اخبار سلامت

کرونا به جای خموشی به سمت چموشی می رود/برای روزهای سخت آماده تر شویم

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ویروس تاج هرج و مرج جدیدی در جهان دارد و به جای سکوت ، هرج و مرج و شورش ، گفت: “بنابراین ما باید از آمادگی و آمادگی بیشتری برای روزهای سخت برخوردار باشیم ، اما من در سازماندهی و سازماندهی جدید نیروها تردیدی ندارم.” برای آماده شدن برای حمله ویروس ، سخت ترین روزها را برای آماده سازی سپری می کنیم.

به گزارش خبر فوری، دکتر سعید نمکی در کنفرانسی برای بررسی آخرین وضعیت برنامه کنترل و کنترل اپیدمی کوید 19 به صورت منطقه ای و خانوادگی (طرح سردار شهید سلیمانی) ، قبل از فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد ، گفت: ما به دام یک نفر افتاده ایم تا زمانی که یک موفقیت بزرگ در کشور ما ایجاد نشود ، بلافاصله میزهای گرد ، میز و بحث در رسانه های خصمانه و بیرونی که می خواهند سوicion ظن را در مردم ایجاد کنند ، ایجاد می شود ، اما مردم با چشمان خود می بینند که تخت بیمارستان خالی است. و مرگ و میر کاهش می یابد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه متأسفانه رسانه های بیگانه و خصمانه تردید دارند و از تمام توان رسانه ای خود برای از بین بردن دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند اظهار داشت: البته امروز این رسم آنها نیست. این تقصیر ماست که می خواهیم آنها را روی پای خود بگذاریم ، می خواهیم ماسک ، تجهیزات محافظتی ، واکسن و دارو درست کنیم و نمی خواهیم آنها را به آنها بدهیم. با تو چه کرده ایم که اینقدر شرور هستی و به ما ظلم می کنی؟

وی گفت: در یکی از کشورهای اطراف ما میزان مرگ و میر روزانه 4 نفر است و 12 بیمار جدید اعلام شده است اما از طرف دیگر آنها از کشورهای دیگر درخواست کمک می کنند. من خدا شاهد هستم که ایران تمیزترین اعداد را در جهان اعلام کرده و هیچ رازی برای اعلام آمار به مردم وجود ندارد ، اما با بالاترین افتخار و موفقیت ، آنها شدیدترین حملات رسانه ای را انجام می دهند و متأسفانه عوامل داخلی ، دانسته یا ناآگاهانه ، در میدان دشمن و بدون تجزیه و تحلیل علمی ، آنها شیپور را زیر سوال می برند و متأسفانه همکاران ما از ناحیه کمر زخمی شده اند.

وزیر بهداشت تأکید کرد که ما در سالروز شهادت سردار رشید اسلام ، حاج قاسم سلیمانی ، نام و یاد و خاطره خود را گرامی می داریم و خوشحالیم که گام چهارم بسیج ملی علیه تاج کشور به نام این شهید عزیز مزین شده است.

وی افزود: ما از حمایت ، همدلی و هماهنگی سپاه پاسداران و بسیج که از روزهای اول ورود کرونا در وزارت بهداشت و نظام سلامت نبودند ، سپاسگزاریم. و اینکه او فکر نمی کرد شما تنها هستید علی رغم همه این صداقت ، من از اولین لحظاتی که تاج کشور منفجر شد ، مهربانی و هماهنگی را احساس کردم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: من به سردار سلامی گفتم اقدامات ما بدیهی است اما بسیاری از اقدامات نیروهای مسلح و سپاه برای حفظ عزت ملی غیرقابل مشاهده است و من به همه شهدای قدس ، قداست و سلامتی در کشور سلام عرض می کنم. او سرزمین عشق را امتحان کرد و به شهادت رسید.

نمکی گفت: “در شرایط بسیار دشوار در کشور ، ویروس تاج را بدست آوردیم و کشوری بودیم که در تنگنای مشکلات اقتصادی قرار داشتیم. من از نظر ارز و ریال سال سخت تری نسبت به امسال نمی دانم و بی عدالتی هایی که دیوانه ای برای همه جهان ، به ویژه ایران مرتکب شده است ، فکر نمی کنم پس از یک واقعه هولناک در عاشور ، هیچ ملتی مانند ایران در دام بیندازد. خودتان را پیدا کنید.

