اقتصادی

وجود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور/ مشکل گرانی مصالح است

خبر فوری / گیلان رئیس کمیسیون عمران عمده با بیان اینکه بیش از نیم میلیارد پروژه عمرانی به پایان رسیده در کشور داریم گفت: کل اعتباری که هر ساله برای این بخش در نظر می گیریم بین 70 میلیارد تا 80 میلیارد است بنابراین این پروژه ها فقط می توانند منابع دولتی خود را تمام کنند .

محمدرضا رضایی کوچی ضمن بازدید از زیرساخت ها و توانمندی های مجموعه بندر انزلی در جمع خبرنگاران گفت: آبهای جنوبی را از طریق پروژه راه آهن به شمال وصل کنیم و گفت: نقطه پایان این پروژه در هنگام بازدید به بندر انزلی ختم می شود. برای تقویت این پروژه و افزایش سرعت کار و اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی کشور در اسرع وقت ضروری است.

وی در مورد کمربندی شهر انزلی گفت: بار ترافیکی ورودی به شهر باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان و مسافران شده است اما به دلیل مشکلات اقتصادی سرعت پروژه بسیار کم است.

رئیس هیئت مشاوره مدنی شورای مشورتی اسلامی به اختصاص تسهیلات بانکی در ماده 56 برای این پروژه اشاره کرد و افزود: امیدوارم بتوانیم تسهیلات بانکی را در کمربند انزلی بگنجانیم تا سرعت پروژه را ببینیم.

رضایی به مشکل تأمین آب شرب بندر انزلی نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از تأمین آب آشامیدنی از چاه ها انجام می شود و پنج چاه به تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز شهر کمک می کند ، بنابراین توافقاتی با کشور انجام شده است تأمین آب. از محل تصفیه خانه ها تأمین می شود و چاه ها بسته می شوند و خواهیم دید که کیفیت آب آشامیدنی در انزالین افزایش می یابد.

انزلی در مورد تصفیه خانه فاضلاب غربی گفت: علی رغم حدود 90٪ پیشرفت فیزیکی این پروژه ، چندین سال متوقف شده است و در این بازدید انتظار داریم که منابع اقتصادی را در شش سال اول شامل شود. تا سال 1401 و 1402 “پالایشگاه راه اندازی خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران بزرگان به فعالیت مجتمع بندری انزلی اشاره کرد و تأکید کرد: این بندر زیرساخت های لازم برای صادرات و واردات را دارد اما در حال حاضر تنها 20 درصد از این ظرفیت استفاده می شود که بخشی از آن از نظر اقتصادی باز است. دیپلماسی در کشورهای اطراف این اتفاق می افتد که ما باید در مورد صادرات و روابط اقتصادی با این همسایگان گفتگو داشته باشیم و از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم.

رضایی ، “با تأکید بر این امر در سال تولید ؛” کمک و برچیدن “ما باید به تولیدکنندگان فرصت دهیم واحدهای تولیدی را به همراه زیرساخت های دریایی بسازند و زمین را برای صادرات بیشتر فراهم کنند ، گفت:” مجموعه بندر انزلی ظرفیت افزایش دارد ظرفیت صادرات آن. “

رئیس کمیسیون عمران بزرگان که بندر او از نظر اجتماعی به بافت شهر و بازدید او از خیابان های منتهی به مجموعه بندر کمک می کند ، متاسفانه آسفالت و راه دسترسی مناسب به بندر واقع شده ندارد. آنها در مرکز شهر مناسب نیستند. وی تأکید کرد که باید ظرفیت سازمان بندری کشور را برای حمایت از شهرداری و توسعه بافت شهری دریافت کنیم تا مردم بتوانند راحتتر سفر کنند.

رضایی ، با اشاره به اینکه بیش از 700 میلیارد دلار پروژه ساختمانی نیمه تمام در کشور داریم ، یادآوری کرد که کل اعتباری که سالانه برای این بخش در نظر می گیریم بین 70 تا 80 میلیارد دلار است ، بنابراین این پروژه ها به تنهایی قابل انجام نیست . با منابع دولتی این کامل است و ما باید به دنبال توانایی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در پروژه های توسعه باشیم.

وی گفت: “متأسفانه ، تاكنون از این توانایی استفاده نشده است ،” هیچ جذابیتی در این بخش وجود ندارد و هیچ اعتمادی بین بخش خصوصی و دولت ایجاد نشده است. بنابراین ، بخش خصوصی علاقه ای به سرمایه گذاری ندارد ، بنابراین ما در تلاش هستیم تا این ظرفیت را ایجاد کنیم و در همین راستا ، کمیته پارلمان مدنی لایحه مشارکت بخش خصوصی را ارائه داد تا فرصت های مشارکت بخش خصوصی فراهم شود. پروژه های توسعه کشور

رضایی با بیان اینکه اکنون قیمت اسلحه ، سیمان و قیر افزایش یافته است اظهار داشت: دلیل این امر صادرات بدون توجه به تقاضای داخلی است. بسیاری از پروژه های زیربنایی به قیر نیاز دارند اما به دلیل هزینه بالای این محصول ، ما نتوانسته ایم از این فرصت استفاده کنیم و در نتیجه بسیاری از پروژه ها لغو شده اند.

نماینده جهرم موارد زیر را در مجلس اضافه کرد: در کمیته مدنی پارلمان ، ما سعی می کنیم اطمینان حاصل کنیم که قیمت مواد در زمینه مدنی مناسب است و منابع اقتصادی بیشتری را در حوزه مدنی در بر می گیرد. همچنین ، مشارکت بخش خصوصی در پروژه ها.

انتهای پیام