اخبار سلامت

تاکید کمیسیون بهداشت بر افزایش حقوق دانشجویان پزشکی

سخنگوی کمیته بهداشت مجلس گفت که آنها در حال بررسی مشکلات دانشجویان پزشکی در جلسه کمیته هستند و گفت: کمیته بهداشت تأکید کرد که وزارت بهداشت برای افزایش حقوق دانشجویان پزشکی به یک برنامه دقیق نیاز دارد.

زهرا شیخی در گفت وگو با خبر فوری ، درباره جلسه امروز کمیته بهداشت توضیح داد: “در این جلسه موضوع حقوق دانشجویان پزشکی از کارآموز به مقیم و فوق تخصص بحث شده است ، حقوق آنها کمتر از حداقل حقوق کار است.” این روزها اتفاقات بدی را شنیدم انتظار می رود که وزارت بهداشت برنامه مفصلی برای مراقبت از دانشجویان پزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی داشته باشد. آنها مشکلاتی برای حل دارند ، از همه مهمتر دستمزد ساکنان بسیار کم است. کسانی که کارهای فوق تخصصی انجام می دهند و خطرات آنها را تهدید می کند اما نمی توانند خوب زندگی کنند.

وی گفت: کمیته بهداشت باید در آینده نزدیک جلسه ویژه ای را برای بررسی مشکلات دانشجویان پزشکی و دستیابی به راه حل از طریق توافق بین پارلمان و وزارت بهداشت تشکیل می داد.

سخنگوی کمیته بهداشت همچنین به تجدید نظر در مفاد و تعهدات 1400 قانون بودجه در حوزه بهداشت وزارت بهداشت و ارگانهای تابعه آن اشاره کرد و این را گفت: نماینده وزارت بهداشت این را ارائه داد گزارش. تلاش ما در طول مطالعه بودجه این بوده است که بهداشت و مراقبت از کارکنان پزشکی را در اولویت قرار دهیم. با این حساب موضوع افزایش حقوق بهورزان بررسی شد. این بودجه همچنین شامل افزایش خطوط اعتبار برای سرمایه دانشگاه ، هزینه خرید تجهیزات پزشکی دانشگاه از طریق شرکت های دانش بنیان ، بیمه درمانی اساسی بر اساس آزمایشات جامع ، سیستم مشاوره دارویی و پرونده الکترونیکی سلامت است. سایر موارد بودجه.

وی افزود: با توجه به اینکه در هفته جمعیت هستیم ، موارد بسیار خوبی در بودجه درمان ناباروری از جمله اعتباری بین شش تا هفت میلیارد تومان برای درمان سه میلیون زوج نابارور و داشتن خط ویژه در آن لحاظ شد. پوشش 90٪ هزینه های درمان ناباروری به صراحت در بودجه ذکر شده است.

انتهای پیام