وی ادامه داد: در شرایط محاصره شدید ایران ، ما می خواستیم برای محافظت از مدافعان بهداشت ماسک و تجهیزات وارد کنیم ، اما با این کار به شدت مخالفت شد و ما در چندین فرودگاه مستقر بودیم و همکارانمان بدون مراقبت باقی ماندند. و دفاع در برابر ویروس به آتش کشیده شد و برای من به عنوان فرمانده این گروه بسیار ناراحت کننده بود که سربازان خط مقدم کوچکترین تقابلی با این روش بیرحمانه ندارند.

به گزارش وبدا ، وزیر بهداشت افزود: ما در انتقال دارو و تجهیزات پزشکی روز بسیار سختی داشتیم اما از نعمت الهی برخوردار شدیم و با رهبری دقیق و صادقانه مقام معظم رهبری توفیق خوبی کسب کردیم. در جلسه قبلی ستاد تاج ملی ، ما در مورد اختلافات بین ایران و ایالات متحده صحبت کردیم. رئیس جمهور از دکتر رییسی ، سخنگوی ستاد ، پرسید که چه اختلافاتی باعث مدیریت بیماری ایران قبل از ایالات متحده شده است. دکتر رییسی بسیار دقیق و علمی است. اما من یک نکته را اضافه کردم و تفاوت بین نظرات و نظرات دو رهبر را مطرح کردم: رهبر آمریکا از هیچ پروتکل پشتیبانی نمی کند و محدودیتی در مسائل علمی و اخلاقی ندارد و بالعکس. رهبر معظم انقلاب اسلامی از روز اول یکی از رهبران سیاسی ، مذهبی و عقیدتی در جهان بوده اند.

نمکی خاطرنشان کرد: “به جز مشکل مقابله با تاج ، پس از دوران دفاع مقدس ، چنین توافق و همدلی در اطراف یک محور کشور نداشتیم و عزیزان به ما کمک کردند.” ما بسیج کرونا را به شکلی انقلابی و جهادی مدیریت کردیم. اگرچه تعداد تخت های بیمارستانی و پزشکان و افراد تحت دولت دکتر روحانی دسترسی به خدمات را افزایش داده است ، اما نسبت تخت و جمعیت در این کشور هنوز 1.6 در هر هزار نفر ، 7.7 در فرانسه و عقب مانده ترین است. یک کشور اروپایی 4-5 برابر ایران بزرگتر است.

وی گفت: چرا این بیماری پشت درب هیچ بیمارستانی راه نرفت ، اما دنیای مرفه ، نه تنها مجازات شد ، بلکه خزانه داری کامل تری داشت و جمعیت آنها بسیار بیشتر از تعداد پرستاران در رختخواب و هر تخت از ایران ، بیماران با درب بیمارستان و گیاهان بود. پس از لطف ، هماهنگی و همدلی با خدا ، از روش دفاع مقدس استفاده شد ، یعنی از پس اندازهای دفاع مقدس برای مدیریت چنین حمله شدید ویروسی استفاده شد.

وزیر بهداشت اظهار داشت که در مرحله اول ما در جنگ با تاج ، در قلعه و در مرحله دوم با کمک همه دستگاهها خصوصاً سازمان بسیج به دشمن نامرئی حمله کردیم. اکنون سه دهه تجربه ارزشمند کار با بسیج داریم. سال گذشته ، با کمک بسیج ، 30 میلیون تا 700 هزار نفر از جمعیت کشور بین 40 تا 70 سال را کنترل کردیم.

نمکی با اشاره به همکاری بسیج با وزارت بهداشت در ماه های ابتدایی سال جاری گفت: هرچند مرگ یک فرد در کشور برای ما غم انگیز است اما با کمک دستگاه های مختلف به ویژه بسیج میزان مرگ و میر روزانه به 30 نفر رسید. و این یک موفقیت بزرگ بود. در مرحله جدید ، وقتی ما با بسیج شروع به جنگ با ولیعهد کردیم ، بسیاری از مردم تردید داشتند ، زیرا تعداد مرگ و میر در جهان محاسبه شد ، و در کشور ما این روزها ، میزان مرگ و میر روزانه بین یک هزار تا 200 نفر تخمین زده می شود.

