اخبار عمومی

۱۱ گیاه دارویی و مکمل برای مبارزه با افسردگی

اختلالات افسردگی با دارو و روان درمانی درمان می شود. از جمله تغییر شیوه زندگی ، تغییر در رژیم غذایی و مصرف برخی مکمل ها نیز می تواند به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند.

به گزارش خبر فوری ، عصر ایران وی به نقل از Healthline نوشت: “افسردگی یک اختلال خلقی است که سالانه افراد زیادی را در سراسر جهان مبتلا می کند.”

در زیر اختلالات افسردگی طبقه بندی شده است با ویژگی هایی مانند غم ، روحیه تحریک پذیر ، احساس پوچی و تغییرات شناختی که بر عملکرد فرد تأثیر می گذارد:

اختلال افسردگی شدید

بی نظمی در خلق و خوی نامتعادل

اختلال افسردگی مداوم

اختلال قبل از قاعدگی

اختلال افسردگی به دلیل سایر شرایط پزشکی

اختلالات افسردگی با دارو و روان درمانی درمان می شود. از جمله تغییر شیوه زندگی ، تغییر در رژیم غذایی و مصرف برخی مکمل ها نیز می تواند به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند. به عنوان مثال ، تحقیقات نشان می دهد برخی ویتامین ها ، مواد معدنی ، گیاهان و سایر ترکیبات به ویژه در تسکین علائم افسردگی مثر هستند.

در اینجا 11 مکمل وجود دارد که می تواند برای افراد مبتلا به افسردگی مفید باشد.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 چربی های اساسی هستند. این بدان معناست که شما باید آنها را از رژیم خود حذف کنید. برخی تحقیقات نشان می دهد که مکمل های امگا 3 می توانند به درمان افسردگی کمک کنند. یک تجزیه و تحلیل کارآزمایی تصادفی از 638 زن در سال 2020 نشان داد که مکمل های امگا 3 به طور قابل توجهی علائم افسردگی را در زنان باردار و پس از زایمان بهبود می بخشد.

نشان داده شده است که مکمل هایی با نسبت بالاتر اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) موثرتر از اسید دوکوزا هگزانوئیک (DHA) هستند. هر دوی اینها اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به وفور در غذاهای دریایی وجود دارد.

مطالعه دیگری که شامل 26 مطالعه و داده از 2160 شرکت کننده بود ، نشان داد که مکمل های امگا 3 در درمان علائم افسردگی تأثیر مثبتی دارند. به طور خاص ، محققان خاطرنشان كردند كه مكمل هاي حاوي 60٪ يا بيشتر اسيد ايكوزاپنتانوئيك در دوز يك گرم يا كمتر در روز ، بيشترين اثر را داشتند.

اگرچه یافته های این مطالعات امیدوار کننده است ، اما مطالعات دیگر نتایج سازگار نداشته اند. به عنوان مثال ، یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که مکمل های امگا 3 علائم افسردگی را در کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال افسردگی شدید کاهش نمی دهد.

مکمل های امگا 3 به طور کلی توسط بدن تحمل می شوند و یک مکمل غذایی سالم هستند.مردم علاقه ای به خوردن ماهی های چرب ندارند. آنها همچنین می توانند به درمان افسردگی در برخی از جمعیت کمک کنند. با این حال ، تحقیقات بیشتری لازم است.

N- استیل سیستئین

N- استیل سیستئین پیش ماده اسیدهای آمینه L- سیستئین و گلوتاتیون است. گلوتاتیون یکی از مهمترین آنتی اکسیدانهای بدن است و برای تنظیم التهاب و محافظت از سلولها در برابر آسیب اکسیداتیو ضروری است.

نشان داده شده است که N-استیل سیستئین دارای چندین فواید سلامتی ، از جمله افزایش سطح گلوتاتیون در بدن است.

مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به افسردگی دارای سطوح بالاتری از سایتوکاین های التهابی مانند پروتئین واکنش پذیر C ، اینترلوکین 6 و فاکتور نکروز تومور آلفا هستند. مصرف استیل سیستئین می تواند به کاهش التهاب و تسکین علائم افسردگی کمک کند.

