اخبار سلامت

کیفیت هوای تهران در وضعیت بسیار ناسالم/ لزوم اجتناب از ترددهای غیر ضرور

رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات آب و هوایی وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه کیفیت هوای کلانشهر تهران در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد ، تأکید کرد: عموم مردم به ویژه گروه های حساس باید از ترافیک غیرضروری در سطح شهر جلوگیری کنند.

به گزارش خبر فوری ، دکتر عباس شاهسونی گفت: به دلیل پایداری هوا و افزایش ترافیک در سطح شهر ، کیفیت هوای 25 ایستگاه تهران برای همه گروه ها در وضعیت نامناسبی است. افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی ، افراد مسن و کودکان باید از فعالیت بدنی خارجی خودداری کنند زیرا آلودگی ها مسئول ذرات هستند.

وی افزود: “افراد دیگر باید از فعالیتهای طولانی یا شدید در فضای باز خودداری کنند.” در این شرایط ، اگر مشاهده شود که از ماسک و حضور مناسب در هوای آزاد استفاده نمی شود ، احتمال افزایش بیماری قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و افراد مسن وجود دارد و علائم تنفسی در جمعیت عمومی به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

شاهسون ادامه داد: “همچنین به دلیل افزایش غلظت آلاینده های هوا ، به ویژه غلظت ذرات کمتر از 2.5 میکرون و رابطه بین میزان مرگ و میر 19. کویدا ، عموم مردم ، به ویژه قلب ، ریه ، گروه های حساس مانند زنان باردار زنان ، افراد مسن ، کودکان ، بیماران دیابتی و آسم موجود لازم است تا از قاچاق خارجی جلوگیری کنند.

وی افزود: همچنین ورزشکاران باید از ورزش در فضای باز در مجاورت منابع آلودگی در فرودگاه مانند بزرگراه ها خودداری کنند.

به گفته وبدا ، شاهسونی از مردم خواست كه برای حفظ سلامتی ، فعالیتهای سالم در فضای باز را حفظ كنند ، مگر در موارد ضروری و در صورت لزوم حداقل حضور در هوای آزاد داشته باشند.

وی افزود: در کلانشهرهای دیگر مانند کرج ، اراک و اصفهان نیز وضعیت به همین منوال است.

انتهای پیام