اخبار عمومی

روش شارژ باتری لیتیوم پلیمری موبایل

روش صحیح شارژ یکی از مهم ترین عواملی است که در افزایش عمر مفید باتری موبایل تاثیرگذار است، همانگونه که می دانید کمپانی های تولید این دستگاه هوشمند از باتری های لیتیوم پلیمری برای محصولات خود استفاده می کنند و ظرفیت و طول عمر این ابزار یکی از اولویت های اساسی برای گوشی های هوشمند محسوب می شود.

 از این رو در این مقاله قصد داریم به بررسی نکاتی در خصوص روش شارژ باتری لیتیوم پلیمری موبایل بپردازیم برای کسب اطلاعات در این زمینه با ما همراه باشید.

در صورت مشکل باتری موبایلتان میتوانید اقدام به خرید باتری اصلی موبایل باکیفیت و با ضمانت از فونی شاپ نمایید.

در چه درصدی از باتری آن را به شارژر متصل کنیم؟

یک نکته مهم برای این که باتری همواره شارژ خود را نگه دارد این است که درصد آن را بالای 50 درصد نگه داریم، برای این منظور می بایست دستگاه موبایل را همیشه به شارژر متصل کنید و از این طریق درصد شارژ آن را بالای 50 نگه دارید، ضمنا به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید هرگز نباید باتری شما 100 درصد شارژ کامل شود.

برخی از کاربران گوشی های هوشمند که به مدت زمان های طولانی از گوشی خود در طی روز استفاده می کنند تصور می کنند که اگر شارژ گوشی را به 100 درصد برسانند استفاده بهینه تری از گوشی خود دارند اما لازم است که بدانید این تصور کاملا غلط بوده و موجب کاهش عمر مفید باطری می شود از این رو بهترین میزان شارژ را برای باتری مابین 40 الی 80 درصد برآورد کرده اند همچنین درصد شارژ نباید هرگز کمتر از 20 درصد باشد زیرا این امر نیز در ضعیف شدن عملکرد باتری تاثیر زیادی دارد.

اما اکنون این سوال نیز پیش می آید چه زمانی می توانیم اجازه دهیم که باتری صدرصد شارژ شود؟

با توجه به اظهارات کاربران باتجربه گوشی های هوشمند، زمانی می توانید اجازه شارژ صدرصد را به گوشی موبایل دهید که شارژ باتری آن  به صفر رسیده باشد همچنین این دسته از کاربران توصیه می کنند حتما ماهی یک مرتبه شارژ باتری خود را کاملا تخلیه و به صفر برسانید سپس آن را به صورت کامل تا صدرصد شارژ کنید، در واقع با این عمل بارگزاری مجدد موبایل را انجام داده اید و مجددا تاکید می کنیم که انجام این کار  در ماه فقط یک مرتبه توصیه می شود.

آیا اتصال گوشی به شارژر از شب تا صبح صحیح است؟

اغلب گوشی های هوشمند امروزی دارای قابلیتی هستند که براساس آن اگر گوشی به شارژ صدرصد برسد به صورت خودکار برق را از ان قطع کرده و از این طریق مانع از شارژ بیش از حد باتری می شوند، لذا اگر در زمره کاربرانی هستید که گوشی خود را شبانه به شارژر متصل می کنید جای هیچگونه نگرانی نیست، ولیکن اغلب صاحب نظران در این زمینه توصیه می کنند اجازه ندهید گوشی مدت زمان زیادی بعد از کامل شدن در شارژ بماند زیرا این کار موجب داغ شدن گوشی و صدمه دیدن باتری لیتیوم پلیمری می شود و در کاهش عمر مفید آن ها تاثیر فراوانی دارد.

آیا استفاده از هر نوع شارژری برای شارژ باتری لیتیوم پلیمری بلامانع است؟

تا زمانی که از شارژر خود دستگاه که در زمان خریداری در جعبه گوشی قرار دارد استفاده می کنید می توانید آسوده خاطر باشید گه هیچگونه خللی در عملکرد باتری لیتیوم پلیمری وارد نمی شود، حتی اگر در شرایطی قرار گرفتید که مجبور به استفاده از شارژر دیگری شدید ابتدا اطمینان کسب کنید که آن شارژر نیز اورجینال و اصلی بوده و با دستگاه همخوانی دارد، سپس از آن استفاده کنید.

هرگز در صورت خرابی شارژر اورجینال گوشیتان اقدام به تهیه شارژر های ارزان قیمت نکنید زیرا این شارژرها از ایمنی و کیفیت لازم برخوردار نبوده در نتیجه موجب خرابی گوشی و ضعف عملکردی باتری می شوند.

با توجه به موارد ذکر شده در مورد روش شارژ باتری موبایل اصلی ترین نکات تاثیرگذار در افزایش عمر این قطعه سخت افزاری مهم برای گوشی های هوشمند  را به قرار ذیل اعلام می کنیم:

  1. تنها ماهی یک مرتبه گوشی خود را از صفر تا 100 شارژ کنید و بهتر است حتی الامکان از اتصال شارژ شبانه خودداری کنید، برای باتری لیتیوم پلیمیری گوشی های هوشمند امروزی شارژهای جزئی ولی متعدد بهترین نوع شارژدهی به شمار می آید.
  2. فرایند شارژ را بعد از رسیدن به 80 درصد قطع کنید.
  3. استفاده از فناوری شارژ سریع نباید به صورت همیشگی باشد و از این روش برای شارژ شبانه استفاده نکنید.
  4. یکی از عواملی که موجب ایجاد تاثیرات منفی برای باتری می شود گرما است، از این رو در زمان شارژ گوشی توجه داشته باشید که آن را در نقاطی که گرما وجود دارد به پریز برق متصل نکنید.
  5. پیشنهاد می کنیم در زمان شارژ دستگاه را خاموش کنید و یا اینکه از کارکردن با گوشی پرهیز کنید.