علاوه بر این ، N-استیل سیستئین ناهنجاری های انتقال دهنده عصبی را در افراد مبتلا به اختلالات روانپزشکی بهبود می بخشد. اختلالات انتقال دهنده عصبی ، مانند دوپامین و گلوتامات ، می تواند با اختلالات خلقی و اسکیزوفرنی ارتباط داشته باشد.

یک مطالعه در سال 2016 بر روی پنج مطالعه نشان داد که N-استیل سیستئین به طور قابل توجهی علائم افسردگی را کاهش می دهد و عملکرد افراد مبتلا به افسردگی را در مقایسه با درمان دارونما بهبود می بخشد. علاوه بر این ، N- استیل سیستئین بی خطر بوده و توسط بدن تحمل می شود.

زعفران

زعفران ادویه ای است که دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی زیادی از جمله کاروتنوئیدهای کروسین و کروکت است. زعفران به عنوان یک درمان طبیعی برای افسردگی ، نتایج امیدوار کننده ای داده است.

تحقیقات نشان داده است که باعث افزایش سطح انتقال دهنده های عصبی در مغز می شود تا خلقی به نام سروتونین تحریک شود. اگرچه عملکرد این فرآیند با جزئیات روشن نیست ، اما تصور می شود که زعفران مانع جذب مجدد سروتونین می شود و در نتیجه این انتقال دهنده عصبی برای مدت بیشتری در مغز باقی می ماند.

تجزیه و تحلیل پنج آزمایش تصادفی نشان داده است که مکمل زعفران به طور قابل توجهی علائم افسردگی را در مقایسه با درمان دارونما در بزرگسالان مبتلا به اختلال افسردگی شدید کاهش می دهد.

علاوه بر این ، نشان داده شده است که مکمل های زعفران اثر ضد افسردگی مشابهی در کاهش علائم افسردگی دارند.

با این حال ، برای نتیجه گیری قطعی در مورد توانایی زعفران برای کمک به درمان افسردگی ، تحقیقات بیشتری لازم است.

ویتامین دی.

ویتامین D یک ماده مغذی ضروری است که نقش مهمی در بدن دارد. متاسفانه ، بسیاری از افراد ، از جمله مبتلایان به افسردگی ، به اندازه کافی ویتامین D در بدن خود ندارند.

مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به افسردگی سطح ویتامین D کم یا کمی در بدن دارند.

ویتامین D از طریق مکانیسم های مختلف ، کاهش التهاب ، تنظیم خلق و خو و محافظت در برابر اختلال عملکرد عصبی با افسردگی مقابله می کند.

مطالعه چهار آزمایش تصادفی در سال 2019 نشان داد که مکمل های ویتامین D در افراد مبتلا به افسردگی شدید دارای مزایای بالینی است.

علاوه بر این ، مطالعه روی افراد مبتلا به افسردگی که در سال 2020 کمبود ویتامین D داشتند نشان داد که با درمان منظم 300000 واحد تزریق ویتامین ، علائم افسردگی ، کیفیت زندگی و شدت بیماری با درمان منظم بهبود می یابد.

با این حال ، طبق 61 مطالعه انجام شده در سال 2020 ، اگرچه سطح ویتامین D ممکن است با علائم و مکمل های افسردگی همراه باشد ، قبل از معرفی ویتامین D به عنوان یک درمان جهانی برای افسردگی ، شواهد بیشتری لازم است.

ردیولا

رودیولا یک گیاه دارویی است که فواید زیادی برای سلامتی به عنوان مکمل ارائه می دهد. این موارد شامل کاهش علائم افسردگی و بهبود واکنش استرس در بدن است که می تواند به بدن کمک کند تا خود را با شرایط استرس سازگار کند.

این گیاه به دلیل توانایی تقویت اتصال سلول عصبی و کاهش بیش فعالی هیپوتالاموس-هیپوفیز-کلیه ممکن است اثرات ضد افسردگی داشته باشد.

محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-کلیه یک سیستم پیچیده است که پاسخ استرس بدن را تنظیم می کند. مطالعات نشان داده است که فعالیت بیش از حد در دستگاه هیپوتالاموس-هیپوفیز-کلیه می تواند با افسردگی اساسی همراه باشد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف مکمل های Rodiola ممکن است برای افراد مبتلا به افسردگی مفید باشد.

ویتامین های گروه B

ویتامین B نقش مهمی در عملکرد عصب و تنظیم خلق و خو دارد. ویتامین های گروه B از جمله فولات ، B12 و B6 برای تولید و تنظیم انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین ، اسید گاما آمینوبوتیریک و دوپامین مورد نیاز است.

مطالعات نشان می دهد که کمبود ویتامین B12 و فولات می تواند خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد و مصرف مکمل های غذایی با این مواد می تواند به کاهش علائم افسردگی در برخی افراد کمک کند.

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که مصرف اولیه مکمل های ویتامین B12 ممکن است شروع افسردگی را به تأخیر بیندازد و اثرات ضد افسردگی را بهبود بخشد.

ثابت شده است که ویتامین B6 ، همراه با سایر مواد مغذی مانند تریپتوفان و نیکوتینامید می تواند علائم افسردگی را بهبود بخشد.

روی

روی یک ماده معدنی ضروری برای سلامت مغز و تنظیم مسیرهای انتقال دهنده عصبی است. روی همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

کمبود روی با افزایش خطر افسردگی و شدت علائم افسردگی همراه است.

تجزیه و تحلیل 17 مطالعه نشان داده است که سطح روی خون در افراد مبتلا به افسردگی 0.12 میکروگرم بر میلی لیتر کمتر از افراد فاقد آن است. این تجزیه و تحلیل کمبود روی بیشتر را با علائم افسردگی بیشتر مرتبط دانست.

مطالعه دیگری که شامل چهار مطالعه تصادفی بود ، نشان داد که شرکت کنندگانی که از مکمل های روی با داروهای ضد افسردگی استفاده می کردند ، به طور قابل توجهی علائم آنها را کاهش می دهد.

S-adenosyl تی متیونین

S-adenosyl methionine ترکیبی حاوی گوگرد است که در درمان افسردگی امیدوار کننده است. این ترکیب به طور طبیعی در بدن وجود دارد و نقش مهمی در عملکرد مغز دارد.

طبق هشت مطالعه انجام شده در سال 2020 ، مصرف S-adenosyl methionine به تنهایی یا در ترکیب با داروهای ضد افسردگی به بهبود علائم افراد مبتلا به اختلال افسردگی شدید کمک می کند.

مخمر سنت جان

خار مریم یک گیاه دارویی است که نشان داده شده است علائم افسردگی را کاهش می دهد.

طبق 35 مطالعه انجام شده در سال 2016 ، درمان San Juan باید به کاهش علائم افراد مبتلا به افسردگی خفیف یا متوسط ​​کمک کرده باشد. با این حال ، این مکمل در درمان افسردگی شدید بسیار موثر نبوده است.

لازم به ذکر است که مکمل های سان خوان باید مانند بسیاری از گیاهان دیگر در داروهای مصرفی فرد تداخل ایجاد کنند. این گیاه می تواند با برخی از داروهای ضد افسردگی تداخل داشته باشد و می تواند عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی مهم است که به تسکین افسردگی کمک می کند. کمبود منیزیم در میان افراد مبتلا به افسردگی شایع است و تحقیقات نشان داده است که مکمل ها می توانند به کاهش علائم افسردگی کمک کنند.

مطالعه ای روی 126 فرد مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط ​​نشان داد که مصرف 248 میلی گرم منیزیم در روز به مدت شش هفته ، علائم افسردگی را در مقایسه با درمان دارونما بهبود می بخشد.

کراتینه

کراتین یک اسید آلی است که برای حفظ انرژی در مغز مهم است. تصور می شود که تغییر در سطح انرژی در مغز باعث افسردگی می شود.

برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف مکمل کراتین با دوز 10-10 گرم در روز می تواند علائم افسردگی را در افراد مبتلا به اختلال افسردگی شدید کاهش دهد.

انتهای پیام