وی ادامه داد: نه تنها پیش بینی های سازمان های بین المللی در مورد مرگ بیماران در ایالات متحده و اروپا محقق شد ، بلکه اندکی بیش از حد پیش بینی شده بود و آمریکایی ها بیش از 3000 مرگ داشتند. ردن من بارها گفته ام که ما از مرگ هیچ کشوری در دنیا خوشحال نیستیم ، حتی از کشورهایی که ظالمانه ترین روش ها را به مردم ایران تحمیل می کنند.

وزیر بهداشت یادآور شد: در آلمان ، وقتی مراقبت های ویژه شدید است ، روزانه هزاران بیمار می میرند ، اما در ایران ، خدا را شکر ، عزیزانی که در کنار هم بودند بسیار تلاش کردند و همدلی و حمایت بسیج را داشتند ، موفقیت به خوبی حاصل شد. ما محاسبه کردیم که در طی ماه 10٪ مرگ و میر بیماران و 30٪ میزان بستری در بیمارستان را کاهش خواهیم داد و وقتی این هدف را تعیین کردیم ، برخی از همکاران من با بدبینی به آن نگاه کردند ، اما من قاطعانه این را گفتم ، ما آن را کاهش خواهیم داد.

نمکی تأکید کرد که دو دلیل اصلی برای کاهش مرگ و میر روزانه بیماران و همچنین برای کاهش بستری شدن در بیمارستان وجود دارد. یکی ، ما معتقد بودیم که خداوند به این حرکات و گامهای پوچ برکت می بخشد ، و دوم اینکه معتقد بودیم که این همدلی و هماهنگی به قدری ارزشمند است که می توانیم جهان را تسخیر کنیم. در این طرح نیروهایی که به دنبال نام ، موقعیت ، آینده و موقعیت نیستند کار می کنند بلکه فقط با اطاعت از فرمان الهی و کمک به مردم به آن منطقه رسیده اند.

وی گفت كه پزشكان ، پرستاران ، كارمندان بهداشت ، مدافعان بهداشت ، بسیجیان ، دانشمندان آزمایشگاه و بسیاری از تیم های دیگر در پروژه شهید سلیمانی شركت می كنند ، در حالی كه اسامی در هیچ كجا یافت نمی شود. پزشکان عمومی ایرانی توانستند در تهران جمع شوند اما ما در نقاط مرزی کرمانشاه ، ایلام و سیستان و بلوچستان سربازان گمنامی داریم. پزشکی 24 ساعت شبانه روز بیمارستان را اداره می کند و نام او در هیچ کجا یافت نمی شود.

وزیر بهداشت گفت: “افراد ناشناس به خاطر خدا و خدمت به مردم به صحنه می آیند و خداوند در هر مرحله آنها را برکت می دهد و ما امروز خوشحالیم که به جای 10٪ ، ما روزانه 60٪ و به جای Covid 30٪ مرگ و میر را کاهش می دهیم. ما بستری شدن 19 بیمار در بیمارستان را 70 درصد کاهش می دهیم که یک موفقیت بزرگ و پرهزینه است.

بر اساس اعلامیه روابط عمومی وزارت بهداشت ، نمکی اظهار داشت: همکاری مشترک دستگاهها به ویژه بسیج برای پیگیری بسیج ملی و برنامه شهید سلیمانی برای رفتن به مرگ یک چهره واحد تا روز و صفر با یاری خداوند بسیار ضروری است. در جهان وجود دارد و به جای سکوت ، به سمت آجیل و شورش می رود ، بنابراین ما باید خود را بهتر آماده کنیم و برای روزهای سخت آماده شویم ، اما شک ندارم که روزهای سخت را با سازمان و نیروهای جدید برای حمله به ویروس خواهیم گذراند.

وی یادآور شد: ولیعهد و بسیاری از بیماری ها می آیند و می روند ، اما هماهنگی و همدلی ایجاد شده در این دوره سرمایه ای عظیم و ماندگار برای جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با همه آفت های احتمالی آینده است.

انتهای پیام