اخبار جامعه

کاهش ۱۸ درجه‎‌ای دمای هوا در برخی نقاط کشور/ آسمان تهران برفی می‌شود

مدیرکل پیش بینی و هشدارهای سریع هواشناسی از کاهش قابل توجه دمای هوا بین 8 تا 18 درجه سانتیگراد در اکثر مناطق کشور خبر داد و گفت: پنجشنبه (7 اسفند) در تهران برف و باران خواهیم داشت.

صادق ضیاییان در گفت وگو با خبر فوری وی برف و باران پراکنده در گیلان و مازندران از بعدازظهر (5 اسفند) با هوای سرد در شمال دریای خزر ، اظهار داشت: فردا (5 اسفند) شدت بارندگی در این استان ها آغاز می شود. مناطقی مانند اردبیل ، گلستان ، خراسان شمالی ، خراسان شمالی رضوی و ارتفاعات البرز در شرق سمنان و تهران را گسترش و تحت پوشش قرار می دهد.

وی ادامه داد: به تدریج از عصر چهارشنبه (5 اسفند) در خوزستان ، بوشهر ، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد ، فارس ، هرمزگ ، لرستان ، ایلام و جنوب و نوار غربی اصفهان ، به صورت پراکنده با باران ، گاهی همراه با طوفان موج دار شدن برق و وزش باد شدید موقتی است و میزان بارش برف در کوههای مرتفع زاگرس مرکزی رخ می دهد.

ضیائیان روز پنجشنبه (28 مارس) با بیان اینکه با گسترش فعالیت های سیستم شمالی و جنوبی در بیشتر مناطق کشور به جز مناطق جنوبی ، جنوب شرقی و شرقی هرمزگان ، شاهد بارش باران خواهیم بود ، اظهار داشت: روز جمعه (28 مارس) سواحل غربی خزر بخشهای دریایی ، مرکزی و جنوبی – شرقی و روز شنبه (29 مارس) در دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس و در قسمتهای جنوب شرقی ، بارش باران و برف دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدارهای سریع سازمان هواشناسی ، در این مدت در مناطق سردسیری و کوهستانی بارش به صورت برف است و رعد و برق در مناطق جنوبی رخ می دهد. و اردبیل بین 8 تا 12 درجه کاهش می یابد.

پوشش برفی در کوه های اطراف و گردنه های شمالی البرز

ضیاییان با اشاره به اینکه دما به طرز چشمگیری کاهش یافته و انتظار می رود چهارشنبه (26 مارس) در دشت دریای خزر باران و برف ببارد:

وی افزود: دمای هوا در روزهای چهارشنبه ، به ویژه پنجشنبه (26 و 27 مارس) در شمال شرقی بین 12 تا 18 درجه از پنجشنبه تا جمعه (28 و 28 مارس) در دامنه های جنوبی البرز ، در شرق به 12 درجه کاهش می یابد و جنوب شرقی کشور.

ضیائیان با تأکید بر اینکه دریای خزر در روز چهارشنبه متشنج و طوفانی خواهد بود ، پنج شنبه (28 مارس) وزش باد شدید و وزش باد شدید خاطرنشان کرد: از امروز بعدازظهر (26 مارس) تا جمعه (28 مارس) خلیج فارس و امروز و فردا شرق مواج از دریای عمان انتظار می رود که.

مدیرکل پیش بینی و هشدارهای سریع هواشناسی اظهار داشت: از چهارشنبه بعدازظهر و پنجشنبه (26 و 27 مارس) به تدریج در جنوب شرقی ، شرقی ، شمال شرقی و مرکزی و جمعه (28 مارس) در شرق و جنوب شرقی همراه با طوفان های باد وزش شدید در بعضی جاها پیش بینی شده است. علاوه بر این ، از اواخر روز چهارشنبه و در طی روز پنجشنبه ، به دلیل افزایش سرعت باد ، طوفان های گرد و غبار در جنوب خوزستان دور از انتظار نیستند.

سرانجام ضیاییان از وضعیت هوای تهران برای دو روز آینده خبر داد: آسمان نیمه ابری در تهران فردا (5 اسفند) ، وزش باد شدید برای چند ساعت ، افزایش ابر در غروب با دمای حداقل 3 درجه و حداکثر دما 12 درجه سانتیگراد و پنجشنبه (28 مارس). هوای ابری ، گاهی اوقات افزایش باد ، به تدریج کاهش دما و مه رقیق همراه با باران و برف و حداقل درجه حرارت 2 و حداکثر 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

انتهای پیام