان گلستان ، گیلان و آمل در قرهشان و تالش ، بهشهر ، رامسر ، گلوگاه و نکا مازندور در این استان هستند.

به گزارش ایرنا ، ویروس کرونا ویروس ایجاد کننده بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در ووهان (چین) مشاهده شده و به زودی در سراسر جهان گسترش یافت ، بنابراین سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس (فوریه 2020) باعث ایجاد یک همه گیری (اپیدمی جهانی) این بیماری شد. تایید شده.

طبق آمار رسمی ، بیماری کوید 19 تاکنون بیش از 73 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده و بیش از یک میلیون و 650 هزار نفر در نتیجه این بیماری جان خود را از دست داده اند. ایران از نظر تعداد تاجگذاری و هر نسبت نسبت جمعیت هشتمین کشور در جهان است. در ایالات متحده ، برزیل ، هند ، مکزیک ، ایتالیا ، بریتانیا و فرانسه ، تعداد مرگ تاج بیشتر از ایران بود.

ویروس کرونا به افراد آلوده با دست آلوده ، عطسه ، سرفه و قطره های نفس از طریق دهان ، بینی و چشم منتقل می شود. کاهش تنفس ، خستگی و بدن درد ، اختلالات بو و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید است. بیش از 80٪ افراد آلوده به ویروس به بیماری خفیف مبتلا می شوند.