اخبار سلامت

اطلاعاتی در مورد فرمولاسیون آرایشی و بهداشتی

فقط کافی است که در معرض تابش مستقیم و طولانی مدت نور خورشید قرار نگیرد. این میوه ابتدا 400 سال قبل از میلاد در یونان کشت گردید و بعد از آن در روم نیز مورد به بهره برداری قرار گرفت و به کشورهای دیگر بعد از آن ادامه یافت. از دیگر مضرات اسانس های روغنی این است که روی هورمون ها و باکتری های روده اثر می گذارند و برای سلامتی مفید نیستند. از انواع اسانس جهت طعم دار کردن و معطر کردن محصولات غذایی استفاده می شود. مهمترین مصرف گیاهان اسانس دار و مواد اسانسی حاصل از آنها جهت معطر ساختن است. با مشاوران ما در واحد فروش تماس حاصل فرمایید که از نحوه فروش و تنوع سایر محصولات ما اطلاعات لازم را کسب نمایید. توجه: لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید. شرکت شمیم سبز با کنترل در کشت،داشت وبرداشت گیاهان دارویی و معطر استفاده از بهترین بذرها،عدم استفاده از آفت کش ها و برداشت و خشک کردن محصولات بصورت صنعتی و بسته بندی بهداشتی اقدام به تهیه مواد اولیه خود نموده لذا بهترین تولید در اسانس های دارویی و معطر درزمینه های اسانس خوراکی در صنعت غذا،اسانس های دارویی در صنعت بهداشتی و داروسازی و اسانس های معطر جهت تولید انواع نت های عطر با شرکت های ایرانی و خارجی همکاری داشته و آماده ارائه خدمات و قبول تقاضاهای مشتریان می باشدو…

فرمولاسیون آرایشی بهداشتی

METTLER TOLEDO ابزارهای متناسب با هر دو این زمینه ها را ارائه می دهد تا درجه بالایی از قابلیت اطمینان وزن و مقرون به صرفه بودن را تضمین کند. اسانس های روغنی ترکیبات معطری هستند که از طریق تخمیر یا تقطیر از گیاهان استخراج می شوند و دارای خواص ضد میکروبی می باشند. توانایی اتصال ترازوها به سیستم LIMS (سیستم مدیریت آزمایشگاه) یا ERP (سیستم عامل سازمانی) موجود مانند SAP معمولاً یک نیاز مهم برای سیستم های توزین است. از انواع اسانس های مختلف مانند اسانس نعناع، اسانس میوه ای مانند پرتغال و موز و نارگیل و غیره … گریدهای مختلف این ماده شامل KECAT2، KECAT20 و KECAT25 است. زیرا اسانس غیر خوراکی در مصارفی مانند تهیه شمع و استفاده در خوشبو کننده های حمام و فضا استفاده می شود .اسانس ها تداعی گر عطر و رایحه ی انواع محصولات در صنایع مختلف به ویژگی صنایع غذایی بوده و عطر و طعم واقعی و متنوع از میوه ها (پرتقال، توت فرنگی، لیمو، بلوبری و…)، مغزها (گردو، پسته، بادام و…) و دانه ها (هل، قهوه، کاپوچینو و…) را دارا هستند. محصولات آرایشی و بهداشتی بخش جدایی ناپذیری از فرهنگ بشر برای هزاران سال بوده است، اما امروزه صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی بیش از ۵۰ میلیارد دلار در هر سال جمع آوری می کند.

FDA برچسب زدن یک ماده برای استفاده همزمان به عنوان یک ماده آرایشی و بهداشتی و یک مکمل رژیم غذایی را ممنوع میکند. این ماده نگه دارنده ای است که در مواد آرایشی و بهداشتی استفاده می شود و شامل 2 ماده فعال متیل دی برومو گلوتارونیتریل و فنوکسی اتانول به نسبت 1 به 4 می باشد. همچنین از اسانس خوراکی انواع میوه ها برای تولید بستنی میوه ای نیز استفاده می شود. طرز استفاده از اسانس خوراکی بسته به نوع آن متفاوت است. اسانس ها به دو دسته اسانس خوراکی و اسانس شیمیایی یا اسانس عطر (اسانس غیر خوراکی) تقسیم می شوند و طبیعتا اسانس عطر با اسانس خوراکی متفاوت است و مواد تشکیل دهنده اسانس خوراکی متفاوت است. با این حال، به تازگی، افزایش محبوبیت آب میوه ها و نوشیدنی ها در عموم مردم دیده می شود که مطمئنا طعم و اسانس میوه ها نقش بسزائی در این محبوبیت و افزایش مشتری دارد. در زمینه تولیدات محصولانت غذایی و انواع نوشیدنی و … همچنین به عنوان اسانس پایه برای نوشیدنی ها گازدار کاربرد دارد. Elmore میگوید: “برای محافظت از بدن در برابر آسیب، مقادیر کمی از اسانسها به طور خاص برای خوراکی برچسبگذاری شدهاند، استفاده کنید.” همچنین رقیق کردن آنها با روغن حامل مانند روغن زیتون بسیار حائز اهمیت است – اسانسها تقریباً خیلی قویتر از آن هستند که برای مصرف مستقیم استفاده شوند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام شرکت نیکو شیمی، یک گروه عمده از این موادشیمیائی که حائز اهمیت هستند رنگهای خوراکی و اسانسهایی هستند که به موادغذایی افزوده میشوند. چاشنا فروش اسانس شبه طبیعی خوراکی را با تخفیف ویژه خرید عمده جهت افزایش تولید و رونق اقتصادی اجرا نموده است.با خرید طعم دهنده شبه طبیعی خوراکی, ایجاد تنوع عطر و طعم در محصولات و فراورده های خود رونق تجاری را تجربه خواهید نمود. جهت دسته بندی و استفاده از نوشتارهای تایپ شده مربوط به روشهای تولید و فرمولاسیون مواد غذایی و ایجاد حالت جستجو بین دستورالعملها، از نرم افزار Cook’n و یا cookbook استفاده میکنم. Elmore میگوید: “در حالی که اسانسهای با مارک خوراکی برای مصرف و استفاده موضعی دقیقاً همان اسانسها هستند، مطمئناً برچسب زدن بیشتر هدف بازاریابی دارد. از دیگر موارد مصرف اسانس خوراکی مایع می توان به استفاده ی آن ها در انواع نوشیدنی، بستنی، شکلات، روغن، انواع نان و پیراشکی، انواع ژله و پاستیل و دیگر محصولات طعم دار اشاره کرد.

منبع:

https://irchem.ir/formulation/fcosmetic/