اقتصادی

کوله‌بار دغدغه‌های سال گذشته همچنان بر دوش صنعت قطعه‌سازی

اعضای هیئت مدیره دو انجمن اصلی صنعت ساخت قطعه کشور (تولیدکنندگان قطعات و مونتاژ خودرو و انجمن های عامل تولید همگن قطعات) اولین جلسات خود را در هفته گذشته و این هفته در مورد آخرین وضعیت تولید خودرو ، قطعات اصلی و موانع تشکیل دادند. در نتیجه ، واضح است که نگرانی های اصلی سال گذشته نیز امسال تغییر کرده است و نویسندگان برجسته کشور سفارشات خود را با دو مشکل کمبود نقدینگی و مشکلات قیمت حمل می کنند.

در همین راستا ، مازیار بیگلو – دبیر انجمن ملی تولیدکنندگان قطعات و مونتاژ خودرو – در مصاحبه با خبر فوری ، و این را در جلسات پایان و آغاز سال گذشته با مدیران دو خودروساز بیان کرد. سال ، ما در سال 1399 نگرانی های اصلی صنعت قطعه سازی در کشور را اعلام کردیم: تا سال 1400 ، عملاً مسائل حل نشده ای وجود دارد.

وی افزود: در دیدار ما با این دو خودروساز این بحث مطرح شد كه بحث گمرک و مبنای محاسبه نرخ ارز گمرك تغییر كرده است كه خوشبختانه در روزهای اخیر این مسئله برطرف شده و در سال های گذشته به 4200 نفر برگشته است. اما مشکل اصلی کمبود نقدینگی برای حل و قیمت خودروها است. بحث نقدینگی هنوز ادامه دارد ، علت اصلی کمبود نقدینگی قیمت های نظارتی است که باعث سردرگمی خودروسازان شده است و ما همچنان این مشکلات را در سال جاری داریم.

وی گفت: “با توجه به اینکه این سال تحریم است ، ما امسال طبق وعده رهبران عالی درصد قابل توجهی از موانع به ویژه موانع داخلی و غیر مرتبط با تحریم ها و شرایط سیاست خارجی ما انتظار داریم. او گفت. اخراج شود. دستیابی به تیراژ هدفمند تا سال 1400 به رفع چالش ها و موانع پیشرفت هر دو صنعت خودرو و قطعه سازی و در راس آن کمبود نقدینگی بستگی دارد.

بیگلو افزود: علاوه بر این ، چالش دیگری نیز در ماههای اخیر برای صنعت قطعه سازی كشور بوجود آمده است. به دلیل مشکل توزیع فولاد به تولیدکنندگان قطعه در ازای دریافت محصولات ، وزارت صمت سازندگان قطعه را به چالش کشیده است تا هنگام تأمین ، به ورقهای فولادی مورد نیاز سازندگان قطعه و سیاستهای اتخاذ شده در زمینه روشهای اجرایی در سیستم بهینه سازی مراجعه کنند و خرید فولاد. از بازار بدون سرب ؛ به دلیل همین مسائل نقدینگی ، عرضه بازار آزاد برای تولیدکنندگان قطعه امکان پذیر نیست.

خبر فوری در حال بررسی موضوع توزیع فولاد به تولیدکنندگان قطعات مواد اولیه است و به زودی به آن می پردازد.

ایجاد کمیته “تولید ، پشتیبانی و موانع” در انجمن تولید قطعات همگن کشور

طبق اعلام انجمن نیروگاه تولیدکنندگان همگن صنعت و قطعات ، هیئت مدیره در جلسه با مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو برای بیان نظرات اعضای مدیریت در مورد عملکرد سال گذشته و سال جدید دیدار کرد. پرداخت شده.

آرش محبی نژاد – دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی – در این جلسه با بیان اینکه کمیته “تولید ، پشتیبانی و موانع” را ایجاد کرده است ، گفت: این کمیته از ابتدای سال توسط رئیس جمهور محمدرضا نجفی منش راه اندازی شده است. باید با کمیته های مشابه خودرو از جمله گروه صنعتی ایران خودرو همکاری کند.

وی افزود: سال گذشته نیز به دلیل مجازات ها و تاج ها سال سختی بود ، ما شاهد تلاش صنعت خودروی کشور برای افزایش تولید داخلی بودیم و پایان کار مونتاژ یک دستاورد ارزشمند بود.

محبی نژاد با اشاره به شعار امسال اظهار داشت: “در سالهای اخیر و به خصوص سال گذشته ، ما بارها اظهار داشتیم و ادامه دادیم که برای دستیابی واقعی به یک تولید شکوفا و جهش در تولید ، باید موانع سنگین تولید را برداریم و پشتیبانی لازم. ” اگر موانع بیش از حد در زمینه فعالیت صنعتگران کشور برداشته شود و پشتیبانی لازم صورت گیرد. ما شاهد تحقق واقعی تولید در سال 1400 خواهیم بود.

عدم قاچاق لوازم یدکی و عدم همکاری سیستم بانکی. نمونه بارز عدم حمایت از تولید در سال گذشته

دبیر انجمن صنایع قطعه سازی همگن گفت: “علی رغم مجازات ها و برش های غیر قابل انکار در تاج ، قطعه سازان کشور جریان تولید را حفظ کردند اما جهش تولید در آن بخش نیاز به حمایت لازم از جریان تولید داشت. متاسفانه به درستی اتفاق نیفتاده است. ” قاچاق لوازم یدکی و عدم همکاری سیستم بانکی از مهمترین نمونه های عدم حمایت از جریان تولید کشور در سال گذشته بود.

محبی نژادن معتقد است که زنجیره تامین کننده خودرو در کشور باید توسط نهادهای حقوقی ، دولتی و دولتی به عنوان تولید کننده پشتیبانی شود و از طرف دیگر ، به عنوان تامین کننده نیازهای خط تولید نهایی به خودرو ، توجه به موانع سازندگان قطعات.

فرشاد مقیمی ، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز از تلاش قطعه سازان در سال 1399 تشکر کرد و گفت: “آنچه سال گذشته شاهد بودیم ، نمونه کاملی از ایثار و جهاد در زنجیره تأمین بود. یک اتفاق بسیار بزرگ در تولید اتومبیل کشور. اینکه خودروساز و سازنده قطعات در یک کشتی هستند و زندگی یکدیگر به یکدیگر بستگی دارد. در سال 1400 انتظار می رود این روند بهتر و بهتر از قبل ادامه یابد.

تا 16 مارس 2017 بیش از 501000 دستگاه خودرو تولید كرده است ، تعداد وسایل نقلیه ناقص را تا پایان آوریل 1400 به كمتر از 20،000 كاهش داده است ، به طور متوسط ​​67٪ افزایش تولید خودروهای دیزلی در سال 1399 نسبت به سال 1398 و افت قابل توجه سهم وی این آماری را در نظر گرفت که سال گذشته همکاری م effectiveثر بین زنجیره تأمین را نشان می دهد.

در جلسه ذکر شد که مشکل صنعت خودرو در اولین جلسه دهه 1400 مطرح خواهد شد.

انتهای پیام